Blaasjes op mijn Kent & masters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyKtH

Re: Blaasjes op mijn Kent & masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:21

Ik heb dit niet gehad met een zadel maar wel met leren chaps. Bij mijn chaps gaf de lijm een reactie op het leer waardoor er blaasjes op kwamen. Weet niet of je hier wat aan hebt. Bij mij geven ze uiteindelijk wel toe en heb toen geld terug gekregen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:50

Oeps niet fijn. Ook jammer dat de fabrikant niets van zich laat weten.

Ik heb hetzelfde zadel reeds een dikke 2 jaar en in alle weersomstandigheden mee gereden. Het ziet er nog uit als nieuw. Echter invetten enzo die ik 1x per jaar.
Zadel is heel soepel en ziet er top uit.

Ik hoop dat je de fabrikant nog kan bereiken en dat er nog een oplossing kan komen.

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:12

Ik heb jaren geleden hetzelfde gehad. Na een keer in de miezer te hebben gereden, mijn zadel afgedroogd met een handdoek en opgeborgen. Paar dagen later onder de blaasjes.

Gelukkig werkte ik toen in een lederwaren zaak en daar kregen we weleens klanten terug met een leren tas die blaasjes had. Wij zetten dan de waterkoker aan. Als het water gekookt had de waterkoker meenemen en het leer dan langs/ door de stoom halen. Moet je met zijn tweetjes doen. Dus echt het leer in de stoom houden dat het vochtig word. Niet zeiknat laten worden, maar vochtig. Niet aan het leer zitten en daarna goed laten drogen. Blaasjes waren dan zo weg.

Dit heb ik ook met mijn zadel gedaan. Goed laten drogen in huis en zeker niet bedekken of er aan zitten. Met een dag is het droog. En kan je het weer gebruiken.

Alleen even opletten met zadelvet, het leer moet niet te vet zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:18

Ik heb er een keer een geleverd die blauw uitsloeg na wat vocht. K&M hebben die toen gewoon zonder moeilijk doen uitgewisseld. Ze hadden toen een nieuwe lijm.
Jammer dat je tussenpersoon niet wat meer druk zet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 21:32

marjor schreef:
Ik heb jaren geleden hetzelfde gehad. Na een keer in de miezer te hebben gereden, mijn zadel afgedroogd met een handdoek en opgeborgen. Paar dagen later onder de blaasjes.

Gelukkig werkte ik toen in een lederwaren zaak en daar kregen we weleens klanten terug met een leren tas die blaasjes had. Wij zetten dan de waterkoker aan. Als het water gekookt had de waterkoker meenemen en het leer dan langs/ door de stoom halen. Moet je met zijn tweetjes doen. Dus echt het leer in de stoom houden dat het vochtig word. Niet zeiknat laten worden, maar vochtig. Niet aan het leer zitten en daarna goed laten drogen. Blaasjes waren dan zo weg.

Dit heb ik ook met mijn zadel gedaan. Goed laten drogen in huis en zeker niet bedekken of er aan zitten. Met een dag is het droog. En kan je het weer gebruiken.

Alleen even opletten met zadelvet, het leer moet niet te vet zijn.

Goede tip.
Ik vind het wel spannend om te gaan knungelen aan een duur zadel met stoom maar als ze echt geen reactie geven dan is dit wel iets wat ik ga doen.

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:38

Ik kreeg dezelfde reactie als jou van de zadelmaker. Was een gloednieuw en zeker niet goedkoop zadel. Ondanks dat ik al meerdere tassen had behandeld, moest ik toch even over een punt heen om het op mijn dure zadel te gaan toe passen. Ik wist dat het werkte, maar toch... Ben blij dat ik het gedaan heb. Daarna ook nooit meer blaasjes op gehad, zelfs in flinke regen buien niet.

Ik doe alleen nooit mijn hoes over mijn zadel als hij nat is geweest, ondanks dat ik hem gedroogd heb met een handdoek. Het leer is dan evengoed niet door en door droog. Het droogt beter aan de lucht.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:20

De tip van Hutsherson zal waarschijnlijk niet werken, die had bobbeltjes door regen en met vocht stomen zal dan best werken omdat de oorzaak vocht was. De bobbeltjes van TS zijn waarschijnlijk toch echt veroorzaakt door ledervet, ik heb dit vaker meegemaakt na ledervet te gebruiken. Zelf gebruik ik altijd rapide lederdressing op aanraden van mn zadelmaker, en veel vetten raadde ze ook af dus max 3x per jaar behandel ik het daarmee. Vind dat je je zadel best veel gevet/olie hebt in begin, vermo e d dat het toen ontstaan is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:40

Maar waarom verwijst de zadelmaker jouw door naar de leverancier? Die is degene waar jij een koop me hebt gesloten, hun horen het op te lossen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:45

Ik lees olie en vet. Slecht voor je zadel.
Mijn zadelmaker heeft mij vroeger verteld om je zadel alleen met zadelzeep schoon te maken. Ik gebruik de zadelzeep van Dairy care & Martin als ik mij niet vergis. Zadels zien er nog steeds uit als nieuw en dan praat ik over stubben zadels die denk ik de 25 jaar zijn gepasseerd. Let wel. Mijn zadels zijn helemaal op maat gemaakt naar mijn paard en mij en worden met enige regelmaat nagekeken.
Zadelmaker zegt ook telkens dat ze er nog steeds top uitzien.

Om op jou terug te komen, ik vind de service echt bagger.

