geschikt sjabrak voor zadel monoblad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_WB

Re: geschikt sjabrak voor zadel monoblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:32

Ik heb ook een tijdje monoblad gehad, bij mij bleven eigenlijk alleen de eskadron cottons goed liggen :)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 08:25

Ik heb mijn zadelmaker al een mailtje gestuurd.

Maar toch blijft het me verbazen. Vroeger ‘pleurde’ je een zadel op z’n rug, keek even of je met je hand onder de boom kon komen, en als je er lekker op zat: prima zadel! Dit gebeurde overigens ook als je een ‘zadelpasser’ liet komen hoor, bijvoorbeeld iemand van Hypo(d)rama. Je wist gewoon niet beter...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:23

knollentuin schreef:
AmyPony schreef:
Zeker geen onzin. Zadelmakers en -passers zijn niet heilig, er gaat zoveel mis in die wereld.

Neem aan dat als een zadelpasser ervoor geleerd heeft hij echt wel weet waar hij over praat.[/quote]

Weet jij wel hoe makkelijk je een certificaat haalt? Stikker op je bus en werken, het is geen beschermd beroep hé? Net als paardentandartsen en hoefsmederij en instructie, alles is vrij, zoek de goeden er maar eens uit.
Als je chabrak schuift ligt je zadel niet goed[/quote]

Ja schuiven kan duiden op niet goed passend zadel
Maar ook net zo makkelijk op een verkeerde vorm of dikte van sjabrak

Lisa_WB

Re: geschikt sjabrak voor zadel monoblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:40

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:03

Lisa_WB schreef:
Dit is misschien ook wel een interessant artikel om een keertje door te lezen. Het hoeft dus duidelijk niet meteen op een slecht passend zadel te wijzen :)

https://www.passendzadel.nl/blog/14-wel ... paard.html

maar de kans is groot dat het zo is. de auteur van het bericht zegt zelf ook dat het een zeldzaamheid is dat het aan het dekje ligt...