Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cayenne schreef:Als je eerst iemand anders er aan laat prutsen vervallen je rechten al helemaal...
Waarom niet eerst haar bellen en een oplossing zoeken? Je moet haar wel de kans geven..
Annenas schreef:Cayenne schreef:Als je eerst iemand anders er aan laat prutsen vervallen je rechten al helemaal...
Waarom niet eerst haar bellen en een oplossing zoeken? Je moet haar wel de kans geven..
Daar heb je een punt...
Maar ik vertrouw haar niet meer: moet ik dan haar een kans geven om vervolgens een andere zadelmaker te laten checken of het daarna wél goed is?
Moeilijk...
Jennyj01 schreef:Even een andere invalshoek. Hoe weet je dat de zadelmaker hier de prutser is en niet de osteopaat?
Knert schreef:Goed denkwerk!!
Waarom maar 1 kant op denken?
Nielojram schreef:Jennyj01 schreef:Even een andere invalshoek. Hoe weet je dat de zadelmaker hier de prutser is en niet de osteopaat?Knert schreef:Goed denkwerk!!
Waarom maar 1 kant op denken?
Misschien train je op een manier waarop je paard blokkades krijgt?
Als het na zo'n tijd 'opeens' aan het zadel ligt, dan zou ik ook mijn eigen rijstijl eens kritisch bekijken, toch? Zeker met zo'n jong dier.
Sizzle schreef:Heb je zelf een 18 inch nodig?
Soms is de ruiter/paard combinatie niet ideaal en moeten er soms ergens consessies gedaan worden.
Daarnaast zijn er zoveel theorieen over te lang en te kort dat er niet echt een waarheid is, dus winnen doe je het sowieso niet.
Als je paard nog schoft ontwikkeling gehad heeft kan het daarnaast prima zijn dat het zadel nu verder naar achter ligt dan voorheen.
Persoonlijk zou ik ook even de rug op de foto doen voordat je dadelijk een nieuw korter zadel hebt en dan misschien blijkt dat het gedrag niet weg is. Je echt eraf willen bokken is wel heel heftig gedrag.
Grooming_Mom schreef:Ik vindt het wel een beetje bijzonder dat je een 18 inch zadel koopt omdat ze niets anders had? Je koopt je schoenen toch ook niet in een afwijkende maat omdat er de juiste niet is. Wellicht had je dan het hele verhaal kunnen voorkomen doordat een kleinere inch maat vanzelf korter zou zijn geweest ..
Billy schreef:Zadelmaat is niet alleen kontmaat... ik heb een 17,5 inch zadel gehad wat mijn paard en mijn kont prima paste, maar ik niet omdat ik lange benen heb had ik toch echt een 18 inch nodig.