Welk dressuurzadel met monoblad?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:36

luffwinny schreef:
Een fryso zadel is niet alleen voor Friezen, ze worden veel voor Friezen gebruikt maar ook voor warmbloeden. Hier fryso op twee kwpners, echt hele fijne zadels. Zelf niet zo tevreden over country Mill, paard kreeg bultjes ( beide kanten onder de kussens ) en volgens hun lag het goed, nu fryso zadel op en bulletjes zijn gelukkig bijna allemaal weg. Ook paard van buurvrouw kreeg bultjes ( ook zei had country Mill). Ninon is wel heel goed.

En bij mij heeft Fryso mijn paard verknalt. Evenals de service en aanmeetkunde van meneer Fryso himself. Een splinternieuw zadel met een scheve boom en scheve kussens. En dan zullen we het maar niet over de nog schevere stijgbeugel bevestiging hebben. Ze zitten inderdaad heerlijk, maar de manier waarop ze in elkaar zitten is niet al te best.

Ik heb zelf een mooie tweedehands Custom met monoblad op de kop kunnen tikken. Mijn paard loopt er heel ruim onder.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:37

Oooh ik heb ook een compleet verwoeste rug en ben onlangs overgestapt op een anatomica cygnus short roll zadel.. heaven! Echt, ik kon na 1 ronde doorzitten op mijn oude zadel echt 3 weken niet lopen. En nu na wat oefenen op mijn nieuwe zadel gaat het pijnloos. Echt een aanrader!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 10:05

keshia schreef:
Oooh ik heb ook een compleet verwoeste rug en ben onlangs overgestapt op een anatomica cygnus short roll zadel.. heaven! Echt, ik kon na 1 ronde doorzitten op mijn oude zadel echt 3 weken niet lopen. En nu na wat oefenen op mijn nieuwe zadel gaat het pijnloos. Echt een aanrader!

Hoe is jouw bekken?
Mij is gewaarschuwd dat ze zo breed zijn, maar dan kan ik niet goed zitten. Vind ze namelijk wel heel mooi!

Klinkt verder wel heel positief! Ik kan nu ook niet doorzitten, en voor die kapotte rug zat ik als een huis. Maar mijn huidige zadel helpt ook niet mee daarbij.
Laatst bijgewerkt door Kaitlyn op 02-08-18 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:10

Ik ben erg tevreden met mijn Arno Brandt zadel met Monoblad. Ik was 2200 kwijt inclusief lak + zadelrok.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 10:13

Harvey1 schreef:
Ik ben erg tevreden met mijn Arno Brandt zadel met Monoblad. Ik was 2200 kwijt inclusief lak + zadelrok.

Dat klinkt positief!
Ik dacht eigenlijk dat zijn zadels ook wel richting de €3000 zouden gaan. :D

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:16

Kaitlyn schreef:
Harvey1 schreef:

Dat klinkt positief!
Ik dacht eigenlijk dat zijn zadels ook wel richting de €3000 zouden gaan. :D

Nee hoor, dat valt mee! Ik heb ook nog een extra zachte zit.

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:20

Myrthe3 schreef:
PhaedraW schreef:
Crown Suzannah! Ik heb die met Makela seat genomen, daarvan is de zit en wrong iets stroever maar je kan ook met gewone zit nemen. Zit supergoed! Ze zijn rond de €2.600

Die wou ik ook noemen! Heeft alleen geen monoblad volgens mij, die van mij iig niet . Kreeg altijd bij heel veel zadels rugpijn, maar bij deze is het net of je in een luie stoel zit, zonder hinderlijk vast te zitten zeg maar. Ik heb de 'gewone' uitvoering.

De mijne heeft wel monoblad! Ik vind die veel fijner dan dubbel blad, heb met beiden gereden en mono stak er echt bovenuit :D

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:27

Kaitlyn schreef:
keshia schreef:

Hoe is jouw bekken?
Mij is gewaarschuwd dat ze zo breed zijn, maar dan kan ik niet goed zitten. Vind ze namelijk wel heel mooi!

Klinkt verder wel heel positief! Ik kan nu ook niet doorzitten, en voor die kapotte rug zat ik als een huis. Maar mijn huidige zadel helpt ook niet mee daarbij.

Mijn bekken is kaduuk, 8 versleten wervels in mijn rug en 4 hernia's. Ook heb ik zenuwuitval in mijn rechterbeen, beenlengteverschil, en een kapotte heup daar. Ik kan ook niks met een ietsje te breed zadel. Dat heeft deze absoluut niet. Door de bovenbeenwrong ipv kniewrong word je enkel tegengehouden bij het voorover kiepen maar krijg je veel minder druk op je knieën heupen en dus ook je bekken en je rug. Zit echt nog veel fijner!

MyChoice

Re: Welk dressuurzadel met monoblad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:38

De skyway op mijn ruin is een maar XW, maar zit smal.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:57

Harry Dabbs heeft 7 verschillende bomen waar de dressuurzadels op gebouwd kunnen worden, en elke boom kan ook nog in 3 varianten gemaakt worden. De zadels worden vervolgens zo opgebouwd dat ze toch smal zitten, zelfs bij de hele brede varianten. Voor de ruiter is er ook superveel mogelijk, veel soorten wrongen, monoblad of dubbel zweetblad, zweetblad verder naar voren, etc.

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:39

monoblad echt fijn ja... veel meer contact met het paard!