Rugvorm pony is wel anders. Pony is 1.36 en zadel 17,5 inch star trek dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:@ Dianaw33: Bedankt voor de tips over de boomzadels! Fijn om een mede-kort-rugger te hebben. Ik ga eens een lijstje aanleggen met de modellen die je noemt![]()
Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat veelzijdigheidszadels korter zijn omdat die minder diep zijn en dus ook niet die hele opbouw achter de ruiter nodig hebben. Mij maakt het type inmiddels niets meer uit, het gaat me alleen nog om of het op zijn rug past. Ik ben zelf 1,74m lang en 60 kilo zwaar dus ik pas er vaak wel in, zolang mijn bovenbenen maar niet over de kniewrongen heen steken.
De IJslanderzadels die ik erop gehad heb waren van de onderkant vrij recht, en dat volgde op zich vrij netjes de vorm van zijn rugspier, alleen was er niet genoeg hoogte voor de schoft. Als de boom/kussens van voor naar achteren bol staan naar beneden dan gaat het zadel van voor naar achteren wippen, dus de echte bolle badkuipzadels zijn niet geschikt.
Weet je trouwens ook een zadelpasser die goed is in korte ruggen?
lailapri schreef:Er zijn wel een aantal die veel klanten hebben met kortere ruggen. Ik ben over mijn zadelpasser wel tevreden. Mijn extreem korte had ze een sella voor bijvoorbeeld. Maar goed als haar merken niet passen kan ze ook enkel adviseren. Het past niet altijd...
dianaw33 schreef:Je hoeft geen zadel te leveren om er wel een advies over te kunnen geven toch? Ik snap dat de verdienste dan minder is als je zelf geen zadel verkoopt, maar calculeer dat dan in in een basisconsult. Ze zullen er ongetwijfeld zijn maar ik ken geen zadelpassers met merkenkennis buiten hun eigen merken helaas. Dat heeft als consequentie dat je als consument enorm veel merkenkennis zult moeten krijgen, wat ik heb gedaan, of enorm veel miskopen doet.