Zadeldek: Wat doe je met de lusjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Re: Zadeldek: Wat doe je met de lusjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 00:20

Ik stop de lange lussen onder het zadel.
Grappig om te lezen wat mensen met hun singel doen. Ik doe juist de voorste erdoor en de achterste eroverheen. Kan het niet naar achter schuiven.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 00:21

De bovenste doe ik altijd aan de eerste singelstoten en de onderste doe ik altijd de hele singel erdoor of bij mijn zusjes dressuurzadel doe ik alle singelstoten erdoor. Ben altijd bang als ik dat niet doe, dat het dekje gaat schuiven ofzo.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 00:41

prugelpiet schreef:
Grappig om te lezen wat mensen met hun singel doen. Ik doe juist de voorste erdoor en de achterste eroverheen. Kan het niet naar achter schuiven.

Ben je dan niet bang voor drukplekken?

ot: ik knip ze er altijd af

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 00:43

Afknippen. Irritante dingen

prugelpiet schreef:

Dit wordt afgeraden ivm drukplekken onder je zadel.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 00:53

Ik sloopte ze er altijd meteen af. Heb nu enkel nog dekjes van Le Mieux, waar korte lusjes aan zitten om aan de D ringen vast te maken ( niet,dat t persé nodig is, trouwens). Die storen niet.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 01:34

Die haal ik er helemaal af met een tornmesje. En geef ze aan mijn hond die vindt dat klitteband super om mee te spelen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 08:42

Qimm schreef:
prugelpiet schreef:

Ben je dan niet bang voor drukplekken?

ot: ik knip ze er altijd af

Dat is idd ook de reden dat ik ze eraf haal... die ondingen :')
Ook al krijg je geen echte drukplekken, lijkt me nooit lekker zitten voor je paard.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 08:44

Ik knip ze eraf.

WillemijnW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 08:47

Ik heb altijd geleerd dat op het moment dat je zadel goed past je eigenlijk geen lusjes nodig
hebt. Maar meestal knip ik de bovenste eraf, afhankelijk van hoe de onderste lusjes liggen
laat ik ze zitten en gaat m'n singel er doorheen of knip ik ze er ook af.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 08:49

ja klopt, als die onderste goed passen bij mijn singel laat ik ze zitten... zit het verder naar voren/achter, haal ik ze er ook vanaf.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:17

Daarom heb ik alleen nog Lemieux zadeldekjes :D

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:23

Ik doe ze altijd om 1 van de singelstoten heen. Ik ben eigenlijk nooit op het idee gekomen om ze er af te halen

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:28

Nouvel schreef:
Ik heb een Wow met enkel zweetblad, ik knip de lusjes altijd van de dekjes af anders kan ik ze niet kwijt.

Ik doe bij de lus bij de singel ook de achterste stoot er door en de voorste er overheen.

Dat met die singel lus doe ik ook vaak. Ligt een beetje aan welk dekje ik op heb, maar vaak zit het niet lekker als ik de voorste singelstoot door de lus haal.

verder stop ik de bovenste lusjes altijd onder mijn zadel weg.
Afknippen vind ik ook altijd weer zo zonde :+
En bij mijn VZ zadel gebruik ik ze nog wel eens. (gebruik gewoon dressuurdekjes onder mijn VZ zadel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:36

Ik knipte ze er af en die van de singel gebruikte ik ook niet, deed de singel er gewoon overheen :)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:43

Daarom vind ik Anky pads altijd zo fijn, die blijven altijd super liggen bij mij.
Als ik een normaal dekje heb, doe ik doe bovenste lus altijd los tussen het zweetblad. De onderste lussen wisselen per merk. Bij mijn PK dekje is de voorste erover heen en de achterste erdoor. Daar zitten bijv 4 aparte lusjes voor de singelstoten, anders komt het bij mijn zadel net niet goed uit. Bij Eskadron bijvoorbeeld doe ik ze er beide door.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:44

Ik doe ze gewoon waar ze horen :’) om de singelstoten en de singel

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 09:52

Pimpelpaard schreef:
Wat een onverwacht leuke vraag!

