Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maximuss schreef:ShiningStar1 schreef:Ja ik zal hem even gaan verkopen wegens een niet passend zadel te vinden.
Of je kunt ook in de andere richting denken...Maar dat ligt blijkbaar delicaat...
mcsjelle schreef:Staar je niet vast op die inch maat, want ondanks de inch maat van de zitting zijn sommige zadels toch duidelijk korter of langer en daarnaast is het afhankelijk van de vorm zitting of je er zelf in past.
Ik pas bijvoorbeeld makkelijk in een open 17 inch, maar een diepe zit heb ik inderdaad een 17,5 inch nodig. Mijn wintec dressuur was te lang voor mijn pony, tekna dressuur past haar wel en massimo tölt is veruit het kortst van die drie zadels. Kwestie van meten en uitproberen.
Lante schreef:@flicka: Het lijkt mij dat die hier op deze foto niet achter het schouder ligt? Wel een mooi zadel! Ik zou hem een paar cm naar achter leggen denk ik als ik naar deze foto kijk.
@Evel_Knievel: Bokt is niet één persoon met één mening, maar Bokt is een forum en er zitten duizenden mensen met verschillende meningen. Het is maar net wie reageert. Bovendien gaat dit niet per se om een stevige ruiter (ze past in 17,5”)en is het paard een haflinger, die meestal groter zijn dan een IJslander.
Als je in geen enkel zadel past wat goed op je paard ligt, dan houdt het op, maar er zijn zat korte, sterke paarden die met gemak iemand kunnen dragen met een broekmaat 38-40. Een passend zadel is dan het probleem, niet per se het gewicht.
Lante schreef:@flicka: Het lijkt mij dat die hier op deze foto niet achter het schouder ligt? Wel een mooi zadel! Ik zou hem een paar cm naar achter leggen denk ik als ik naar deze foto
Flicka12 schreef:Lante schreef:@flicka: Het lijkt mij dat die hier op deze foto niet achter het schouder ligt? Wel een mooi zadel! Ik zou hem een paar cm naar achter leggen denk ik als ik naar deze foto
Lijkt idd zo, maar is niet zomisschien komt het door de foto. Foto was ook meer om het model van het zadel te laten zien en niet om commentaar te krijgen op de manier waarop hij ligt