dieseltje09 schreef:Die van mij staat met 2 schieffels per voorbeen gewoon lekker met blote benen in de paddock en wei.
Meneer word alleen maar geïrriteerder met zijn peeskappen om op zijn benen. Echt met peeskappen om is binnen 10 minuten gegarandeerd feest en heeft hij ze af, gesloopt/buiten de wei cq paddock geworpen of loopt er mee te gooien.
Weet je trouwens 100% zeker dat de randen van de kappen niet drukken op de schieffel? Dat is namelijk nog een ander dingentje waar je echt heel goed op moet letten. Bij die van mij is door het drukken van de peeskappen namelijk de schieffel juist alleen maar groter geworden!
Ik rij dus ook alleen met wraps achtige dingen(3in1, crossbeschermers oid) aangezien een volledige harde schaal echt niet past bij dat spook van mij.
Mijn veearts waarschuwde me dus juist voor harde peeskappen aangezien ze vaak drukken en daardoor irritatie geven en de schieffel kunnen vergroten.
Zijn advies was dus juist, blote benen en anders bandages/wrap achtige die niet kunnen drukken
zijn peesbeschermers zijn zacht heeft hij geen last van heb deze altijd gehad nooit problemen mee gehad.
zn schiefel is steeds het zelfde gebleven.
op advies van de veearts heb ik de peesbeschermers buiten om moeten doen ivm als die zichzelf weer aan tikt dat hij meer last krijgt.
gaan straks als alles beter is ook lekker af ook als warm is