different1 schreef:Tja, een zadelmaker... je hoort over elke zadelmaker positieve en negatieve verhalen.
Ik vind het zo ontzettend moeilijk!
Heb zelf verschillende zadelmakers gehad bij voorgaande paarden die mijn zadels dusdanig verprutsten dat er niet meer mee te rijden was.
Ik heb nu een kn die redelijk goed ligt, alleen ik kan er zelf echt niet in zitten waardoor ik onzeker word en dat moet ik bij dit paard absoluut niet hebben omdat hij dan gaat staken.
Het paard beweegt dusdanig veel in het hele lijf (en is razendsnel), wat natuurlijk super is, maar waardoor ik graag wat kniewrong heb en een middeldiepe zit.
We zijn net weer op de goede weg qua rijden, dat wil ik graag zo houden maar wel met een passend zadel.
Ik kan best wat concessies doen qua comfort, als het op mijn paard maar goed ligt, maar zo weinig wrong als een kn heeft (symfonie?) is weer het andere uiterste qua concessie op comfort.
Hier hetzelfde probleem, ik ben uiteindelijk bij de KN Crescendo uitgekomen, hij ligt net wat hoger dan de symphonie, ik zit net wat meer 'op' dan 'in' het paard, het zadel ligt en past verder goed. Voor mij zelf niet het perfecte zadel, maar ook wel gewoon goed. Een compromis, omdat we anders op maatwerk (ver boven budget) uit zouden komen.
Ik kan je dus aanraden naar andere modellen KN te kijken, Tango of Crescendo zijn qua pasvorm redelijk vergelijkbaar met de Symphonie en hebben wel kniewrong.