Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rena100 schreef:Ik zou wel een Amigo kiezen met zo'n V-sluiting of een Disc sluiting. Die zitten bij de boeg het fijnst voor het paard. Niet die van Loulou met twee van die sluitingen aan de voorkant. Dat knelt vaak een beetje.
emilyslaluna schreef:Ik heb een nette Amigo Hero 6 gezien, is die pasvorm ook goed qua hals?
https://hypostore.nl/amigo-hero-6-lite- ... wcB#527=16
Hilary schreef:Odetje92 schreef:De boeg is te ruim, hij hoort voor de schoft en schouders te liggen. Ik heb een lijn getekend bij je foto waar hij hoort te liggen
[ [url=m/IzUhJN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Precies. De halslijn (van voorsluiting naar schoft) past niet bij jouw pony.
Het is op de foto lastig te zien, maar ik denk dat de achterkant ook te ruim is en je dus een maar kleiner kan proberen.
Van Amigo heb je overigens verschillende typen dekens, niet elk type is geschikt voor elk paard. Mijn paard kon niet uit de voeten met “een Amigo”; hij heeft “een Bucas” (Irish). Tot nu toe de enige deken die zowel aan de voorkant als aan de achterkant goed past.
Knert schreef:Zon beschermding gaf bij mijn ruin juist vreselijke plekken... na 1 nacht al. Uiteindelijk werden dat nare witte plekken.
Bij verkoop dacht iedereen dat ie slecht passende zadels had gehad. Maar eigenlijk was het gewoon 1 nacht zo’n borstbeschermer.
Ik raad je dat af!
emilyslaluna schreef:emilyslaluna schreef:Ik heb een nette Amigo Hero 6 gezien, is die pasvorm ook goed qua hals?
https://hypostore.nl/amigo-hero-6-lite- ... wcB#527=16
Deze dus? Die heeft zo'n sluiting.
emilyslaluna schreef:En met liners bedoel je die van Amigo zelf? Want ik ben van plan om de huidige onderdekens te gebruiken. Dus dan hoeft het niet zozeer aangepast te zijn.
pluisje88 schreef:emilyslaluna schreef:En met liners bedoel je die van Amigo zelf? Want ik ben van plan om de huidige onderdekens te gebruiken. Dus dan hoeft het niet zozeer aangepast te zijn.
Als de pasvorm van de onderdekens niet goed is blijft het schuren en dan gaat een amigo deken je niet helpen ben ik bang. Ookal is dat dan de goede vorm, dan doet de onderdeken dat weer teniet
emilyslaluna schreef:pluisje88 schreef:
Als de pasvorm van de onderdekens niet goed is blijft het schuren en dan gaat een amigo deken je niet helpen ben ik bang. Ookal is dat dan de goede vorm, dan doet de onderdeken dat weer teniet
Het probleem ligt eigenlijk bij de regendeken. En dan bij een van de onderdekens wordt het probleem versterkt. Maar de ander ligt gewoon prima.