Na 10 jaar (!) op zoek naar dressuursingel, anatomisch?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 14:29

Hij lag wel goed maar in het verhaarseizoen merkte ik onlangs toch een kale plek, dus ik wil iets anders en liever iets beters natuurlijk (ik heb nu een neopreen overigens)

c_alsemgeest

Berichten: 20764
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Na 10 jaar (!) op zoek naar dressuursingel, anatomisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:46

Als je wat anders wil zou ik gewoon even wat verschillende lenen en proberen... dan weet je wat werkt voor je paard.

Roodvos

Berichten: 6743
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:46

Ik heb daar toevallig laatst mijn zadelmaker naar gevraagd. Ik heb een anatomische singel, maar die gebruik ik niet want die ligt inderdaad ook los bij de flap onder de buik. Zij gaf aan dat mijn zadel met een rechte singel ook gewoon goed ligt. En dat het dan ook weinig zin heeft om een ander merk/type te proberen, omdat die waarschijnlijk hetzelfde probleem zullen geven. Heeft te maken met hoe je de borstkas van je paard gevormd is.

Ik ben nu met de rechte singel van Wow aan het experimenteren:
http://www.wowzadels.be/zadels/accessoires/

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Na 10 jaar (!) op zoek naar dressuursingel, anatomisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 14:48

Ik vind het bijzonder dat er zoveel “niet positieve” reacties zijn op de anatomische singels.. en ik maar denken dat ik iets gemist heb hahaha

Singel die ik nu heb is niet kapot of iets dergelijks. Zou ik met zoiets als dit https://www.dekroo.nl/products/premiere ... hapenvacht al klaar kunnen zijn in het verhaarseizoen anders?

Zou voordelige oplossing zijn :$

Lughnassadh

Berichten: 1821
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:49

Jildau schreef:
Ik heb de FRA Supersingel. Dit is een gewone rechte singel maar wel met elastiek in alle richtingen voor veel bewegings vrijheid. Zeer tevreden over!

Hier idem en ik ben er erg tevreden over.

c_alsemgeest

Berichten: 20764
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:56

Zidore schreef:
Ik vind het bijzonder dat er zoveel “niet positieve” reacties zijn op de anatomische singels.. en ik maar denken dat ik iets gemist heb hahaha

Singel die ik nu heb is niet kapot of iets dergelijks. Zou ik met zoiets als dit https://www.dekroo.nl/products/premiere ... hapenvacht al klaar kunnen zijn in het verhaarseizoen anders?

Zou voordelige oplossing zijn :$


het wisselt voor mij gewoon per paard...
Mijn merrie liep het beste op een rechte singel van neopreen of lamsvel met inkepingen bij de oksels, liefst met elastiek. Kort model merrie, rond en weinig ruimte achter de schouder.

Mijn vorige ruin liep perfect met een rechte van leer of neopreen, zonder elastiek. Wat langer model, met zeer hoge schoft, wel erg bergop.

Mijn huidige heeft extreem veel beweging in de schouders en een op een bepaalde manier gebogen borstkas. Bij hem past de anatomische fairfax echt het beste.
Met recht werd hij best bol en met elastiek heel wiebelig :')
dus ik ben over alle singels positief eigenlijk :+

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 19:59

Dank voor al jullie reacties. Ik heb alles gelezen en gegoogeld en opgezocht en gekozen voor deze https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... _1949.html ben nl eigenlijk best tevreden (al 10 jaar :D ) met een recht toe recht aan en jullie reacties hielpen daarbij. Heb helaas niet de mogelijkheid anderen te testen of lenen dus dan houd ik het bij wat goed gaat. Hier mag een slotje, bedankt allemaal! Tot over 10 jaren ofzo :')

Sorriso

Berichten: 4894
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:51

Ik heb de Stübben Equisoft sinds een maand of 5 en ben tot nu toe heel blij! Paard wil wel eens dun worden in de oksels van de singel, maar nu niet meer. Ik had hiervoor een bontsingel vanwege het dunne velletje maar dat vond de zadelmaker iets minder geschikt omdat hier geen stevigheid in zit en de randen als het ware om kunnen vouwen, alleen de middelste 7 cm geven dan nog steun. Hij is trouwens ook gemakkelijk schoon te houden en absoluut niet zo zeikerig als bijvoorbeeld de Fairfax qua leer.