Seaver

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Seaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:21

Ik lees ook nog mee :) stalgenootje en ik zijn nog steeds op zoek naar een tool die alles kan meten (niet óf hartslag óf symmetrie etc). Maar... ik rij, zij ment. Ik heb een Quarter, zij een Shet. Zou leuk zijn als de tool bij beide gebruikt kan worden, zowel in de bak als op buitenrit.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 21:06

De sleeve gaat om brede springsingels, westernsingels, dressuur en veelzijdigheidssingels. Dus ik zou niet weten waarom een mensingel niet zou werken.

Mocht je er een aanschaffen stuur me dan voor je gaat bestellen een berichtje. Dan krijg je een code waarmee je €50,- korting krijgt en krijg ik €30,- tegoed. Ik hoop daar uiteindelijk een tweede mee te kunnen kopen zodat mensen hem van mij kunnen lenen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:26

Wat zijn de afmetingen dan?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:32

Malenka schreef:
De sleeve gaat om brede springsingels, westernsingels, dressuur en veelzijdigheidssingels. Dus ik zou niet weten waarom een mensingel niet zou werken.

Mocht je er een aanschaffen stuur me dan voor je gaat bestellen een berichtje. Dan krijg je een code waarmee je €50,- korting krijgt en krijg ik €30,- tegoed. Ik hoop daar uiteindelijk een tweede mee te kunnen kopen zodat mensen hem van mij kunnen lenen.

Mijn mensingel is juist heel smal terwijl het materiaal veel dikker is dan standaard singels :+ dat het om brede, platte dingen paste had ik al wel bedacht

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 22:47

Ik kan hem nu niet meten. Maar zal proberen er morgen aan te denken.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 21:20

Ik had niks om te meten bij me. Dus dan maar even mijn hand... ook een foto om te laten zien hoe ikbhem heb bevestigd. Het werkt goed zo. Ook bij wat gevoeligere paarden op langere ritten.

Het enige probleem dat ik nu heb met het opbouwen bij Nilay is dat zijn wintervacht het geleiden van de electrode in de weg zit. Normaal zou dat geen probleem zijn omdat hij wel gaat zweten. Maar hij mag nu nog niet zo veel doen. De hartslagmetingen kloppen dus niet goed. Overigens zou ik dit nu met elke hartslagmeter hebben. Maar ik kreeg de tip om er gel voor te halen. Dus dat ga ik binnenkort proberen.

De rand om de electrode zit er normaal niet. Maar dit is een tijdelijke (testversie)sleeve totdat mijn nieuwe komt. De paarden hebben er gelukkig geen last van.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kon vandaag aan de meetgegevens goed zien dat Nilay echt beter in balans loopt als ik er aan rij. Dat was wel mooi voor mij natuurlijk. Bewijs dat wat ik doe ook werkt! Mocht er interesse in zijn dan laat ik jullie de gegevens wel zien met wat uitleg.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:50

Ah, een ruime hand lang en een hand breed. Zal dit weekend m’n hand eens even onder de Shet houden.

Wat betreft gel: cooling gel werkt ook :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 23:51

Voor degene die twijfelden...

Dit weekend is de Seaver sleeve (en de andere producten) te koop met 30% korting. Dat scheelt €100,- !

Mocht je bestellen. Gebruik dan onderstaande link. (Dan maak ik ook nog kans op een leuke prijs. ;)) en vul als kortingscode Blackfriday in.

En natuurlijk beantwoord ik graag vragen over de Seaver. De app kun je sowieso al downloaden om te bekijken en op de website houden ze een blog bij.

Voor de duidelijkheid; ik ben geen eigenaar van dit bedrijf. Ik vind het alleen wel een heel gaaf product en heb het er al vaker met mensen over gehad. Meestal vinden mensen hem net wat te duur om uit te proberen. Vandaar dit bericht.

https://seaverhorse.com/en?raf=ref4890070

Afbeelding

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:15

Ik ga dit zeker in mijn achterhoofd houden, zeker de symmetrie spreekt mij enorm aan. Is dit in jouw ogen iets wat je met name vaker moet doen? Of zou het bijvoorbeeld ook werken als je als instructrice gebruikt in de les en dit achteraf doorneemt?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 22:02

Vaker doen helpt wel om de vooruitgang te meten en kleine veranderingen op te merken. Maar ik denk dat ik hem wel echt voor mijn lesklanten zou gebruiken als ik nog les zou geven. Dat was voor mij namelijk een van de redenen om de kickstarter een paar jaar terug te steunen.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:24

