past dit bit? watertrens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:55

Ik weet niet bij welke bitfitter je geweest bent maar dat is niet de normale gang van zaken. Ik zou het bit gewoon terug sturen naar de bitfitter in kwestie.
Ik heb mijn paard toen ook bij een bitfitter gehad en die is er echt een uur mee bezig geweest, vanalles gepast en gemeten ook met hoofdstel. Paard is er echt enorm op vooruit gegaan.

ik ben uitgekomen bij een thrust bitje en dit was door iemand die verschillende merken had. Volgens mij horen die sweet iron bitten ook niet nu al te gaan roesten, dus zowieso was kwaliteits problemen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 22:06

een sweet iron hoort juist wel te roesten :o

Ik ben ook ruim anderhalf uur bezig geweest en het bit waarmee ik toen reed paste ook, ik heb alleen toen ik het bit na 2 weken geleverd kreeg niet meer zelf opgelet en eringehangen met de bitschijven en dan zie je helaas niet goed hoe het zit

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:38

Ik heb ook mijn bit door een bitfitter laten aanmeten. Een NS starter watertrens. Deze zit ook ongeveer zoals het bit van TS. Paard heeft er nog nooit wondjes van gehad en loopt er heel fijn op.
Zal even zoeken naar een foto.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ninne1 op 03-03-19 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Seventeen

Re: past dit bit? watertrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:42

Het bit past correct, dat wanneer jij aan 1 bitring 'trekt', tot dat de bitring aan de andere kant tegen de wang van het paard zit, je er een halve centimeter ruimte hebt of je pink er tussen past. Dit zou je dus even kunnen testen. :)

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:26

Lynn_Nikita schreef:
Krijgt die van jou geen wondjes door de bewegelijke ringen?

Ik heb een maat groter besteld, levertijd 5 dagen dus nog even afwachten en ben wel benieuwd hoe die zit tov deze

Volledig wondjes vrij met watertrens maat 2, met watertrens maat 3 dikke ellende.
Omdat ik dacht dat het door de ringen kwam destijds bustrens maat 3 aangeschaft, maar op watertrens maat 2 loopt ze fijner.