Aanschaf (nieuw) zadel midden Nederland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:00

Hier ook een paard die in de bespiering in ook zo'n 3 maanden zo enorm was gegroeid dat boom ook veelste smal was geworden! Dus inderdaad een goed teken!

Ik heb zelf een Schutte zadel, meer eerlijk gezegd zou ik daar ook niet meer zo snel naar toe gaan.
Ninon is een beetje aan haar eigen succes ten onder aan het gaan.
En helaas is ook bij haar de service na aankoop, minimaal, als ze uberhaupt voor een jaarlijksecontrole zelf nog wil/kan komen.

Het zadel van mijn man, jong paard, hebben wij laten aanmeten door Zadelmakerij te Pas uit Zuidwolde. Erg kundig gedaan, zonder mega kosten (kent en masters voor , zag er nog super goed uit ) 625 met nog een nacontrole na een maand of 3 waarbij dus de boom vervangen moest worden, dit voorspelde zij al. Die nacontrole en vervanging kostte helemaal niks!

Mijn Schutte zadel heeft ze helemaal opnieuw gevuld en super! Had net een paar maand daarvoor hetzelfde zadel door iemand(ik noem geen namen) na laten kijken door iemand die bij Ninon Schutte gewerkt had en voor zichzelf was begonnen(Ninon had zelf geen tijd meer voor de controle, ja moest een maand of 4 wachten!!) Maar de ander zei dat het zadel nog super lag, terwijl het toch echt aan het schuiven was (heb een bolle tinker met weinig schoft). Nu ligt hij als een huis.

Weet niet of Annelieke ten Pas ook in midden Nederland komt

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:08

Ik heb zelf ontzettend goede ervaringen met Jolanda van Zin-tuig uit Gorinchem. Zij is de enige die ik mijn zadel nog toevertrouw. Ze is heel kundig en nauwkeurig.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:10

Ondanks ook vele negatieve reacties (al zulle alle zadelmakers/passers die wel hebben) Zelf heel erg tevreden over Arno brandt. Zadel zit echt heilig voor mij en mijn paard loopt er heel vrij onder. Wel redelijk lange levertijd, maar voor +- 2000 heb je een nieuw op maat aangemeten zadel met vele opties wat betreft wrong, zitting zweetbladen en leersoorten

eldora1

Re: Aanschaf (nieuw) zadel midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:19

Ik heb hele goede ervaringen met jan van rijs!

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:48

Zadelmakerij Hollander! Echt een super lieve vrouw is Amanda, en helemaal niet duur.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:04

stitchlover schreef:
Ik heb zelf ontzettend goede ervaringen met Jolanda van Zin-tuig uit Gorinchem. Zij is de enige die ik mijn zadel nog toevertrouw. Ze is heel kundig en nauwkeurig.

Daar heb ik uit tweede hand ook goede ervaringen mee!
Uiteindelijk zelf voor Bregman gekozen i.v.m. het aanbod tweedehands zadels.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:07

Iets boven het budget, maar kijk eens naar een zadel van Ninon Schutte.
Echt hele fijne zadels en een vakvrouw :)

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:05

Sella zadels is ook een goede optie en zeer goed aanpasbaar en zit goddelijk. Erg goede service enkel alleen net buiten budget (vanaf €2195,-)

Pien63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:14

Excalibur schreef:
Ik heb mijn zadel gekocht bij ruitershop Kraaij in Nijkerkerveen. Ben daar altijd goed geholpen

Ik kan mij hier bij aansluiten. Top service.
Daarvoor een keer bij country Mill geweest maar wat zijn die duur 2de hands......

Kimkenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 01:44

Jeroen Pieterse (De zadelmeester uit bunschoten-spakenburg) zeer tevreden over, neemt ook uitgebreid de tijd om je paard helemaal na te kijken en op te meten

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 02:02

Ninon Schutte zadels zijn echt hemels. <3

En verder gaan wij altijd naar de Country Mill met onze pony's, maar wel specifiek naar Herman.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-18 18:02

Thanks voor de reacties!
Ik heb inmiddels contact gehad met Hulsebos en Kees Bregman. Ik ga over enkele weken met paard langs bij Hulsebos, en zal (indien ik nog niet direct 100% verkocht ben) daarna Kees Bregman vragen langs te komen. Ik heb zelf ook niet veel ervaring met de verschillende merken zadels, dus kan dan mooi vergelijken :j

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:17

FCSA schreef:
AnneJ1995 schreef:
Kees Bregman misschien? Zag op zn Facebook dat ie sinds kort een nieuw merk/type verkoopt binnen jouw budget.
Heb zelf bij hem een 2e hands Anky Classic gekocht die er echt nog top uit zag en later een nieuwe Kent&Masters Exclusive laten aanmeten, ben ik ook zeer tevreden over.
Wellicht de prijs van je oude zadel nog bij je budget optellen? Dan heb je alweer iets meer speling :)

Hier ook goede ervaringen met Kees Bregman

Met deze zadelmaker moet je wel wat weten over zadels..Hij probeerde bij iemand van mijn oude stal een zadel aan te smeren met een gebroken boom en ongelijke kussens.

Hij gaf als reactie dat er een flexibele boom in zat..Terwijl hij duidelijk gebroken was.
Dus kijk uit.!!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:38

Ook hier prima ervaring met Kees Bregman. Neemt de tijd, kijkt naar je paard en staat ervoor open wanneer je toch twijfels hebt. Komt dan gewoon nog een keer (gratis) langs als hij in de buurt is.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:37

Ik hoor goede verhalen over http://www.vanwijkzadels.nl uit Barneveld.

Ik ben na een zoektocht uiteindelijk bij Kingsley terecht gekomen. Die komen aan huis. Paard is echt super gaan lopen en ik ben ook erg goed gaan zitten

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:15

Iets boven budget, maar ik zou gaan voor Daaleman.
De nieuwe zadels zijn erg zacht en de service is top!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:39

Kimkenzo schreef:
Jeroen Pieterse (De zadelmeester uit bunschoten-spakenburg) zeer tevreden over, neemt ook uitgebreid de tijd om je paard helemaal na te kijken en op te meten

Ik heb Jeroen er een paar weken geleden ook bij gehad. Zeer fijne en kundige man. Neemt de tijd. Bekijkt je paard uitgebreid en hij verkoopt ook nieuwe zadels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:03

stitchlover schreef:

Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Ze is vandaag bij mijn pony geweest, wat een kundige vrouw!

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:09

paardenschuur Amerongen!