Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Setteli schreef:Ik had hetzelfde probleem. Volgens zadelmakers past het zadel gewoon, maar door haar brede ronde bouw en geen schoft schuift mijn zadel ook naar voren.
Ik heb het nu opgelost met een Lemieux X-grip twin sided dekje. Google maar eens. Deze heeft anti-slip aan beide kanten van het dekje, dus je zadel kan ook niet over het dekje heen schuiven.
Was een rib uit m'n lijf (189 euri's) maar m'n zadel ligt als een huis!
Ik heb overigens ook een Equestor zadel !
dieseltje09 schreef:Obelix95 schreef:Ik heb een kent&masters cob op mijn tinker liggen, misschien kan je die nog proberen?
Helaas, binnen 5 min stap op de schouder...
Sella staat op mijn lijst, probleem alleen als ik ergens een hekel aan heb is diepe zit en grote wrongen![]()
@0000 ik geef je zeker geen ongelijk, alleen word het dan wel een beetje een kip en ei verhaal, om goed te kunnen trainen heb je een zadel nodig dat goed ligt... met een zadel dat over de schouder kruipt kan je nooit correct gaan werken aan balans omdat het zadel dan in de weg zit.
@ safina haha die buik gaat nooit meer weg, die is er om te blijven ben ik bang
@ lovelucydan ik hou juist niet van een te diepe zit, maar ondertussen pas ik maar gewoon alles, dan pas ik mezelf wel aan
capopjekop schreef:Ik heb dat met mijn shetten gehad. Alles schoof vroeg of laat naar voren. Uiteindelijk ben ik bij een barefoot zadel uitgekomen. Dat moest nog vormen en schoof ook, maar dat was verholpen met een elastische singel. Heb je die al eens geprobeerd?
Hopelijk vind je snel een oplossing. Een staartriem kan ik me niet van voorstellen dat een paard daar geen hinder of irritatie aan ondervindt
wortel115 schreef:Het is lastig beoordelen zo maar het kan zijn dat de banaan singel het toch niet helemaal is. Het is maar een idee.
dieseltje09 schreef:capopjekop schreef:Ik heb dat met mijn shetten gehad. Alles schoof vroeg of laat naar voren. Uiteindelijk ben ik bij een barefoot zadel uitgekomen. Dat moest nog vormen en schoof ook, maar dat was verholpen met een elastische singel. Heb je die al eens geprobeerd?
Hopelijk vind je snel een oplossing. Een staartriem kan ik me niet van voorstellen dat een paard daar geen hinder of irritatie aan ondervindt
Barefoot en ghost geprobeerd maar na een breuk in mn heup vorig jaar kom ik van een boomloos na 15 min met de tranen in mn ogen af... dus helaas, alle zitversmallers te spijt, mijn heup vind het echt niet leuk.
En aan een staartriem begin ik gewoon echt niet, daar heb ik te veel ellende mee gezien
dieseltje09 schreef:wortel115 schreef:Het is lastig beoordelen zo maar het kan zijn dat de banaan singel het toch niet helemaal is. Het is maar een idee.
Dat zou zeker kunnen hoor! Beetje jammer alleen dat er geen singel test service ergens is, en elke keer 100€ of meer uitgeven en er na 2/3x rijden achterkomen dat het toch niet werkt is ook zo iets