Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nibbit schreef:Figo88 schreef:Deze heb ik momenteel ook, maar ik vind dat ze vrij stug zijn geworden (ik heb ze 2 jaar geleden van iemand op marktplaats overgenomen en netjes onderhouden). Ik kan mijn beugels niet naar beneden laten glijden na het opsteken, ik moet ze echt naar beneden trekken. En met opsteken gaat het ook moeizaam. Heb jij dat probleem niet met je beugelriemen?
Nee totaal niet, ze zijn juist erg dun.
Ik moet de riemen een slag op de beugels slaan met opsteken anders glijden ze zo weer naar beneden.
M_Vainqueur schreef:Al 5 jaar de anatomica beugelriemen en dolgelukkig mee! Ik neem nooit meer andere in ieder geval. Blijven netjes, rekken niet uit, super praktisch en opsteken is ook super makkelijk.
blokfluit schreef:Nooit beugelriemen onder het zweetblad dragen. Het leer van het zweetblad is bedoeld om er beugelriemen op te dragen. Het leer onder het zweetblad niet en is veel zwakker. Jekrijgt daar dan lelijke afdrukken in.
Elise_K schreef:Hier ook beugelriemen van passier. Na veel reviews op Bokt toch gekocht ivm de kleine gaatjes.
Ik vind alleen dat de binnenkant van de riemen erg slijt/ ruw wordt van het opsteken van de beugels. Na invetten wordt het wel iets beter, maar het blijft niet wat ik van zulke dure riemen verwachtte. Hoe gaat dit bij andere Passier gebruikers?
Ik draag de riemen onder mijn zweetblad trouwens
Figo88 schreef:Oh, wat raar dat ze dan bij mij zo stroef zijn zeg.. Ik moet ze echt naar beneden trekken en zelfs dat gaat nog moeizaam![]()
Jij hebt ook de kieffer gladiator denk ik he? Want ik vind die van mij ook echt niet dun. Ik zal ze in de winkel nog eens vergelijken, want dit klinken niet echt als dezelfde beugels
Figo88 schreef:M_Vainqueur schreef:Al 5 jaar de anatomica beugelriemen en dolgelukkig mee! Ik neem nooit meer andere in ieder geval. Blijven netjes, rekken niet uit, super praktisch en opsteken is ook super makkelijk.
Goed om te horen! En draag je ze op je zweetblad? En zo ja, klopt het dat ze je zweetblad niet beschadigen?
blokfluit schreef:Nooit beugelriemen onder het zweetblad dragen. Het leer van het zweetblad is bedoeld om er beugelriemen op te dragen. Het leer onder het zweetblad niet en is veel zwakker. Jekrijgt daar dan lelijke afdrukken in.
AnneJ1995 schreef:Ik heb de Kieffer Gladiator riemen. Was he-le-maal klaar met die riemen die dan in no time uitrekken, dus geïnvesteerd in deze riemen die niet uitrekken, wat een feest!
Zijn dubbele riemen.
Zitten bij mij over m’n zadelblad heen, puur omdat een zadelmaker mij ooit vertelde dat het leer van het zadelblad dikker is dan daaronder (weet niet hoe het heet), juist omdat het meer wrijving moet opvangen van o.a. beugelriemen. Dus onder het blad langs levert meer slijtage aan je zadel op. Geen idee of het daadwerkelijk zo is, maar vond het wel een goed verhaal haha.
Figo88 schreef:Mag ik nog vragen hoe groot jullie zijn en welke lengte van beugelriemen jullie hebben? Ik ben 1.67 m en wil niet teveel beugelriem over hebben, maar wel genoeg dat er evt. ook langere mensen mee kunnen rijden.