Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniemk2 schreef:Ayasha schreef:Wacht even, is dit het paard met KS?
Ik weet niet waar een aantal van jullie die rijke fantasie weten vandaan te halen? Ik had de op wel erop aangepast als dat zo is.
Cabelona schreef:Wij hebben deze voor een paard met een kleinere zeer gevoelige mond. Metalen bitten accepteerde hij niet (mond open en enorm verzet). Deze erin gedaan en hij nam hem meteen aan, sindsdien totaal geen problemen meer gehad. Het paard heeft een laag en vlak gehemelte.
[ Afbeelding ]
Dit is de BR COMBO CONTACT ongebroken watertrens. Het bit is aan de zijkanten iets dikker dan in het midden. Volgens mij op het dikste punt 18 mm dik.
fransje23 schreef:Als ik het zo lees heb je een paard wat tegen geen enkele vorm van druk kan op/om haar hoofd of in de mond.
Misschien moet je het verder zoeken en zit er bijvoorbeeld een blokkade bij de nek waardoor er al continu spanning op het hoofd staat.
Misschien eens overleggen met dierenarts of een osteopaat/chiropractor.
Floran schreef:Deze heb ik ook geprobeerd maar is al met al toch een behoorlijk dik bit, mijn paard met ook weinig ruimte reageerde er ook niet heel vervelend op maar kon zijn tanden niet meer op elkaar zetten, dat kan natuurlijk ook de bedoeling niet zijn. Ik heb nu een HH dubbelgebroken D-trens, deze is vrij dun maar werd hier meteen geaccepteerd.
Olympia96 schreef:Wordt het niet ‘gewoon’ tijd voor een nieuw tandartsbezoek?
We leven alweer bijna een jaar later als je kijkt naar je laatste bezoek namelijk. En ik weet niet hoe oud je paard is, maar jonge paarden krijgen vaker het advies om na 9 maanden opnieuw te controleren.
En is er elektrisch behandeld? Of alleen met de handvijl?
Mariljo schreef:Goed idee om de tandarts te laten komen. Zorg wel voor een goede tandarts, stel dat ze blinde wolfstandjes ofzo heeft,waarom ze zo doet, dat zou een goede tandarts zien. Ik noem maar iets, kan vanalles in de mond aan de hand zijn.
manubres schreef:Als niks lukt met het paard wat betreft druk, dan eerst maar op een andere manier haar minder sensibel maken aan haar hoofd, voordat je gaat rijden. Misschien eens gedragskundige mee laten kijken?
Anoniemk2 schreef:Voor nu wil ik vragen om de discussie over bitloos rijden te laten rusten.
Anoniemk2 schreef:Medisch is alles verder uitgesloten. Behalve het hoofd mond, kaken en lagen. Ik weet 100 procent zeker dat ze (geen pijn heeft). De wolfstanden zijn verwijderd met wortel en al dus daar kan ze überhaupt geen last meer van hebben. In feite accepteert ze bijna geen druk op de teugels/bijzetteugels omdat ze met der volle gewicht erop gaat hangen zodra ze iets van druk in de mond of op het hoofd voelt. Het hangen op de achterhand plus zichzelf lostrekken is nogal een dingetje. Ik ben in ieder geval niet op zoek een of andere peut of goeroe met magische handen.