Prijzen (tweedehands) zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:39

Tessebes schreef:
Voor minder populaire zadelmerken zul je echt geduld moeten hebben. Uiteindelijk verkoop je het wel, het ligt niet direct aan de prijs.

Wat ik merk na wat verkopers te hebben gemaild, is dat ophalen om te passen opeens moeilijk is. Ik weet niet beter, dan dat je het zadel binnen afgesproken tijd in dezelfde staat weer terug brengt. Kwestie van vertrouwen toch?

Nieuwe zadels zijn inderdaad ook prijzig geworden. Mijn maatzadel was 7 jaar geleden nog geen 2000 euro, ik denk dat je daar nu zo'n 500 euro bij op kan tellen.

Ruitersport zaken hebben ook vaak 2de hands zadels voor niet al te veel geld, en geven wel je kans om te het zadel te passen

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:45

Tessebes schreef:
Voor minder populaire zadelmerken zul je echt geduld moeten hebben. Uiteindelijk verkoop je het wel, het ligt niet direct aan de prijs.

Wat ik merk na wat verkopers te hebben gemaild, is dat ophalen om te passen opeens moeilijk is. Ik weet niet beter, dan dat je het zadel binnen afgesproken tijd in dezelfde staat weer terug brengt. Kwestie van vertrouwen toch?

Nieuwe zadels zijn inderdaad ook prijzig geworden. Mijn maatzadel was 7 jaar geleden nog geen 2000 euro, ik denk dat je daar nu zo'n 500 euro bij op kan tellen.

Misschien wel meer ook.
Ik heb zadels voorbij zien komen op het internet en daar vragen ze rustig 3800 euro voor,

Benzz

Re: Prijzen (tweedehands) zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:58

Toch kost een goed zadel dat ook, een beter merk zit tussen de 2500 en 4000 euro. Het leer kost veel, vakmanschap kost veel enz enz.

Alleen zitten er ook merken bij die veel geld vragen die kwalitatief helemaal niet goed zijn, maar een marketingmachine erachter hebben zitten waardoor je ervan uitgaat dat het goed is.

Anoniem

Re: Prijzen (tweedehands) zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:31

Genoeg paardeneigenaren die graag voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Dus, een zadel verkopen is een kwestie van een goede foto's.
Een schoon zadel, met een kale achtergrond, op een bok, het liefst nog met riemen&beugels ( geen dekje) eraan.
Foto's van alle kanten, en een goed, maar kort, verhaal erbij.
Merk, type, maat en onderhoud. En een normale prijs ( maar dat is een kwestie van intypen op MP om te kijken wat dat merk doet)

Foto's verkopen.
Goede foto's.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:49

Benzz schreef:
Toch kost een goed zadel dat ook, een beter merk zit tussen de 2500 en 4000 euro. Het leer kost veel, vakmanschap kost veel enz enz.

Alleen zitten er ook merken bij die veel geld vragen die kwalitatief helemaal niet goed zijn, maar een marketingmachine erachter hebben zitten waardoor je ervan uitgaat dat het goed is.

Vergeet ook niet dat je ook vooral de naam betaald. Is met elk bekend merk zo je betaalt nu eenmaal ook voor de naam.

Mijn zadel is iets minder bekend, een Jeffries, en koste net geen 2.000 euro volledig op maat gemaakt, wel 10 weken op moeten wachten omdat die uit de fabriek moest komen wegens op maat maken. Aanpasbaar door zadelmaker indien nodig. En zit als een zetel, heel comfortabel.
Er zijn echter ook duurdere zadels die gewoon echt niet comfortabel zitten waar je na een uur al pijn aan je kont van hebt.