Welk zadel is dit en welke singel hoort hierbij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:16

Myca schreef:
Het is een Jaguar XKC van kalfsleer.
Was hij voorheen van jou Lizy29?
Ik wist dat je smaak had ;-)
Wat is de wereld toch klein.

Komt bij ons vandaan ja. Hoorde op onze schimmel maar die gaan we toch niet meer oppakken dus dan kan er maar beter iemand heel blij mee zijn dan dat hij bij ons stof ligt te vangen. :j

Myca

Re: Welk zadel is dit en welke singel hoort hierbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:29

Mooi gebaar hoor lizy29, geniet er van TS!

melrovers

Re: Welk zadel is dit en welke singel hoort hierbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 06:35

Hee wat leuk! Jaguar komt inderdaad uit de Harry Dabbs fabriek in Engeland. De naam Jaguar mogen ze inmiddels niet meer gebruiken, maar zadels van deze kwaliteit worden gewoon nog gemaakt onder de naam Harry Dabbs Platinum :-). Er is nu nog meer keuze in bomen dan destijds. Maar de kwaliteit is nog even goed. Hele fijne fabriek om mee te werken. De kussens zijn gemaakt van wolvilt met daaromheen het leer, en gevuld met schapenwol. De bomen kunnen in breedte aangepast worden door een zadelmaker. Ook de bomen komen daar uit de eigen fabriek, die kopen ze niet ergens anders in.
Echt superleuk!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 12:08

Donc dus, het eerste zadel hier geplaatst is een polo zadel. C. Gisteravond was daar heel beslist over. Wat ik begrepen heb (het was zeer lawaaierig en hij toeterde de uitleg in het Engels in mijn oor), kun je dat zien aan het trekken van 3 denkbeeldige lijnen die een driehoek vormen. De driehoek in dit zadel wijst erop dat het een polo zadel is, de driehoek van een working hunter zadel is net andersom.

Vanochtend hebben we Polie met het nieuwe zadel meegenomen. Ze liep er fijn onder en zadel bleef mooi liggen. Zelf heel kort om te proberen met het zadel gestapt en gedraafd. Het voelt fijn aan en Polie voelt steviger aan als dat ik verwacht had. Dus super blij mee!! Ze was erg braaf en gewoon vlot zoals vroeger. Veelbelovend! MAAR we blijven vooralsnog heel rustig aan doen met haar. Dan breekt het lijntje niet.

Leuk jullie uitleggen over dit Dabbs zadel. Uit jullie uitleg begrijp ik dat mocht het ooit nodig zijn ik dit zadel nog gewoon bij kan laten vullen. Vooralsnog gaan we verder met vetjes eraf trainen aan de hand en met behulp van dieet. De herfst en winter die voor de deur staan zullen zeker ook helpen.

Myca schreef:
Mooi gebaar hoor lizy29, geniet er van TS!
:)) :)) Inderdaad Myca een heel erg mooi gebaar en reken maar dat we er van genieten en zullen genieten.

Iedereen die meegedacht heeft c.q. een stukje heft geplaatst in dit topic wil ik hartelijk bedanken. Jullie hebben me goed geholpen en het gunnen wat jullie me doen vind ik hartverwarmend!