Ik schop even een oud topic omhoog.
Vandaag de Seaver besteld. Complete pakket. Mooie aanbieding is er nu. De welcome15 er nog bovenop gedaan. Dus redelijk betaalbaar :-)

Zijn er inmiddels meer ervaringen hier?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 18:35

Ik ben benieuwd naar wat je er van gaat vinden. Ik train al een hele tijd niet meer. Dus ik heb hem zelf al lang niet meer gebruikt. Een van mijn oude moet ik nog opsturen om de nieuwe te ontvangen. Ik ben erg nieuwsgierig naar de verbeteringen. En het leuke is dat ik ze dan ook naast elkaar kan leggen. Daar heb ik wel echt zin in!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 18:28

Paar keer mee getraind met beide paarden.
Helaas pakt de hartslagmeter niet altijd. Hoewel ik wel altijd dezelfde hoeveelheid gel gebruik.
Vanmiddag gaf m’n horloge ineens aan dat de hartslag niet in een view kon op deze device. Gisteren nog wel. Opladen is een ellende. Heb er de Help voor moeten bellen. Uiteindelijk lukt het wel, maar soms sta ik bijna 5 minuten met dat dingen over die schijf te aaien voordat ie hem pakt. Voor iets met nog behoorlijk wat kinderziektes vind ik hem echt te duur.
Verder geeft ie wel weer wat m’n eigen gevoel is die dag qua balans. Als ik voel dat m’n paard recht is dan geeft ie 49-51% aan. Heel netjes dus. En vandaag was m’n ruin spooky en stond ie terecht op 48-52%.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 19:40

Hoe is jullie ervaring met de Seaver app?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:04

Wat wil je weten?
Ik vind het fijne informatie om in te kunnen zien. Reed eerst met een equestic en polar hartslagmeter en heb nu mooi alles in een.

Twee nadelen: het opladen is ff lastig in het begin. Trainen via mn applewatch durf ik niet meer omdat hij hem er vaak na 10 minuten uitgooit. Via telefoon dat probleem nooit gehad. Wel jammer dat ik dus niet ff kan kijken wat de hartslag op dat moment is zonder telefoon uit m'n zak te moeten halen. Hopelijk lossen ze dit snel op.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:27

Ik heb met apps als Equilab veelal dat de app na een paar minuten stopt met opnemen. Heb ik dus 2,5 uur gereden met 20 minuten resultaat.

Hoe is dat met de Seaver app?

En de hartslagmeter, ik heb een paard met een hypergevoelig huidje. Vooralsnog kan ik alleen rijden met lamsvel onder het zadel. Hoe is jullie ervaring met schuur en schaafplekjes?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:53

Als je via je telefoon doet valt ie niet uit.
Geen plekjes hier van de sensoren. Mijn merrie is niet extreem gevoelig.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 11:32

Ik heb de nieuwe vandaag binnen gekregen. Wat een enorm verschil met de oude zeg!

Ik heb hem nu aan de lader liggen. Alleen dat gaat al zo veel makkelijker. Ze doen duidelijk wat met de feedback die ze ontvangen.

Afbeelding

Sowieso vind ik dat de app tegenwoordig beter werkt dan in het begin. Naast dat hij uitgebreider is lijkt hij nu ook al accurater qua hartslag registratie. Ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn in combinatie met dit nieuwe apparaat.

Als er interesse is wil ik komende maand de verschillen en verbeteringen wel in kaart brengen. Ik heb nu namelijk de oude en nieuwe versie allebei in huis.

En over de sensoren; die zijn zo te zien qua materiaal niet veranderd ten opzichte van de oude. Ik heb de oude bij verschillende hel gevoelige paarden getest en geen daarvan heeft problemen gehad. Ook niet op lange zwaardere ritten.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:42

Bij mij gaat laden op dat padje vrij lastig. Is altijd even zoeken waar hij moet liggen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 14:12

Bij mij ging hij direct goed en ik heb hem net ook al twee keer moeten verplaatsen. Hij deed het meteen weer. Misschien dat de lader die jij hebt niet helemaal in orde is? Bij de oude is het wel lastig want daar moet je hem tussen de sleeve zelf leggen en kun je het controle lampje dus niet goed zien terwijl het wel heel precies komt.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 11:07

Ik ben nog steeds heel blij met de Seaver. Maar ik heb inmiddels ook al een tijd de Ceefit met ECG en gebruik er nooit twee tegelijkertijd.

Mijn originele Seaver sleeve is nu dus te koop. Zie de link in mijn onderschrift.