Ik las ook een opmerking over een zadel van een msfc(?). Ik ben zoveel klanten tegengekomen die bijna allemaal problemen hebben en koppelen ze dat terug dan krijgen ze te horen dat het aan hun zelf ligt.......ja duhu :x

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 19:46

De zadelmaker staat los van alles. Die heeft enkel het advies gegeven voor dit type zadel op mijn paard. Vervolgens heb ik deze gekocht bij hipica.nl. Het zadel kreeg ik thuisgestuurd.
@hierboven... Geen vet, alleen rapide zadel dressing (flesje wit spul) en rapide lederolie blank.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:29

Ik heb dit gezien bij iemand met rijlaarzen.
Zag er precies zo uit.
Was nadat ze nat waren geworden.
Ze kreeg nieuwe van de fabrikant, was een proces fout met de bovenste laag vh leder

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 23:04

Ik denk dus ook dat er bij de productie van het zadel iets mis is gegaan met die laag inderdaad. Op de rechterzijde van het zadel zijn de blaasjes minder dan links.

Hipica01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 09:15

Beste mensen,
Als er een probleem is met een zadel dat bij Hipica gekocht is kan er met mij contact worden opgenomen. Dan bekijk ik samen met de klant en de fabrikant wat de beste oplossing was. In dit geval heeft de fabrikant een advies gegeven. Daarna is er niks meer vernomen dus kon ik er vanuit gaan dat het probleem was opgelost. Is een probleem niet opgelost dan gelijk weer contact opnemen. Ik ben vaak onderweg zadelpassen maar probeer de e-mail wel altijd binnen twee dagen te beantwoorden. Het adres is info@hipica.nl. Ik hoor het graag als er een probleem is. Met vriendelijke groet, Patricia Bliek Hipica

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 10:15

Hoi patricia,

Fijn dat we inmiddels weer in contact zijn. Heel vreemd dat al mijn eerdere mails niet goed zijn aangekomen.
Hopelijk komen we er samen met de fabrikant uit!

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:25

Hutcherson schreef:
Ik heb vorig jaar Augustus een splinternieuwe Kent & masters s-line zadel gekocht bij hipicana.
Ik heb er vorig jaar maximaal 20 uur mee gereden schat ik. En dit jaar ook zoiets.
Nu scheen de zon laatst lekker en toen zadelde ik mijn paard op en zag tot mijn grootste verbazing een soort blaasjes onder de bovenste laag leer zitten.
[ [url=m/cI7WP7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JpHueu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het zit aan beide zijden en ik vond het jammer van mn zadel. Het zit enkel op de zweetbladen. Overigens rij ik nist met broeken met siliconen ofzo. Ik heb gewoon stoffen rijbroeken aan.
Ik heb contact opgenomen met de leverancier en zij namen contact op met de fabrikant en kreeg de tip om rijkelijk in te smeren met rapide gel en dit moest een nacht intrekken. Dit maakte helaas na meerdere nachten proberen, geen enkel verschil. Nu probeer ik al drie weken weer contact te krijgen met de leverancier op diverse manieren, maar ik krijg geen gehoor.

Hoe zou ik de leverancier kunnen bereiken? Ik heb gewoon garantie op het zadel vanuit de leverancier lijkt mij? Maar die krijg ik dus niet te pakken.
What to do!
Ik wil de schade niet erger maken.

Ik heb hetzelfde zadel, maar ik heb dit dus niet. Komt t niet door t vocht? Het lijken vochtvlekken.. waar bewaar jij je zadel? Ik heb het zadel al een jaar. Ik heb wel sneller beschadigingen dan bij andere zadels die ik had. Maar zoals jij hebt, dat heb ik niet..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 22:53

Gizeppie,

Zadel wordt meestal in een afgesloten zadelkast bewaard die in een droge, verwarmde, grote schuur staat.
Echter staan we hier pas sinds December 2018 en daarvoor stond het zadel bij mij thuis in een van de slaapkamers die we over hebben. Ik wilde mijn nieuwe zadel echt niet achterlaten op een stal met inbouw kasten zonder slot.
Ik ben echt een mooi weer ruiter haha dus als het ernaar uitziet dat het gaat regenen, dan blijf ik liever binnen.
Ik heb inmiddels contact met de leverancier (zie eerder berichtje) dus dat is in ieder geval erg fijn. Er was blijkbaar iets mis in de communicatie (mijn mails kwamen niet aan).

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:25

Hutcherson schreef:
Gizeppie,

Zadel wordt meestal in een afgesloten zadelkast bewaard die in een droge, verwarmde, grote schuur staat.
Echter staan we hier pas sinds December 2018 en daarvoor stond het zadel bij mij thuis in een van de slaapkamers die we over hebben. Ik wilde mijn nieuwe zadel echt niet achterlaten op een stal met inbouw kasten zonder slot.
Ik ben echt een mooi weer ruiter haha dus als het ernaar uitziet dat het gaat regenen, dan blijf ik liever binnen.
Ik heb inmiddels contact met de leverancier (zie eerder berichtje) dus dat is in ieder geval erg fijn. Er was blijkbaar iets mis in de communicatie (mijn mails kwamen niet aan).

Fijn dat t zo opgelost kon worden.

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:35

Fijn dat er nu contact is over het zadel!

Mijn zusje had hetzelfde met haar prestige zadel. Fout in het leer/bovenlaagje. Moet uiteraard gewoon netjes opgelost worden aangezien je hier zelf niks aan kunt doen. Is bij mijn zusje dan ook gebeurt! Hopelijk lukt dit jou ook, want dit hoort gewoon niet en moet hoe dan ook worden opgelost door de fabrikant (dit hoort de zadelmaker te regelen aangezien jij hier de aankoop mee hebt gedaan!).