Dekengebruik voor paard 24/7 buiten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Re: Dekengebruik voor paard 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:39

Wij scheren alleen als ze zelfs met dekens te veel vacht aanmaken en niet snel droog zijn (manege) Dus gewoon deken op de normale vacht. Ik merk geen verschil.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:43

Ik vind het opvallend in dit topic dat bijna niemand het heeft over ruwvoer. DE warmtebron voor je paard. Ik zie zelfs een opsomming over eventuele oorzaken dat een paard het koud heeft, voer komt niet eens in het rijtje voor. Probeer eerst maar eens bijvoeren met een flinke hoeveelheid hooi, dikke kans dat je je paard niet meer ziet rillen.

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 10:51

Kinke schreef:
Ik vind het opvallend in dit topic dat bijna niemand het heeft over ruwvoer. DE warmtebron voor je paard. Ik zie zelfs een opsomming over eventuele oorzaken dat een paard het koud heeft, voer komt niet eens in het rijtje voor. Probeer eerst maar eens bijvoeren met een flinke hoeveelheid hooi, dikke kans dat je je paard niet meer ziet rillen.

Dit omdat ik heb vermeld dat ik er mee bezig ben haar aan te laten komen. :j We zijn hier al 3 maanden mee bezig. Ze staat 24/7 op de weide op vol gras, krijgt hooi bijgevoerd, krijgt 1 kg SpeediBeet, krijgt 500 gram brok, krijgt 100 gram Vital biks.. Tja wat moet ik nog meer geven ;) Het moet alleen van ver komen want ze heeft een flinke opdonder door haar dracht gehad helaas. Ik vind het heel belangrijk dat ze genoeg eet maar duurt (helaas) gewoon lang totdat er weer wat vet op zit. Gelukkig is ze al lekker aangekomen en we gaan gewoon door!

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:17

Hier krijgt de merrie nog steeds merriebrok erbij.
Blijft nu mooi op gewicht.
Loopt overdag op het land en nachts binnen met voordroogkuil.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:18

Nu is er nog vol op gras,maar in de winter word hier nonstop hooi gevoerd en toch krijgen de oude paarden het koud bij dagen dat het continu regent.Vrieskou niet en sneeuw schijnt lekker te liggen.Maar van regen hebben ze echt last.Als ik dekens koop kijk ik vooral ook naar de waterkolom wat er op staat vermeld het liefst vanaf 5000 die kunnen hevige regenbuien aan.Ik voel ook 2x per dag onder de dekens hoe de paarden aanvoelen dat het er droog onder is en zeker niet klam.

Mijn rijpaard staat ongeschoren onder het deken,maar die heeft van nature niet zo'n dikke vacht en zweet niet snel.

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 19:27

beatje schreef:
Nu is er nog vol op gras,maar in de winter word hier nonstop hooi gevoerd en toch krijgen de oude paarden het koud bij dagen dat het continu regent.Vrieskou niet en sneeuw schijnt lekker te liggen.Maar van regen hebben ze echt last.Als ik dekens koop kijk ik vooral ook naar de waterkolom wat er op staat vermeld het liefst vanaf 5000 die kunnen hevige regenbuien aan.Ik voel ook 2x per dag onder de dekens hoe de paarden aanvoelen dat het er droog onder is en zeker niet klam.

Mijn rijpaard staat ongeschoren onder het deken,maar die heeft van nature niet zo'n dikke vacht en zweet niet snel.

Klopt, straks in de uitloop krijgen mijn paarden ook onbeperkt hooi. Regen en wind/kou is helaas een nare combinatie.

Ik kijk inderdaad ook altijd naar die waterkolom. Gelukkig nog nooit een deken gehad die lekte :)