dianaw33 schreef:Elbony: ik kijk alleen maar naar wat mijn paard wil, en ben ondertussen met een 12 jarige bezig die nog steeds geen optimaal zadel heeft.. Op die manier zijn hier ook veel zadelmakers aan de kant gezet ondertussen, omdat die helemaal niet keken naar wat mijn paard wilde maar een merk wilden verkopen, of simpelweg geen oplossing hadden. GM zadels zijn niet voor ons type paard: te smal in de boom, en ik vermoed dat andere merk ook.
Clasical: Strada ken ik, maar daar was geen boomtype voor de rug van mijn paard wat echt goed paste.
Overigens heb ik slechte ervaringen met dat merk: we hebben er ooit eentje op stal met de afdruk compleet in de rug gehad, en een ander paard wat een jaar lang alleen maar verzet tegen een Strada toonde, die foamkussens zijn echt niet voor elke paardenrug.
GM heeft nu inderdaad geen boom meer, die breed genoeg is. Vroeger (heb ik nageplozen op internet) was het anders. GM startte met een ander type boom wat toen wel goed lag op Iberiërs, Heb nog geprobeerd een heel oude GM te vinden, maar die poging is helaas mislukt.
Mijn oude Syd Hill had een western boom met korte takken, maar helaas is hij ook daar uitgegroeid.