Welke beugelriemen (enkel, dubbel, merk) heb jij en waarom?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_K

Re: Welke beugelriemen (enkel, dubbel, merk) heb jij en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:19

Hier ook beugelriemen van passier. Na veel reviews op Bokt toch gekocht ivm de kleine gaatjes.

Ik vind alleen dat de binnenkant van de riemen erg slijt/ ruw wordt van het opsteken van de beugels. Na invetten wordt het wel iets beter, maar het blijft niet wat ik van zulke dure riemen verwachtte. Hoe gaat dit bij andere Passier gebruikers?
Ik draag de riemen onder mijn zweetblad trouwens

blokfluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:38

Nooit beugelriemen onder het zweetblad dragen. Het leer van het zweetblad is bedoeld om er beugelriemen op te dragen. Het leer onder het zweetblad niet en is veel zwakker. Jekrijgt daar dan lelijke afdrukken in.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 09:34

Nibbit schreef:
Figo88 schreef:
Deze heb ik momenteel ook, maar ik vind dat ze vrij stug zijn geworden (ik heb ze 2 jaar geleden van iemand op marktplaats overgenomen en netjes onderhouden). Ik kan mijn beugels niet naar beneden laten glijden na het opsteken, ik moet ze echt naar beneden trekken. En met opsteken gaat het ook moeizaam. Heb jij dat probleem niet met je beugelriemen?

Nee totaal niet, ze zijn juist erg dun.
Ik moet de riemen een slag op de beugels slaan met opsteken anders glijden ze zo weer naar beneden.

Oh, wat raar dat ze dan bij mij zo stroef zijn zeg.. Ik moet ze echt naar beneden trekken en zelfs dat gaat nog moeizaam |o
Jij hebt ook de kieffer gladiator denk ik he? Want ik vind die van mij ook echt niet dun. Ik zal ze in de winkel nog eens vergelijken, want dit klinken niet echt als dezelfde beugels :\

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 09:35

M_Vainqueur schreef:
Al 5 jaar de anatomica beugelriemen en dolgelukkig mee! Ik neem nooit meer andere in ieder geval. Blijven netjes, rekken niet uit, super praktisch en opsteken is ook super makkelijk.

Goed om te horen! En draag je ze op je zweetblad? En zo ja, klopt het dat ze je zweetblad niet beschadigen?

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 09:40

blokfluit schreef:
Nooit beugelriemen onder het zweetblad dragen. Het leer van het zweetblad is bedoeld om er beugelriemen op te dragen. Het leer onder het zweetblad niet en is veel zwakker. Jekrijgt daar dan lelijke afdrukken in.

Dat heb ik inderdaad ook gehoord. En dat je zeker als je de gesp niet aan de onderkant draagt en dan onder het zweetblad draagt, door de wrijving van de gesp bepaalde stiksels kunnen loslaten.
Maar tegelijkertijd heb ik ook heel veel reacties gelezen van mensen die nergens last van hebben en het rijden juist veel fijner vinden met de beugelriemen onder het zweetblad.
Maar het schijnt dat het zadel (het leer) er inderdaad niet voor is gemaakt om beugelriemen onder het zweetblad te dragen.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 09:41

Elise_K schreef:
Hier ook beugelriemen van passier. Na veel reviews op Bokt toch gekocht ivm de kleine gaatjes.

Ik vind alleen dat de binnenkant van de riemen erg slijt/ ruw wordt van het opsteken van de beugels. Na invetten wordt het wel iets beter, maar het blijft niet wat ik van zulke dure riemen verwachtte. Hoe gaat dit bij andere Passier gebruikers?
Ik draag de riemen onder mijn zweetblad trouwens

Hmm, daar ben ik ook benieuwd daar. Het is eigenlijk de eerste slechte reactie die ik hoor over passier beugelriemen.
Ben inderdaad erg benieuwd of andere gebruikers dat herkennen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:56

Hier blijven de passier beugelriemen echt als nieuw. Aangezien ze voor meerdere personen gebruikt worden ook veel versteld en voor het longeren ook nog opgeknoopt. Ze worden wel bovenop een (mono)zweetblad gebruikt. Maar behalve de afdrukjes van waar de gespen zitten is er echt niks te zien aan de beugelriemen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:53

Figo88 schreef:
Oh, wat raar dat ze dan bij mij zo stroef zijn zeg.. Ik moet ze echt naar beneden trekken en zelfs dat gaat nog moeizaam |o
Jij hebt ook de kieffer gladiator denk ik he? Want ik vind die van mij ook echt niet dun. Ik zal ze in de winkel nog eens vergelijken, want dit klinken niet echt als dezelfde beugels :

Deze heb ik
https://m.kramer.nl/Paard/Zadels-toebeh ... elriemen-1

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:56

Ik heb een set dubbele beugelriemen van Passier, tweedehands want ze zaten bij een zadel dat ik via Marktplaats gekocht had.
Ze zijn mooi en degelijk, gastjes scheuren niet uit enzo, maar ik vind ze wel erg dik.
Ik heb ook een set enkele van Wintec waar m'n boscrossbeugels aan zitten en die krijg ik veel gemakkelijker onder m'n beugelhaak door dan die van Passier (daar hangen m'n gewone beugels aan).
Dat vind ik echt een nadeel en is 1 vd redenen dat ik ze op korte termijn ga vervangen.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:36

Figo88 schreef:
M_Vainqueur schreef:
Al 5 jaar de anatomica beugelriemen en dolgelukkig mee! Ik neem nooit meer andere in ieder geval. Blijven netjes, rekken niet uit, super praktisch en opsteken is ook super makkelijk.

