Mijn pony had op een neopreen en op een leren singel wat singelnijd ontwikkeld. Niet extreem maar elke vorm daarvan wil ik voorkomen.
Sinds ik op deze over ben gaat het super. 'Bont' blijft ook erg netjes, zelfs met veel zweten. Even met een borstel er over en af en toe op een wolwasje in de wasmachine en klaar.
Marie97
Geplaatst: 15-05-18 09:17
Ik zou voor een mattes singel gaan. Deze heb je ook in een anatomische variant. Welke het beste is, is afhankelijk van de bouw van je paard.
Ik heb zowel een mattes anatomische singel als een TopFit Horsewear, Anatomic Fit singel sinds kort. De mattes is geweldig maar vond ik niet altijd even handig met vies worden, wassen en de warmte.
Tot nu toe ook geen wondjes bij de singel van topfit horseshop. Heerlijke zachte singel!
Ik had ook de leren comfort singel van Rossner maar omdat hij een smalle singelplek en ronde buik heeft adviseerde de zadelmaker de prolite narrow singel. Ben er erg blij mee. Geen wondjes meer ligt net iets meer naar achteren dan de Rossner dus ideaal voor ronde paarden.