Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
san4nie schreef:Je zegt over een paar maanden. Wanneer komt ie precies en waar komt ie vandaan? Als ie midden in de winter vanuit een warm land hier heen komt, zal ik zorgen dat je meteen een deken hebt liggen bijvoorbeeld.
Absolem schreef:Trek kammetje
Antiklitspray/magicgel
Toiletteerschaar
Zweet deken
Winter deken
Regendeken
Labeltje voor aan je hoofdstel met jouw gegevens voor als je gaat buitenrijden( is in sommige gemeente verplicht).
Een goede singel.
Ik zou ook meerdere dekjes voor onder je zadel kopen. Dan kun je gerust eentje mee naar huis nemen om te wassen.
Het wordt ook koud weer dus voor jezelf zou ik goede rijhandschoenen aanschaffen.
Een uitrijdeken als je paard een warmbloed is. Tegen het te snel afkoelen of juist om rustig op te kunnen warmen.
Edit: zadel hoes, leervet, zadelzeep, sponsjes.
RiverHunter schreef:ow ja dat valt nog mee en ik doe toch recreatief op dit moment natuurlijk dus om de week kan ook idd
RiverHunter schreef:wat ik al heb:
- Mooi halster
- Weggooi halster
- Longeerlijn
- Poetstas
- poetspullen ofc
- Halstertouw
Wat ik moet hebben:
- Dekje
- Zadel
- Hoofdstel
- Winter deken
- Regen deken
- Peeskappen ( niet echt nodig maar wel leuk)
edit:
- EHBO setje
Verder weet ik t ff niet, so fill me in
Yellowbird schreef:Jeetje wat een overbodige dingen zie ik allemaal..
Peeskappen, hulpteugels en touwtjes, tig dekjes, hoefcreme.
Basis die je nodig hebt is touw en halster, eventueel longeerlijn en zweep, verzorgingsspullen. Eventueel hooinet oid.
Hoofdstel, zadel en twee dekjes en een singel.
Van daaruit merk je wat je nog extra nodig gaat hebben, is namelijk allemaal paard afhankelijk en van jouw wensen afhankelijk.
Babootje schreef:RiverHunter schreef:wat ik al heb:
- Mooi halster
- Weggooi halster
- Longeerlijn
- Poetstas
- poetspullen ofc
- Halstertouw
Wat ik moet hebben:
- Dekje
- Zadel
- Hoofdstel
- Winter deken
- Regen deken
- Peeskappen ( niet echt nodig maar wel leuk)
edit:
- EHBO setje
Verder weet ik t ff niet, so fill me in
Nog wat meer dekjes (1 in de was en een paar in de kast)
Zweetdeken
Een extra halstertouw en een leadrope is ook wel fijn.
Een bit natuurlijk (tenzij je bitloos gaat)
Peeskappen zou ik wel als noodzakelijk zien ook als je paard geen ijzers heeft. Springschoenen hoeft niet altijd, tenzij je paard zich 'inloopt'.
Bij je zadel natuurlijk ook een singel en stijgbeugels/riemen (beetje flauw)
Longeersingeltje, bijzetteugeltje of touwtjes of chambon
Tzt een zomerdeken en indien nodig vliegendeken
Hoevenvet of -creme
Leervet voor je zadel en je laarzen
Shampoo om je paard eens te wassen als dat nodig is. Eens spons is ook wel handig
En na het wassen/afsponsen om de zweetplekken te verwijderen natuurlijk droogmaken met een zweetmes
Wat gaat er in jouw EHBO-setje?
- thermometer
- bethadine shampoo, bethadine tinctuur
- Acederm
- Traumeel gel of calendula gel
LoveBodin schreef:Yellowbird schreef:Jeetje wat een overbodige dingen zie ik allemaal..
Basis die je nodig hebt is touw en halster, eventueel longeerlijn en zweep, verzorgingsspullen. Eventueel hooinet oid.
Hoofdstel, zadel en twee dekjes en een singel.
Van daaruit merk je wat je nog extra nodig gaat hebben, is namelijk allemaal paard afhankelijk en van jouw wensen afhankelijk.
Eens.. ik begon met een halster, touw & borstels/hoevenkrabber. De rest kom je vanzelf tegen of je het nodig hebt of niet.
EHBO heb ik vaker van stalgenoten geleend/overgenomen/nieuwe gehaald als het op was.
En natuurlijk komen er steeds dingen bij, maar er zijn zat dingen waarvan ik nog steeds het nut niet van in zie.
Ennuh.. check marktplaats.
Yellowbird schreef:Jeetje wat een overbodige dingen zie ik allemaal..