Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marjor schreef:Ik heb jaren geleden hetzelfde gehad. Na een keer in de miezer te hebben gereden, mijn zadel afgedroogd met een handdoek en opgeborgen. Paar dagen later onder de blaasjes.
Gelukkig werkte ik toen in een lederwaren zaak en daar kregen we weleens klanten terug met een leren tas die blaasjes had. Wij zetten dan de waterkoker aan. Als het water gekookt had de waterkoker meenemen en het leer dan langs/ door de stoom halen. Moet je met zijn tweetjes doen. Dus echt het leer in de stoom houden dat het vochtig word. Niet zeiknat laten worden, maar vochtig. Niet aan het leer zitten en daarna goed laten drogen. Blaasjes waren dan zo weg.
Dit heb ik ook met mijn zadel gedaan. Goed laten drogen in huis en zeker niet bedekken of er aan zitten. Met een dag is het droog. En kan je het weer gebruiken.
Alleen even opletten met zadelvet, het leer moet niet te vet zijn.
Hutcherson schreef:Ik heb vorig jaar Augustus een splinternieuwe Kent & masters s-line zadel gekocht bij hipicana.
Ik heb er vorig jaar maximaal 20 uur mee gereden schat ik. En dit jaar ook zoiets.
Nu scheen de zon laatst lekker en toen zadelde ik mijn paard op en zag tot mijn grootste verbazing een soort blaasjes onder de bovenste laag leer zitten.
[ [url=m/cI7WP7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JpHueu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het zit aan beide zijden en ik vond het jammer van mn zadel. Het zit enkel op de zweetbladen. Overigens rij ik nist met broeken met siliconen ofzo. Ik heb gewoon stoffen rijbroeken aan.
Ik heb contact opgenomen met de leverancier en zij namen contact op met de fabrikant en kreeg de tip om rijkelijk in te smeren met rapide gel en dit moest een nacht intrekken. Dit maakte helaas na meerdere nachten proberen, geen enkel verschil. Nu probeer ik al drie weken weer contact te krijgen met de leverancier op diverse manieren, maar ik krijg geen gehoor.
Hoe zou ik de leverancier kunnen bereiken? Ik heb gewoon garantie op het zadel vanuit de leverancier lijkt mij? Maar die krijg ik dus niet te pakken.
What to do!
Ik wil de schade niet erger maken.
Hutcherson schreef:Gizeppie,
Zadel wordt meestal in een afgesloten zadelkast bewaard die in een droge, verwarmde, grote schuur staat.
Echter staan we hier pas sinds December 2018 en daarvoor stond het zadel bij mij thuis in een van de slaapkamers die we over hebben. Ik wilde mijn nieuwe zadel echt niet achterlaten op een stal met inbouw kasten zonder slot.
Ik ben echt een mooi weer ruiter haha dus als het ernaar uitziet dat het gaat regenen, dan blijf ik liever binnen.
Ik heb inmiddels contact met de leverancier (zie eerder berichtje) dus dat is in ieder geval erg fijn. Er was blijkbaar iets mis in de communicatie (mijn mails kwamen niet aan).