Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Dát is het probleem.
Die vlakbij zit zegt dat ze een zadel niet kan nakijken als het paard niet bereden kan worden.
Heb een discussie gevoerd gehad of een jong paard dan met een zadel bereden moet worden dat goed lijkt te liggen maar achteraf toch niet geschikt blijkt te zijn.
Ze zei dan wel de pasvorm te kunnen nakijken maar ook daarvoor liefst een paard ook bereden ziet.
Dusja lastig...
Huidige zadel ligt goed (schoftbreedte klopt lengte klopt, klappert of kiept niet, schuift niet, etc) maar heb mijn bedenkingen erbij voor écht verdere doorrijden. Is namelijk een tweedehandsje en best oud.
Vandaar ook de keuze een nieuwe eventueel tweedehandsje te kopen máár met nakijken van zadelmaker erbij.
Ik ga ook Björn V eens contacteren. Die schijnt goed te zijn.
Art_Ificious schreef:Hm trekker vind ik qua zicht eigenlijk niksvooral die boog vooraan, denk dat het zelfs niet toegestaan is op wedstrijden.
Art_Ificious schreef:Springwedstrijden nog niet hoor.
Maar als de training/inrijden vlot gaat met mijn hulp die vandaag geweest is, dan zie ik haar limo in de zomer of het najaar toch al wel eens uitbrengen op dressuur puur voor de ervaring.
xyzutu2 schreef:Art_Ificious schreef:Springwedstrijden nog niet hoor.
Maar als de training/inrijden vlot gaat met mijn hulp die vandaag geweest is, dan zie ik haar limo in de zomer of het najaar toch al wel eens uitbrengen op dressuur puur voor de ervaring.
Klinkt heftig, zeker als je paard nog maar drie is en met zo'n geestelijke en lichamelijke achterstand begon. Van wanneer is die foto met de Ghost op de eerste pagina van dit topic? Toch niet van dit jaar hoop ik?
Massimo is trouwens inderdaad een merk dat beroemd is om zijn korte zadels, prijzig maar erg goede kwaliteit.
Art_Ificious schreef:Dát is het probleem.
Die vlakbij zit zegt dat ze een zadel niet kan nakijken als het paard niet bereden kan worden.
Heb een discussie gevoerd gehad of een jong paard dan met een zadel bereden moet worden dat goed lijkt te liggen maar achteraf toch niet geschikt blijkt te zijn.
Ze zei dan wel de pasvorm te kunnen nakijken maar ook daarvoor liefst een paard ook bereden ziet.
Dusja lastig...
Huidige zadel ligt goed (schoftbreedte klopt lengte klopt, klappert of kiept niet, schuift niet, etc) maar heb mijn bedenkingen erbij voor écht verdere doorrijden. Is namelijk een tweedehandsje en best oud.
Vandaar ook de keuze een nieuwe eventueel tweedehandsje te kopen máár met nakijken van zadelmaker erbij.
Ik ga ook Björn V eens contacteren. Die schijnt goed te zijn.
oji schreef:Een paard hoeft niet verder doorgereden te zijn voor een zadel check. Dat je er gewoon een stukje op kunt stappe draven en galopperen is ruim voldoende. Dus zorg nou eerst dat je tot dat nveau komt als je huidige zadel zoals je zelf zegt redelijk goed lijkt te liggen. Evt met bontje of gelpad. Als je dan een stukje rechtuit of volte kan in stap en draf (en evt galop) kun je de zadelmaker laten komen. Nu een zadel kopen is weer een impuls en het verkeerde moment. Zit je straks als je wel zover bent dat je gaat doorrijden met iets dat dikke kans niet past.
Azmay schreef:Art_Ificious schreef:Iedereen bedankt.
Mijn keuze is gevallen op boomloos, meer bepaald de Barefoot RWC dressage.
Een zadel dat ik vorig jaar al enorm interessant vond.
Ik zou wel even uitkijken daarmee, hij is uit de handel gehaald omdat de pasvorm niet makkelijk bleek.