Slecht ervaring met zadelmaker, terecht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 08:14

XxLMMxX schreef:
Ook zo’n ervaring gehad in dezelfde regio als jou.
Maar een fijn zadel gehad en daar gaat het uiteindelijk om.
En moet er in de toekomst een nieuwe komen ga ik voor een ander bedrijf.
Zou als het zadel fijn is hem niet meegeven en vragen of zij/hij kosten singel en reparatie vergoedt.

Vervelend zeg. Maar het is ook echt lastig om een fijn bedrijf te vinden die hierin werkt vind ik..

Akke_sSpring

Re: Slecht ervaring met zadelmaker, terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:30

Ik heb een vergelijkbare situatie gehad, maar heb mijn zadelpasser/maker nog steeds hoog zitten. Waarom? Omdat zij net als jij te maken had met situaties van buitenaf, te maken heeft met andere klanten die het qua tijd soms erg ruim nemen en ik bovenal een paard heb met een lastige rug. Daarbij heb ik voor haar al twee zadelmakers gehad die ondanks alle moeite en kosten die ik heb gehad geen passend zadel konden leveren en dat kan mijn huidige zadelmaker wel. Dat gaat mij uiteindelijk boven alles. En ja ik hoop ook een tijd moeten wachten, en gelukkig kon ik uit de voeten met het leenzadel wat zij mij al die tijd heeft uitgeleend. De zadelmakers hiervoor lieten mij met niks zitten waardoor ik herhaaldelijk maanden niet heb kunnen rijden en veel geld verloren ben uiteindelijk (nieuw kopen, steeds opnieuw aanpassen en met verlies toch moeten verkopen).

Dus of je zit te miepen bepaal ik niet. Het is zeker vervelend, maar ach het kan ook erger. Je hebt nu een fijn passend en goed zittend zadel. Dat is het belangrijkste in mijn beleving! Veel plezier ervan :)

kiki1976

Re: Slecht ervaring met zadelmaker, terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:45

Helaas is een verkeerde kleur voor de zadelmaker ook overmacht, ik bedoel degene kan we weinig aan doen dat de verkeerde kleur geleverd werd. Vervelend is het zeker, voor beide partijen.

blokfluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:08

Amen, Marjolein.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 12:59

kiki1976 schreef:
Helaas is een verkeerde kleur voor de zadelmaker ook overmacht, ik bedoel degene kan we weinig aan doen dat de verkeerde kleur geleverd werd. Vervelend is het zeker, voor beide partijen.

Zeker. Maar dat was natuurlijk niet het enige.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 13:31

De betreffende zadelmaakster heeft mijn topic gelezen en mij een mail gestuurd.
Het wordt netjes opgelost (zoals ik ook gewoon verwacht had, ik had in de planning staan dat ik vandaag zou mailen maar ze was mij voor. Ik krijg een nieuwe singel en
de singelstoot vervangt zij zelf dan ben ik hem 3 dagen kwijt. Als het echt 3 dagen is, is dat geen probleem want ik heb een jong paard en ik rij maar 2x per week.

Ik ben hier tevreden mee. En aan de collega zadelmaaksters die gereageerd hebben; ik begrijp echt wel dat het voor haar ook super vervelend was en er geen kwade opzet in het spel was. Zo heb ik het imo ook niet beschreven. Maar dit was mijn point of view.