Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Leo schreef:Deze ken ik vanuit de western, maar is er zo te zien ook in Engelse variant:
https://www.totalsaddlefit.com/shoulderreliefgirth/
Goede ervaringen mee gehoord.zelf ook een paard met naar voren liggende singel plek, brede en naar achter lopende schouders en rondgeribt, voor hem heb ik een vergelijkbare singel (en als die niet gewerkt had had ik een shoulder relief gaan proberen).
Ik heb nu de western variant van deze:
https://www.kifrahorse.nl/Anatomische-D ... ngel-Kifra
Ik was twijfelachtig over een leren singel maar dit gaat eigenlijk uitmuntend.
Quir schreef:De shoulder relief singel ziet er wel fijn uit! Ook prijs wat beter dan de Fairfax.![]()
Kan je deze in NL (of nog beter Zweden ) krijgen? Kan m alleen via hun eigen website vinden.
Quir schreef:Fairfax lees ik inderdaad veel slechte ervaringen over het leer en kwaliteit ondanks goed onderhoud. Voor 1/1,5 jaar vind ik 300 euro echt te gek.![]()
De Prolite lees ik veel over dat ie harde randen heeft en na een tijdje stug wordt? Paard reageert heel fel op dingen die niet comfortabel zitten, ben dus bang dat het uiteindelijk toch niet prettig is voor haar. Kan helaas hier in de buurt nergens vinden waar je kan lenen/huren of iets.
Ze krijgt overigens niet heel snel wondjes, maar reageert er gewoon niet fijn op. Wellicht als het langer gebruik wel.
De shoulder relief singel ziet er wel fijn uit! Ook prijs wat beter dan de Fairfax.![]()
Kan je deze in NL (of nog beter Zweden ) krijgen? Kan m alleen via hun eigen website vinden.
eilleen333 schreef:Quir schreef:De shoulder relief singel ziet er wel fijn uit! Ook prijs wat beter dan de Fairfax.![]()
https://www.euro-horse.nl/us/shoulder-r ... leece.html
Deze site heeft sowieso de western, wellicht kunnen ze een Engelse bestellen? En de officiële site shipt wereldwijd, dus dat zou ook moeten kunnenz
Quir schreef:Helaas nog geen winkel in Zweden gevonden die ze heeft, zodat ik ze zelf kan voelen...
Qua vorm lijkt mij dat de Fairfax/Prolite en de shoulder relief singels het meest geschikt zullen zijn, beide hebben ook bont hoezen beschikbaar en zijn er ook in het bruin. Voorkeur voor nu gaat naar shoulder relief, omdat die toch van leer is, maar qua prijs stuk leuker is dan de Fairfax, maar de Prolite narrow zou ook zeker nog kunnen.
Denk dat ik in Zweden maar singels ga aan bieden om te proberen, de vraag lijkt heel groot (had gevraagd of iemand iets wist in een Facebook groep) en niets mogelijk qua uit proberen, haha.
Skippy01 schreef:Quir schreef:Helaas nog geen winkel in Zweden gevonden die ze heeft, zodat ik ze zelf kan voelen...
Qua vorm lijkt mij dat de Fairfax/Prolite en de shoulder relief singels het meest geschikt zullen zijn, beide hebben ook bont hoezen beschikbaar en zijn er ook in het bruin. Voorkeur voor nu gaat naar shoulder relief, omdat die toch van leer is, maar qua prijs stuk leuker is dan de Fairfax, maar de Prolite narrow zou ook zeker nog kunnen.
Denk dat ik in Zweden maar singels ga aan bieden om te proberen, de vraag lijkt heel groot (had gevraagd of iemand iets wist in een Facebook groep) en niets mogelijk qua uit proberen, haha.
Als je in zweden zit... heeft Hooks dan niets van je gading? Vind hun spullen wel mooi van kwaliteit en betaalbaar.
Note: quotes eruit geknipt, Bokt snapte het niet met meerdere quotes er nog in.
Nibbit schreef:Ik heb de Prolite vanaf mei, bevalt heel goed, hij was zacht en is dat nog steeds.
Het voelt sponzig en zacht, maar is wel stevig. De vorm is super.
Ik heb de narrow en heb begrepen dat dat voor de meeste paarden het beste past