Goed om te horen! En draag je ze op je zweetblad? En zo ja, klopt het dat ze je zweetblad niet beschadigen?

Ik draag ze op het zweetblad ja, en zie alleen de normale gebruikssporen op het zweetblad en zeker geen beschadigingen (zou ook niet weten waardoor dat zou moeten komen).

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:51

blokfluit schreef:

Ik heb dit expliciet bij mijn zadelmaker (en niet alleen zadelpasser, bouwt daadwerkelijk eigen zadels) nagevraagd. Zij gaf alleen aan dat je je singelstoten in de gaten moet houden dat deze stiksels sneller slijten. Maar ze gaf me wel gelijk dat singelstoten vervangen goedkoper is dan een zweetblad ;)

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 09:22

Mag ik nog vragen hoe groot jullie zijn en welke lengte van beugelriemen jullie hebben? Ik ben 1.67 m en wil niet teveel beugelriem over hebben, maar wel genoeg dat er evt. ook langere mensen mee kunnen rijden.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:33

Volgensmij zijn mijn beugelriemen van kieffer. Kostte wat maar ik sta er echt van versteld hoe weinig ze slijten! Welke maat ik heb weet ik zo even uit mijn hoofd niet. Ik ben 170 en heb ze volgensmij altijd om gat 10 zitten ofzo

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:05

Ik heb de Kieffer Gladiator riemen. Was he-le-maal klaar met die riemen die dan in no time uitrekken, dus geïnvesteerd in deze riemen die niet uitrekken, wat een feest!
Zijn dubbele riemen.
Zitten bij mij over m’n zadelblad heen, puur omdat een zadelmaker mij ooit vertelde dat het leer van het zadelblad dikker is dan daaronder (weet niet hoe het heet), juist omdat het meer wrijving moet opvangen van o.a. beugelriemen. Dus onder het blad langs levert meer slijtage aan je zadel op. Geen idee of het daadwerkelijk zo is, maar vond het wel een goed verhaal haha.

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:18

AnneJ1995 schreef:
Ik heb de Kieffer Gladiator riemen. Was he-le-maal klaar met die riemen die dan in no time uitrekken, dus geïnvesteerd in deze riemen die niet uitrekken, wat een feest!
Zijn dubbele riemen.
Zitten bij mij over m’n zadelblad heen, puur omdat een zadelmaker mij ooit vertelde dat het leer van het zadelblad dikker is dan daaronder (weet niet hoe het heet), juist omdat het meer wrijving moet opvangen van o.a. beugelriemen. Dus onder het blad langs levert meer slijtage aan je zadel op. Geen idee of het daadwerkelijk zo is, maar vond het wel een goed verhaal haha.

Ik heb deze ook en ook over het zadelblad heen, er onder vind ik niet fijn. Wissels ze ongeveer elke 2 maand van kant en heb ze nu 5 jaar, zijn nog steeds top en het zadel (7 jaar) heeft minimale beschadigingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:54

Ik heb een paar kieffer, gladiator meen ik.
En een paar van prestige.
Laatstgenoemde begint iets te beschadigen na jaren gebruik, dat wil zeggen de gaatjes worden wat “ rommelig” en op sommige stukjes laat 1 kant leer wat losser.
Maar absoluut beide hele fijne kwaliteit.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:10

Figo88 schreef:
Mag ik nog vragen hoe groot jullie zijn en welke lengte van beugelriemen jullie hebben? Ik ben 1.67 m en wil niet teveel beugelriem over hebben, maar wel genoeg dat er evt. ook langere mensen mee kunnen rijden.

Ik ben 1,64 en heb beugelriemen van 125 cm :+ Die raad ik je niet aan, want de meeste volwassenen kunnen er met dressuurmaat niet mee rijden. Ik wel, op de langste gaatjes. Ik zou dus echt wel voor minimaal 135 gaan, maar 145 is ook niet een hele gekke maat. Wel een maat waarbij ik er vaak een slag in moet doen als er geen gaatjes bijgeprikt zijn.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 17:45

Super bedankt iedereen voor de reacties! :Y)
Ik heb uiteindelijk de enkele beugelriemen van Anatomica gekocht en ben er echt heel blij mee! Ze voelen heel zacht en soepel en ik kan ze dan ook echt aanraden +:)+