Hoe singelen jullie aan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvfoto

Re: Hoe singelen jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:57

Wanneer ik het zadel op dr leg (waar de singel niet aan zit) doe ik hem aan één kan vaak eerst op het tweede gaatje en het zelfde doe ik aan de andere kant en loop dan af en toe heen en weer om hem een gaatje strakker te doen. Daar singel ik verder aan soms voor het opstappen, soms na een stukje stap en soms voor galopperen.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:13

Mijn merrie heeft ook een beetje singelnijd. Ik heb verschillende singels geprobeerd en sinds kort heb ik een hele fijne singel waar het duidelijk veel minder mee is! Van topfithorseshop, je mag hem 1 dag testen voor je beslist hem te houden ;) Ik singel gaatje voor gaatje aan en doe tussendoor de peeskappen en hoofdstel en zo aan zodat ik tussendoor steeds een gaatje strakker kan.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:17

Eerst zo aansingelen, dat deze gewoon aansluit op de buik. Dan doe ik reflectors om en mijn cap op. Doe nog een gaatje. Dan hoofdstel op, stukje lopen naar het krukje en het laatste gaatje / de twee laatste gaatjes.

Als ik het tijdens het rijden zou proberen, zou hij nog 2 gaatjes aangesingeld kunnen maar dat is niet nodig.

edit: als het zadel gaat schuiven singel ik wel nog een gaatje aan tijdens het rijden :+ .

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:22

Ik leg het zadel erop en maak de singel vast (aansluitend, niet aantrekken). Dan peesbeschermers om en een gat strakker. Dan het hoofdstel en nog een gaatje strakker. Dan naar de bak lopen en nog 1 gat strakker. Als ik dan opstap en een rondje stap zou hij zeker nog 1 of 2 gaten strakker kunnen, maar dat doe ik niet want dat is niet nodig.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:25

Zadel op, singel op het eerste aan beide kanten want paard vind het leuk zich op te blazen.
Hoofdstel aan, cap op en naar krukje, dan aan beide kanten 2 gaatjes er bij. Zadel ligt op zich goed dus ik singel niet aan tot ik blauw zie, ik waai er niet van af :)