@Upendo. Er zijn pas twee goede zadelpassers geweest, elk met hun modellen. vandaar dat ik ook weet dat mijn zadel niet meer voldoet. Toen heb ik verschillende merken uitgeprobeerd, en de Dabbs was de enige die echt mooi pastte en ook heerlijk zat . De andere merken waren van dezelfde kwaliteit maar pastten niet. Ook de Deuber leek van vorm zeer goed, maar ze had niet de juiste maat mee, daar heb ik toen niet mee gereden. Begin februari komt de mevr. Met de Deuber en de Dabbs terug.
@nico. Eerder heb ik ook nog andere, meer bekende, merken zoals première (mijn eerste zadel), kent en masters, Wintec en nog een paar geprobeerd maar geen enkel voldeet. Mijn paard heeft geen gemakkelijke rug, helaas. De meesten zijn allemaal te lang en/of te smal, voor mijn pre met zeer korte, brede rug en hoge schoft. Dat hij de neiging heeft om in de lente te verdikkenmaakt het nog moeilijker. Ik heb echt al een hele zoektocht en een hoop zadelpassers achter de rug. Het zadel dat nu is afgekeurd was mijn derde zadel. Dus na lang inderzoek ben ik nu bij 2 merken uitgekomen: de Dabbs en de Deuber. Niet de goedkoopste merken, maar bon met wat puzzelen is dat haalbaar, en ik hoop dan voor altijd van de zoektocht verlost te zijn.
Al blijf ik hier wel interessante tips krijgen. @Licor. Ik ga het snel eens bekijken.