Banaan singel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Banaan singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:13

In de praktijk blijkt het bij het ene paard beter te werken met de boog richting de voorbenen en bij de ander met de boog richting de staart, echt een kwestie van proberen :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:14

Koper schreef:
Nies_ schreef:
De singel gespen moeten juist niet naar voren, maar op hun plaats blijven. De singel zelf moet onder de buik naar voren. Doordat met een rechte singel de singel toch wel naar voren schuift (want daar is het paard smaller) verschuiven de gespen mee naar voren en zo trekt de singel het hele zadel mee.

Je redenatie zou logisch zijn voor een singel waarvan de gespen recht staan. Maar voor een banaansingel klopt het niet wat je zegt.

Jawel hoor. De gespen zitten recht aan de singelstoten en de singel zelf gaat daarna gebogen om het paard. Dat is juist de reden dat de gespen niet recht zitten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:16

Joh, ik vind het allemaal prima. Alleen niet gaan miepen als je straks op z'n hals zit :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:22

Ik heb er eentje van Busse, echt heel fijn! Hier staat ook een V en een H op, de V is dan de voorkant. Zou zo uit m'n hoofd dan ook eigenlijk niet weten of de bolle kant nou voor of achter zit :')

llora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 15:17

Koper schreef:
Joh, ik vind het allemaal prima. Alleen niet gaan miepen als je straks op z'n hals zit :')

Haha doen we nu al in de hals zitten. Nee geen probleem. Het is alleen soms zo onduidelijk die singels dan je soms niet weet hoe het moet. Daarmee dat ik de vraag hier stelde. Ik ga er eentje bestellen en ik ga de twee mogelijkheden is proberen.en zien wat het beste werkt

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:36

Op mijn prolight staaf een pijltje front richting de bolle kant. Bolle kant moet dus wel naar voren. Maar zie inderdaad ook mensen die het andersom hebben. Heb ik ook even uitgeprobeerd, maar merrielief waardeerde dat niet. Ik heb de bolle kant dus gewoon tussen de voorbenen, zoals het volgens mijn singel ook zal moeten.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:38

Ik heb ook een bananensingel. Daar moet de bolle kant richting de voorbenen. Heb het ook wel eens andersom geprobeerd, maar dat sluit de singel echt niet mooi aan. Dan gaat de bolle kant een beetje open staan, dus de drukverdeling klopt dan ook niet meer.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:42

Bij een anatomische singel zoals bv de prolite hoort het boogje naar voren. Bij de banaansingel hoort officieel de bolle kant naar achteren. Dit valt alleen niet bij elk paard even mooi..