jillaroo schreef:Niet om flauw te doen hoor, maar je paard wil volgens mij gewoon jouw volledige aandacht. En gaat lopen klooien met haar tong als je stilstaat met lange teugel. Het is al door een paar anderen ook gesuggereerd.
Je kan natuurlijk gaan prutsen met gaatjes erbij of andere bitjes of wat dan ook, maar als ze er fijn op loopt, waarom zou je? Ik zie dit gedrag ook bij amazones die bijvoorbeeld met hun telefoon zitten te prutsen of stilstaan bij de ingang. Paard verveelt zich en voelt zich (terecht) genegeerd en gaat dan iets voor zichzelf doen...
Misschien ben ik ouderwets, maar als je er op zit, moet je je volgens mij met je paard bezig houden...
Tja, maar ik moet toch zeker wel gewoon mijn teugel los kunnen laten? Ze doet het soms ook bij het uitstappen, ik moet toch gewoon aan een lange teugel uitstappen? Daarnaast is het niet zo dat ik op mijn telefoon zit te prutsen, maar ik als ik stil sta aan een lange teugel is dat meestal omdat ik a) instructie krijg van mijn instructeur of omdat ik b) even een belangrijke zaak heb om met iemand te overleggen.
Daarnaast doet ze dit van het ene op het andere moment, vroeger deed ze dit nooit.