Ik zit ook nog wel te twijfelen om deze te kopen op termijn. Ik heb nu wel van die flexibele beugels, maar gewoon goedkope van EJ.
Weet iemand waarom de Bow Balance dan beter zijn voor je knieën? Komt dat dan door de vorm? Het zal ongetwijfeld iets zijn gezien de prijs, maar bij EJ op de site staat bijvoorbeeld ook de 'dempende werking' van de Bow Balance als pluspunt, maar dat zouden die flexibele van EJ dan ook moeten doen...
Miefje
Geplaatst: 23-08-19 14:16
Ik zie dat je de bow balance al hebt besteld, ik hoop dat ze je bevallen!
In het geval dat ik iemand anders misschien kan helpen: Een vriendin van mij met knie- en enkelklachten heeft de Safe Riding beugels van Equiline aangeschaft. Deze helpen haar heel goed, en het zijn ook een van de meest veilige beugels op de markt, ze kunnen 360⁰ openklappen en ronddraaien
Maaike
Geplaatst: 23-08-19 14:16
Voorheen had ik GPG beugels en nu de Sprenger Bow Balance. Beiden super fijn en zorgden bij mij duidelijk voor verlichting qua knieklachten.
joyce_eddy
Geplaatst: 23-08-19 14:58
De sprenger bow balance! Wil niks anders meer! Heb een knieschijf gebroken gehad in het verleden en altijd pijn maar sinds ik deze beugels gebruik gaat het erg goed! Flinke uitgave maar voor mij elke cent waard!
Lena82
Geplaatst: 23-08-19 15:26
Heb zowel de Bow Balance gehad en de Freejump. Ik bleef met de Sprengers last mn knie en enkel houden en met de Freejump heb ik nergens last van
Xxjonique
Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-19 20:15
Lena82 schreef:
Heb zowel de Bow Balance gehad en de Freejump. Ik bleef met de Sprengers last mn knie en enkel houden en met de Freejump heb ik nergens last van
Dat is mijn 2e optie Eerst kijken hoe dit gaat & anders haal ik de freejump beugels
Kever
Geplaatst: 08-09-19 09:33
Stille meelezer hier! Hopelijk mag ik mijn vraag hier stellen Veeel van jullie hebben de Bow Balance beugels en door jullie enthousiasme heb ik zelf ook een paar aangeschaft. Maar.. hoe moeten ze worden bevestigd? Er staat natuurlijk een R en L op, maar ik begrijp toch niet goed hoe om ze moeten.. de een zegt dat de buiging van de beugel richting het paardenhoofd moet zijn, maar bij veel verkoop-foto’s zit het andersom
Ik had last in m'n dressuurzadel waar m'n been nogal 'vast' lag en op m'n boomloos zadel niet. En dan vooral bij veel stapwerk.
Ik vond ooit bij een uitverkoop van een ruitersportzaak beugels waarbij het voetgedeelte met een simpele scharnier zo'n 30 graden achterover kon klappen. En dat maakte voor mij al verschil, omdat er dan weer wat beweging mogelijk was.
Ontspan je jouw tenen wel goed? daar kwam bij mij de pijn in mijn knieen vandaan
Anoniem
Geplaatst: 09-09-19 09:59
Ik vraag me ook af hoe de bow balance nou precies goed hangt..
Kever
Geplaatst: 09-09-19 11:35
Ik ben er dus achter dat je gewoon een linkse en een rechtse hebt voortaan weer eerst goed kijken voor ik vraag haha. Alleen postte ooit iemand op Bokt een foto dat ‘ie precies andersom zou moeten hangen (maar dat zou betekenen dat je ‘m dus aan de verkeerde kant bevestigt).