Bitloos hoofdstel kopen, waar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Re: Bitloos hoofdstel kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:24

Ik verbaas me over die 2cm, dat klinkt zo breed. Ik ga mijn micklem eens opmeten, ben wel benieuwd omdat ik er heel prettig mee kan (grond)werken, maar hij voor mijn gevoel geen 2cm is.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:32

Gewone teugels zijn al 16-19mm breed over het algemeen. 2cm is dus maar net iets breder dan normale teugels.

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 13:11

Ik heb net besteld bij Dabo's design. Helemaal uit mijn comfort zone met een opvallend kleurtje. Ben benieuwd!
Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:23

Mooi hoor Ts, laat je weten hoe het bevalt?

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 13:25

Slmt9 schreef:
Mooi hoor Ts, laat je weten hoe het bevalt?

Zal ik zeker doen! De service is in ieder geval fantastisch. Ik was nogal lastig met heel veel vragen, maar ben super geholpen.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:49

germie schreef:
Slmt9 schreef:
@lovelance: oja? Ik heb hem nog nooit in het echt gezien. Stond meerdere keren op het punt van bestellen, dan kan je de neusboog optioneel bij bestellen en de sympanova zit er standaard bij.

@germie: wat bedoel je met 2 cm? De micklem is toch ook lang geen 2 cm?

Er was altijd een eis dat de neusriem 2cm breed moest zijn. Hier staat 16-19mm, dus dat is geen 2 cm. Ik vind zelf een dikkere neusriem ook fijner. Breder dus. Als je geen wedstrijden rijdt is het minder van belang, maar ook bij bitloos geldt een harde hand kan scherper inwerken op een smalle neusriem. Micklem is volgens mij net 2 cm.

De neusriem is inderdaad 19 mm, maar dat is zonder padding.
Ik verkoop hem het liefste met een dikke padding eronder. Heb sinds kort ook foam, maar moet nog op de site. Ben ook nog op zoek naar een alternatief voor de verwisselbare padding die nu van sympanova is.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door lovelance op 09-05-19 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:54

Slmt9 schreef:
@lovelance: oja? Ik heb hem nog nooit in het echt gezien. Stond meerdere keren op het punt van bestellen, dan kan je de neusboog optioneel bij bestellen en de sympanova zit er standaard bij.

@germie: wat bedoel je met 2 cm? De micklem is toch ook lang geen 2 cm?

Volgens mij kan je kiezen wat voor soort padding je erbij wilt nemen. Met of zonder boog.
Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van de boog, je maakt de neusriem stijver en krijgt dus drukpunten op bepaalde stukken op de neus, ipv dat de neusriem zich meer om de neus aanpast. Maar misschien heeft dat juist voordelen, dat weet ik niet.
Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:36

Duidelijk plaatje. Zij adviseren deze als je hem veel als kaptoom gebruikt. Wat mijn hoofddoel is. Op duitse sites las ik ook dat zonder boog hij meer verschuift tijdens bijv longeren via kaptoom. Weet niet hoe jouw ervaring is?

Sorry ts, als je wil dat ik liever pb doe ik dat :)

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 08:40

Slmt9 schreef:
Sorry ts, als je wil dat ik liever pb doe ik dat :)

Ik vind het geen probleem hoor, misschien hebben andere er ook wat aan.

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 17:10

Dit is hem geworden! Ik vind hem prachtig en ik hou wel van wat anders :o
Afbeelding

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:18

Hoi!
Mag ik hier ook iets vragen?
Hoe staan jullie bitloos gebruikers tegenover een hoofdstel dat enkel bestaat ui een neusriem en anatomisch kopstuk . Ik zag dit bij Kramer bij het ijslanderdeel en vond het wel wat.
Vraag me alleen af of dit niet gaat schuiven oid en of een keel/kaak/frontriem echt zo nodig is.
het gaat hier overigens om een sidepull neusriem.

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 15:21

Shettepret schreef:
Hoi!
Mag ik hier ook iets vragen?
Hoe staan jullie bitloos gebruikers tegenover een hoofdstel dat enkel bestaat ui een neusriem en anatomisch kopstuk . Ik zag dit bij Kramer bij het ijslanderdeel en vond het wel wat.
Vraag me alleen af of dit niet gaat schuiven oid en of een keel/kaak/frontriem echt zo nodig is.
het gaat hier overigens om een sidepull neusriem.

Bij mijn paard met weinig manen/voorpluk schuift dit naar achteren in galop. Alleen een frontriem helpt hierbij. Maar als je paard genoeg manen heeft waar het tussen ligt, lijkt me dit geen probleem.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:24

Dank je wel voor je snelle antwoord!! Mijn pony is een ijslander x welsh kruising dus die heeft manen genoeg haha.
Dat zou dan dus moeten werken. Wat fijn! Ga ik die bestellen. Dank je wel! +:)+