Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janneke2 schreef:Odetje92 schreef:Vanochtend heb ik de zadelpasser op bezoek gehad, een andere dan voorheen ivm verhuizen. Ik heb naar tevredenheid van mijzelf een Stubben Avalon, maar de conclusie van de zadelpasser, dit zadel is niet geschikt voor mijn paard met rechte rug, daarvoor lopen de kussens van de Stubben te bol en is het dus een zadel voor een iets wekere rug, ontzettend balen want ik zit er super in.
...wanneer precies lopen de kussens te bol...?
Ik kan mij voorstellen dat een dier last heeft van kussens die te dicht bij de wervelkolom komen.
Ik snap dat als de kussens geen correct contact met de licht opgebolde rug van een rijpaard maken er gedoe komt zoals een schuivend zadel etc.
Maar ik ben geneigd om te denken 'te bolle kussens moet je platter maken'...
kiki1976 schreef:Mijn ervaring is dat Wintec juist niet geschikt is voor een rechte rug. Kussens bij mijn merrie met rechte rug prikte juist in jaar rug.
Cob model van K&M paste wel qua vorm kussens, maar schoof naar voren op haar schoft, dus viel ook af.
Ts ik had je een pb gestuurd
Amy schreef:Tekna?
Mijn paard heeft ook een lastige rug maar Tekna ligt perfect. Ik heb een springzadel maar er zijn ook wel dressuurzadels van. Ik heb ook korte pootjes (ben 1.60 en heb een 17 inch zadel, vooral omdat paardlief zo' korte rug heeft).
driebergen schreef:De Kent and Masters S-Serie is ook vrij recht.
Maar aangezien je ook het Cob model gepast hebt:
De S-serie past vaak mooier op een smal model paard; de Cob op een ronder model.
Dat kan de reden zijn dat deze niet geschikt is.
DreamGuide schreef:Mijn paard is zo recht als een plank (kijk maar op mijn profiel)
Ik heb voor haar een Rossner Montreal, betaalbaar zadel, prima kwaliteit, zit prima en hij ligt haar ook prima. Er moet wel voldoende vulling in de kussens, maar dat kan een zadelmaker gemakkelijk regelen.
Odetje92 schreef:Gentlegiant schreef:IDeal al na gekeken?
Titan moet je niet willen die dwingt je echt in een houding heb m zelf en vind dat ook prettig maar je moet er echt van houden
Wintec en dergelijke zou ik niet aan beginnen
Ideal is zeker geschikt, alleen voorlopig boven budget
knollentuin schreef:Durf ik niet te zeggen, dat zou je even aan een passier dealer moeten vragen, de Hubertus is weer een nieuwere lijn, maar vaak is de voorganger qua opbouw redelijk gelijk maar anders genoemd, de Lenox was de voorganger van de patron dacht ik. niet 't zelfde maar het lijkt wel behoorlijk