Wat zijn jullie ervaringen met Bates?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: Wat zijn jullie ervaringen met Bates?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 00:09

Ik heb ook een bates innova, mooi zadel, maar voor mijn lange benen toch minder geschikt, ik kan mijn benen niet goed kwijt en kom daardoor een beetje in stoelzit. Ook zijn de zweetbaden best kort. Ik heb hiervoor op de bates isabell gereden en daar zat ik met mijn stelten beter in. Ik denk door de flinke wrongen op de innova dat dat voor lange benen niet top zit. Omdat het qua pasvorm voor mijn paard ook niet ideaal is laat ik nu een zadel op maat maken. Ik heb de bates vorig jaar laten nakijken en toen heeft de zadelmaakster alle cair vulling eruit gehaald en opnieuw geplaatst en gevuld, want dat zat echt niet goed (meer), de luchtkussentjes zaten scheef en de vulling was niet overal gelijk. Ook voor deze zadels geldt dus dat er regelmatig een zadelmaker controleert, net zoals andere wol gevulde zadels.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:26

ik heb jaren met een bates caprilli gereden, heerlijk zadel maar mijn merrie heeft een dusdanig onmogelijk rug dat deze niet fijn meer aansloot. Daarna toch nog een jaar een bates gp gehad waar ik mijn zit niet goed op kon vinden door de grotere wrong. Dit type lag wel beter moet ik zeggen.
Nu helaas noodgedwongen ook deze gp moeten verkopen en uitgekomen op een ander merk, wel erg jammer want bates blijf ik kwalitatief erg goed vinden

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 17:31

Dus toch ook tevreden :) heel goed :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:56

Ik laat elk half jaar/jaar m’n bates controleren.

Voor mijn puppy paard wil ik over paar jaar wintec of ik hoop dat mijn huidige zadel ook op hem aangepast kan worden

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 18:00

Ook tevreden, dus, begrijp ik. Mooi zo :)

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:23

Pallatin schreef:
Ik heb ook een bates innova, mooi zadel, maar voor mijn lange benen toch minder geschikt, ik kan mijn benen niet goed kwijt en kom daardoor een beetje in stoelzit. Ook zijn de zweetbaden best kort. Ik heb hiervoor op de bates isabell gereden en daar zat ik met mijn stelten beter in. Ik denk door de flinke wrongen op de innova dat dat voor lange benen niet top zit. Omdat het qua pasvorm voor mijn paard ook niet ideaal is laat ik nu een zadel op maat maken. Ik heb de bates vorig jaar laten nakijken en toen heeft de zadelmaakster alle cair vulling eruit gehaald en opnieuw geplaatst en gevuld, want dat zat echt niet goed (meer), de luchtkussentjes zaten scheef en de vulling was niet overal gelijk. Ook voor deze zadels geldt dus dat er regelmatig een zadelmaker controleert, net zoals andere wol gevulde zadels.

Grappig om te horen want juist de isabell is geschikt voor mensen met kortere benen.

Ik heb al een aantal jaar een isabel werth, vorig jaar is er een nieuwe boom in gekomen, dus daar zit weer 10 jaar garantie op. paar week terug nieuwe kussens erin. Kosten € 37,-.
Sinds kort ook een innova erbij. Beide 2e hands gekocht, wat oudere modellen dus geen verstelbare haken. Maar vind het fantastische zadels. Ook omdat je ze snel wat kan aanpassen als het paard nog wat in bespiering moet komen.
Mijn paard vind kussens met wol dus helemaal niets. Dus ja ik merkte wel degelijk verschil tussen wol en cair.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:05

Sorry, ik schop het topic even omhoog maar ik kon geen actuele informatie vinden.

Welke zadelpasser hebben jullie laten komen voor jullie bates zadel?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:37

Ik ga altijd naar Country Mill in Nijkerk

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:04

Ik heb Maaike rispens laten komen

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:06

Voor mijn bates had ik Ben Fugers laten komen

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:11

Even een vraagje uit interesse hoe lang is een 17,5'' spring of veelzijdigheids zadel van voor naar achter? En zijn er ook mensen die deze op een paard met korte rug en hoge schoft heeft liggen?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 06:52

Ik heb de Bates Dressage.
Qua pasvorm erg goed en zit is prima.
Ben zelf 174cm en kan mijn been goed kwijt. Mijn vriend is 187cm en komt teveel in een stoelzit.

Ik ben niet zo blij met de kwaliteit van het leder. Het zadel krast zo snel en heeft rare vlekjes na een regenbui.

Aangaande cair... mijn paard loopt hier zoveel beter onder dan een wolgevuld zadel. Het lijkt wat steviger te zijn, zonder dat het te hard is.

Zadel ligt op een kort paard met normale schoft. Heb het zadel via Martine Liefstingh, maar ik weet dat Akash Saddlery heel veel Bates en Wintec verkoopt.