help mijn paard sloopt al zijn peesbeschermers/springschoene

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meliszakyraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 21:25

Kaitlyn schreef:
Peesbeschermers standaard om als hij buiten staat is echt ontzettend slecht. Onder de beschermers wordt het heet, wat zorgt voor oververhitting van de pezen, en hierdoor juist sneller blessures oplevert.

Hoeveel staat je paard eigenlijk buiten?

daar zijn inderdaad de meningen over verdeeld ik was hier ook niet fan van maar gaan straks ook weer lekker af als zn been beter is.

hij staat een middag buiten en straks als ze de wei op gaan heel de dag. eerst op de wei dan op de paddock.
kan helaaa niet anders op deze stal stond eerst hele dagen buiten van 10 tot 4

meliszakyraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 21:28

dieseltje09 schreef:
Die van mij staat met 2 schieffels per voorbeen gewoon lekker met blote benen in de paddock en wei.
Meneer word alleen maar geïrriteerder met zijn peeskappen om op zijn benen. Echt met peeskappen om is binnen 10 minuten gegarandeerd feest en heeft hij ze af, gesloopt/buiten de wei cq paddock geworpen of loopt er mee te gooien.

Weet je trouwens 100% zeker dat de randen van de kappen niet drukken op de schieffel? Dat is namelijk nog een ander dingentje waar je echt heel goed op moet letten. Bij die van mij is door het drukken van de peeskappen namelijk de schieffel juist alleen maar groter geworden!

Ik rij dus ook alleen met wraps achtige dingen(3in1, crossbeschermers oid) aangezien een volledige harde schaal echt niet past bij dat spook van mij.

Mijn veearts waarschuwde me dus juist voor harde peeskappen aangezien ze vaak drukken en daardoor irritatie geven en de schieffel kunnen vergroten.
Zijn advies was dus juist, blote benen en anders bandages/wrap achtige die niet kunnen drukken

zijn peesbeschermers zijn zacht heeft hij geen last van heb deze altijd gehad nooit problemen mee gehad.
zn schiefel is steeds het zelfde gebleven.
op advies van de veearts heb ik de peesbeschermers buiten om moeten doen ivm als die zichzelf weer aan tikt dat hij meer last krijgt.
gaan straks als alles beter is ook lekker af ook als warm is

Mariljo

Re: help mijn paard sloopt al zijn peesbeschermers/springschoene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:27

Bij een serieuze schiefel vind ik het ook wel verstandig om ze aan te doen. Als hij er nog is tegen slaat wordt het er idd niet beter op. Ik ken wel een paard die er nog een keer tegen geslagen heeft en die schiefel was gebroken. Heeft nu ook altijd een beenbeschermer aan op de wei. Maar hij laat hem gelukkig wel zitten.
Ik had eerst van die stoffen western beenbeschermers waar mijn paard de klittenband af trok ipv nieuwe beenbeschermers liet ik daar nieuwe klittenband aanzetten. Scheelt weer in de kosten.

meliszakyraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 23:17

Mariljo schreef:
Bij een serieuze schiefel vind ik het ook wel verstandig om ze aan te doen. Als hij er nog is tegen slaat wordt het er idd niet beter op. Ik ken wel een paard die er nog een keer tegen geslagen heeft en die schiefel was gebroken. Heeft nu ook altijd een beenbeschermer aan op de wei. Maar hij laat hem gelukkig wel zitten.
Ik had eerst van die stoffen western beenbeschermers waar mijn paard de klittenband af trok ipv nieuwe beenbeschermers liet ik daar nieuwe klittenband aanzetten. Scheelt weer in de kosten.

eindelijk iemand die het verhaal snapt.. haha
ja hij trekt ze ook eraf maar gelukkig nog kunnen maken de laatste dagen heeft die ze netjes om gehouden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 07:47

Bovendien hoeven de mensen het nier te snappen, jij wil het en het is jouw paard. Einde discussie. :)

T gaat je niet om de soort sluiting, toch? Want hij trekt ze aan gort?