De voorste lusjes gebruik ik eigenlijk nooit, die hangen er zo'n beetje bij. Ik heb nu wel inspiratie gekregen om te experimenteren met onderste lusjes... :+

Als je ze los laat hangen wapperen ze dan niet mega irritant als je gaat rijden?

Haha heel grappig dat iedereen het anders doet. Ik heb een nieuw HV polo dekje, ik heb juist het idee wanneer je de lusjes strak vastmaakt om de singelstoten het dekje net niet mooi op zijn plek glijd (iets naar achter met de haren mee). Ik ga vanmiddag maar eens proberen met de lusjes los onder het zweetblad en als het goed blijft liggen torn ik ze er ook af. Mijn paard heeft een hoge schoft, is erg rond en een wat holle rug. Dat is wel een recept voor schuivende dekjes ook al is het zadel vorige week weer helemaal keurig aangepast. Ik ga ook even experimenteren met de singel :D
Laatst bijgewerkt door MarritdeG op 16-02-18 09:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:55

De bovenste straps stop ik onder m'n singelstoten langs dat blijft ook goed vast liggen zonder dat je ze echt vast hoeft te maken, ben bang dat het klittenband de singelstoten beschadigen die op dat stukje van nylon zijn. Zo haal je het dekje ook weer snel onder je zadel vandaan om te drogen na het rijden. Of ik kort ze zelf in zodat ze aan m'n D-ringen kunnen, helemaal eraf vind ik niets omdat het toch kan gaan schuiven.
De onderste singellussen gebuik ik altijd, die zijn onmisbaar. Ligt een beetje aan de pasvorm van het dekje of ik de voorste singelstoot er ook doorheen haal.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:05

Ik knip ze er ook gelijk af.
De onderste laat ik wel zitten maar gebruik ik niet.

Met een goed passend zadel schuiven dekjes niet :)

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 10:09

Nibbit schreef:
Ik knip ze er ook gelijk af.
De onderste laat ik wel zitten maar gebruik ik niet.

Met een goed passend zadel schuiven dekjes niet :)

Dat is dus helaas niet altijd het geval :( Mijn zadel past goed (vorige week nog aangepast en gecontroleerd door een hele goeie zadelmaker) maar door zijn hoge schoft en iets holle rug schuift het af en toe toch nog iets.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:10

Afbeelding

Ik heb er een soort lusje van, heb ringetjes aan het zadel waar ik ze aan maak.

Nooit over nagedacht dat ik ze er wel af kan halen, blond :x

Singelstoten doe ik er wel altijd door. Heb een monoblad zadel met de singelstoten vast aan de onderrand van het zadel, dus dat is geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:11

Ik heb ze altijd los bij elk dekje, als ze gaan schuiven is het een teken dat het zadel niet meer goed past. Goede maatstaaf om het zadel weer eens na te laten kijken/ aan te laten passen! :Y)

Er af knippen vind ik dan weer zonde, dus ik trek ze gewoon naar voren en laat ze bungelen :+

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 10:14

MarliesV schreef:
[ [url=m/W2gPKC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb er een soort lusje van, heb ringetjes aan het zadel waar ik ze aan maak.

Nooit over nagedacht dat ik ze er wel af kan halen, blond :x

Singelstoten doe ik er wel altijd door. Heb een monoblad zadel met de singelstoten vast aan de onderrand van het zadel, dus dat is geen probleem.

Wat heb jij een mooie kort pollennetje op je hoofdstel! Mag ik vragen waar die van is?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:24

Ik maak ze aan de eerste singelstoot vast onder het zweetblad. :) Alles blijft ook prima liggen zonder lusjes, maar vind het geen gezicht als ze los hangen en eraf knippen vind ik lelijk. :o

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:45

Ik probeer ze meestal uit te zoeken zonder lussen, kom je vaak op Anky ed uit.
Geen zin om telkens die lussen overal doorheen te halen.

Afbeelding