Onderlegtrens met tongboog?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 12:26

Ik rij hetzelfde type paard als jij, een tuigpaard. Ik zou juist niet aan stang en trens beginnen, dit type paard heeft vaak meer moeite met naar de hand toe lopen vanuit de schoft. Mijn ervaring is dat paarden die al gauw wat achter de loodlijn kruipen, dit door het gewicht van de stang en trens nog sneller doen.

Bovendien heb ik nu een fijne aanleuning en heb ik het gevoel dat de mijne juist minder fijn gaat worden met een mond vol. Omdat jij ook aangeeft dat ze druk op haar tong niet prettig vindt, verwacht ik niet dat ze met s & t fijner gaat lopen. Maar goed, dat is vanaf een schermpje uiteraard.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 12:29

Klinkt wel aannemelijk inderdaad wat je zegt.
Ik heb juist een paard met een laag zwaar front dat zich graag lang maakt in de hals en voorover op je hand gaat hangen.
Vandaar voor mij destijds ook de keuze voor de myler, minder hangen.
Hij doet het op S&T fijner dan op alleen trens omdat ik hem hier beter gesloten op krijg.
Is dus een heel ander type paard.
Maar TS ik zou gewoon eens een en ander proberen , dan weet je snel genoeg of het werkt of niet.
Fijn als je wat kunt lenen!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 12:38

Ik snap wel dat die tongboog nodig is..
Hier een ponytje met een dikke lap tong en bij aanleuning steekt hij soms een puntje tong uit.
Niet erg, maar hij tolereert weer geen tongboog hij wil een 14 mm dubbel gebroken trensje.
Dunner of tongboog maakt boos, ook als ik dun plus tongboog combineer met sealtex op de lagen dat is ook niet goed.
Mijne loopt echt als een ezel met tongboog, en heel heel boos.
Ik zou het niet eens gaan proberen normaal dubbelgebroken als je weet dat je paard de tongboog prettig vind.
Beest mag zelf vind ik best voorkeur hebben en dat wij deze dan accepteren.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 12:38

Die van mij is absoluut geen opkropper. Ze heeft een hele fijne aanleuning van zichzelf, neemt het bit netjes aan zonder te hangen of zich op te krullen. Ze neemt ook ruim voldoende ruimte in de hals dus daar maak ik me niet zoveel zorgen om.

Maar zoals ik zei, is een probeersel dus ik ga het merken. :)