Pffff lastig probleem. En herkenbaar :j Wat ik deed was niet zulke dure kopen en voor lief nemen dat ze van tijd tot tijd gesloopt werden.

En de Peesbeschermer Compositi Protech? Misschien laat hij die zitten omdat ze ademen? Niet plakkerig worden?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:28

Zo is het , je doet dit met een reden .. niet omdat je het leuk vind. Ik wordt altijd een beetje moe van het feit dat je je bijna na elk antwoord moet verdedigen waarom je het om doet..

Ik heb er helaas nu ook 1 die rondom in de beschermers naar buiten moet ( nog nooit een paard gehad die het moest )die is simpelweg ook lomp en slap al 2 x wonden op zn achterbenen gehad die best diep waren .. en dan liever beschermers om dan weer stuk ..
Deze laat ze gelukkig wel zitten... heb je die 3 in 1 dingen al geprobeerd ? Ik heb voor het rijden van die Indra’s maar dat klittenband zit echt heel goed vast ... succes iig met de zoektocht naar de juiste beschermers .

meliszakyraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 10:44

rien10 schreef:
Bovendien hoeven de mensen het nier te snappen, jij wil het en het is jouw paard. Einde discussie. :)

T gaat je niet om de soort sluiting, toch? Want hij trekt ze aan gort?

Pffff lastig probleem. En herkenbaar :j Wat ik deed was niet zulke dure kopen en voor lief nemen dat ze van tijd tot tijd gesloopt werden.

En de Peesbeschermer Compositi Protech? Misschien laat hij die zitten omdat ze ademen? Niet plakkerig worden?

ja inderdaad.
hij heeft die van br zijn goed heb ze gelijmd dus zijn weer heel haha

springschoenen heeft die ook al 6x gehad elke keer die rubberen omday ze zeiden dar die goed zijn nou binnen 1 dag waren die kapot nu van br en zijn nog heel.

meliszakyraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 10:47

moniek21 schreef:
Zo is het , je doet dit met een reden .. niet omdat je het leuk vind. Ik wordt altijd een beetje moe van het feit dat je je bijna na elk antwoord moet verdedigen waarom je het om doet..

Ik heb er helaas nu ook 1 die rondom in de beschermers naar buiten moet ( nog nooit een paard gehad die het moest )die is simpelweg ook lomp en slap al 2 x wonden op zn achterbenen gehad die best diep waren .. en dan liever beschermers om dan weer stuk ..
Deze laat ze gelukkig wel zitten... heb je die 3 in 1 dingen al geprobeerd ? Ik heb voor het rijden van die Indra’s maar dat klittenband zit echt heel goed vast ... succes iig met de zoektocht naar de juiste beschermers .

jaa vind ik ook zo vervelend ik vraag daar niet om iedereen heeft een mening prima maar ga dan niet bemoeien hoeveel me paard buiten komt en wel eten heeft enzo..
wordt ik een beetje moe van haha

hij heeft nu die van br en die laat die tot nu toe foed om 1x heeft die em afgehaald.
ik heb ze nu ook liever om nooit gedaan maar als die zichzelf nu weer aan tikt op de zelfde plek ben ik verder van huis en dat wil ik zo goed mogelijk voorkomen:)

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:49

Te grote springschoenen nemen en elke keer rondom over het klitteband heen ductape en écht ademende peesbeschermers waren hier de oplossing toen mijn paard tijdelijk verplicht met bescherming moest staan in de wei.

ActkStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 00:29

ik heb net van qhp crossbeschermers gekocht! zitten geweldig super sterke klittenband en heel luchtig! misschien kan je het klittenband wel langer eraan naaien en dan aan de binnen kant vastplakken? haal je zo bij de action en dan is het veel moeilijker eraf te trekken

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 01:18

Als het dan perse moet in de wei idd. zorgen voor een fijne pasvorm. Ik zie het aan mijn merrie hoeveel verschil er in zit. Als ik voor ik ga rijden mijn Hh peesbeschermers om wil doen is het altijd strijd. Altijd benen optillen, wegtrekken zodat ik ze niet om kan doen. Doe ik de br air tech om, die veel steviger en strakker voelen beweegt ze geen mm. Blijkbaar zitten deze wel veel fijner. Als je zeker weet dat je de goede pasvorm hebt, noem maar even iets doms hoor maar ductape eromheen draaien? Krijgt hij ze ook niet los.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 07:15

Ik doe altijd schilders tape. Ducktape laat lijmtrsten achter.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:57

rien10 schreef:
Ik doe altijd schilders tape. Ducktape laat lijmtrsten achter.

Slim 8-)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:15

tegen dekenbijten heb je een soort muilkorf

meliszakyraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 12:58

ActkStables schreef:
ik heb net van qhp crossbeschermers gekocht! zitten geweldig super sterke klittenband en heel luchtig! misschien kan je het klittenband wel langer eraan naaien en dan aan de binnen kant vastplakken? haal je zo bij de action en dan is het veel moeilijker eraf te trekken

hij blijft er de afgelopen dagen gelukkig goed af! :)
klittenband is best lang denk dat die nu weet dat die ze echt om moet haha

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:39

Ik heb beschermers van LeMieux, die gaan met een knopsluiting vast.

meliszakyraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 16:09

helaas te hard geroepen...
springschoen en peesbeschermers kapot..
nu toch maar anti bijt besteld

Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:06

Ohhh varken!!

meliszakyraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 00:19

rien10 schreef:
Ohhh varken!!

zeg dat wel
komt die heel vrolijk na me toe gelopen..
verder is het een schatje!
maar doet zn leeftijd eer aan
Afbeelding

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:55

Bij bv action heb je plakverband. Als je die paar rondjes over je beschermer heen doet, plakrand is vaak slechter te vinden. Gebruiken de klinieken ook bij verband aanleggen maar bij action is het goedkoper.

Mooi balen zo dat hij dit doet zo icm de schiefel. Hoop dat je een gouden tip vind zo. Succes!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 01:14

Yep. Flex wrap. Is bij de Action echt veel goedkoper dan bij de DA of Divoza.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 01:18

Herkenbaar.
Ducktape was het enige dat even hielp bij die van mij. Inmiddels weer zonder, maar als hij dalijk met nieuwe paarden het land op gaat krijgt hij ze toch echt om......... en dan krijgt hij oude setjes om. 3 in 1 beschermers met nog maar 2 Vd 4 plakkertjes, omdat hij zelfs die af krijgt achter en dan sloopt. Ik heb daarom een kist met buitenbeschermers, zodat ik niet een goeie kap/springschoen hoef weg te gooien... maak ik nieuwe setjes..

Merk maar zo goedkoop mogelijk..... hij sloopt toch alles. Met trainingen wel andere kappen om.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:45

Denkt je dat hij het doet omdat ze vervelend zitten of warm zijn? Want misschien is een betere pasvorm dan de oplossing, maar ja dan moet je gaan experimenteren met duurdere modellen :7 en dat is misschien ook niet zo handig.

Als het gewoon verveling is, is het natuurlijk iets anders.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 16:50

Ik heb deze
Afbeelding

meliszakyraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 21:48

smit_ilse schreef:
Bij bv action heb je plakverband. Als je die paar rondjes over je beschermer heen doet, plakrand is vaak slechter te vinden. Gebruiken de klinieken ook bij verband aanleggen maar bij action is het goedkoper.

Mooi balen zo dat hij dit doet zo icm de schiefel. Hoop dat je een gouden tip vind zo. Succes!

dan zal ik dat eens gaan halen!!
bedankt voor de tip.
ja heel vervelend vandaag een echo gemaakt duurt nog 3 weken voordat het echt over is..