Voeten elke keer uit de fenders?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: Voeten elke keer uit de fenders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 19:55

Dankjewel!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:01

Petrichor schreef:
Nou, eerlijk gezegd sinds ik boomloos rij heb ik vreselijk veel moeite met mijn houding. Dat wordt al beter maar dat was echt dramatisch, zo dramatisch dat het maar goed is dat ik een schat van een paard heb. Nu ben ik ook nog eens heel erg hypermobiel dus dat maakt het gewoon allemaal extra lastig.

Toen ik nog dressuur reed met boomzadel was mijn houding al een dingetje door mijn hypermobiliteit maar in een dressuur zadel heb je gewoon meer steun waardoor het allemaal minder op valt. Dus voor mij eigenlijk wel heel goed dat ik nu met de neus op de feiten wordt gedrukt.

Ik heb nu de fenders een kwartslag gedraaid, achter de fenders zit nu een leren riem met een draai er in. Ik hoop dat je daar niks van voelt?

Beter leren zitten kan ook erg helpen bijvoorbeeld door wat lessen centered Riding te nemen.

Petrichor

Re: Voeten elke keer uit de fenders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 20:10

Ik ben gigantisch hypermobiel, ben op dit moment vooral blijf dat ik pijnloos op een paard kan zitten. Ik denk dat als ik op een andere manier moet gaan zitten ik er heel veel last van krijg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:37

Petrichor schreef:
Ik ben gigantisch hypermobiel, ben op dit moment vooral blijf dat ik pijnloos op een paard kan zitten. Ik denk dat als ik op een andere manier moet gaan zitten ik er heel veel last van krijg.

Bij een goede trainer kan je veel leren. Het is niet per se anders zitten altijd. Je kan veel bereiken met ademhaling, ontspanning etc. Ook is veel te oefenen op de grond. Nieuwe gewoontes krijgen op stoelen, grond oefeningen etc etc.

En qua sturen met je zit bijv is het een toevoeging en voorkomt het soms juist klachten. Een beetje less is more vaak.