Zadel voor een tinker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 20:46

Sizzle schreef:
Een belg x kwpn is logisch dat die breder worden (eigenlijk iedere koudbloed x warmbloed). Normaal komt eerst vooral de warmbloed tot uiting en dan zwaren ze uit.
TS heeft een tinker en ik ga er even vanuit dat het geen warmbloed kruising is.

Het is inderdaad een volle tinker.

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Tekna breder gaat dan de grootste boom van wintec/thorowgood

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:49

Massimo zou ik zelf niet doen. Heeft een V-kopijzer. Ik zou zelf zoeken naar U-kopijzer zoals bij een Sella zadel.

Plus, Sella kan je verstellen en heb je garantie op de boom. Bij Massimo kan je maar 1 of 2x persen (verhitten dus hij moet ook nog verstuurd worden) met de kans dat de boom breekt.

Op mijn tafelmodel ben ik in ieder geval super tevreden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:51

Ik stip je topic even aan. Mijn tinker is zo te zien nog breder dan die van jou.
Ik heb in juli een zadelpasconsult gepland staan, dan kan ik je laten weten waar wij op uit zijn gekomen. En misschien doe ik ook wel ideeën voor zadels op :D Mijn paard is al 12, dus inmiddels wel uitgegroeid.

Purple92

Re: Zadel voor een tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:59

Ik dacht dat kent en masters ook nog een cob versie heeft van hun zadels. Speciaal voor brede paarden. Volgens mij heb ik de cob versie op mijn brede tinker liggen.

MyChoice

Re: Zadel voor een tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:01

Kent & Masters is helaas V boom. Voor brede paarden wil je liever een U boom. Inderdaad Sella. Ligt hier perfect op mijn brede Groningers.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 21:01

Purple92 schreef:
Ik dacht dat kent en masters ook nog een cob versie heeft van hun zadels. Speciaal voor brede paarden. Volgens mij heb ik de cob versie op mijn brede tinker liggen.

Klopt en daar hoort de zilveren boom in maar daar is de mijne dus al uitgegroeid.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 21:02

xJitskee schreef:
Ik stip je topic even aan. Mijn tinker is zo te zien nog breder dan die van jou.
Ik heb in juli een zadelpasconsult gepland staan, dan kan ik je laten weten waar wij op uit zijn gekomen. En misschien doe ik ook wel ideeën voor zadels op :D Mijn paard is al 12, dus inmiddels wel uitgegroeid.

Mijne zou boommaat 37 of meer hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:08

belle_boef schreef:
xJitskee schreef:

Mijne zou boommaat 37 of meer hebben.

Och ik zie het nu pas, dat de foto van nine1987 was. Ik dacht even dat het een foto van jouw paard was :o

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:57

Purple92 schreef:

Klopt. Ik heb ook de cob, s-line van kent & masters. 18 inch. Gele boom (een na breedste). Die bolle van mij is vrij rond kan ik wel stellen. Maar zadel gaat goed.