Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.PSvanLot schreef:Inmiddels heeft het zadel ook mijn interesse gewekt. Ben alleen bang dat het wat te gesloten zit en ik weet niet of dat fijn is bij mijn jonge paarden.
Eens kijken of ik een passessie aan kan vragen.
.
Nymeria schreef:Ik krijg aankomende zaterdag eindelijk m'n zadel, dus dan kan ik er wat meer zinnigs over zeggen. Je kunt natuurlijk altijd een pasafspraak maken om te kijken of het bevalt.
Ik zie nu trouwens dat jij 't bent, dus dan kun je het gewoon vragen, haha.
Nu alleen nog even geduld hebben.
) liepen. Daarna was het eerste zadel gelijk raak. Wat een wereld van verschil met andere zadels! Na een paar passen in het zadel was ik al super enthousiast. Zo veel meer een natuurlijke balans vanuit de steun van het zadel, zonder echt "vast" te zitten. Ik was bang dat het wellicht wat lastiger zou zijn om voor beide (mijn moeder rijdt ook op dit paard) een geschikt zadel te vinden, maar we waren beide gelijk super enthousiast. Paard liep ook gelijk heel fijn en ontspannen terwijl hij best gevoelig is met wisselingen van zadels, dus dat was natuurlijk ook gelijk een goed teken! José heeft verder alle tijd voor je en legt alles super duidelijk uit, dus dat is ook heel fijn.
). Ik ben er inmiddels wel achter dat het voor een (klein) volwassene met pony niet heel simpel is om een passend zadel te vinden. Veel zadels zijn te lang voor de pony en ik pas niet meer in een 16 of 16,5.
Hij bleef heerlijk marcheren en voelde ontzettend fijn aan in alle 3 de gangen 
en hij ging weer wat knarsen ... nu hoop ik maar dat we niet heel erg lang moeten wachten
Ik heb al de ruiteranalyse op de flexchair gehad een tijdje geleden. 

Maar, ik had achteraf nergens last van! Waar ik normaal na een fanatieke training altijd wel een zere onderrug heb gedurende de rest van de dag.
ik heb gekozen voor een zwart zadel, met zwarte naden, en de achterkant 1,5cm lager. Ik mag 2 insertz uitzoeken, eentje weet ik al, de ander nog niet. Hoe zien jullie achterkantjes eruit?
Lukasje schreef:Ik volg even mee! Lijkt me een interessant zadel! Ik heb zelf chronische rug- en bekkenklachten. Dit zadelmerk klinkt veelbelovend (maar helaas ook duur).