Bestaat het? Een langere lage neusriem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 11:19

Heleennn schreef:
Dat de bakstukken richting het oog schuiven heeft misschien meer te maken met de lengte van je frontriem, als die te kort is trekt die alles mee naar voren (richting het oog) toe. Dus buiten een iets langer stuk op de neus zou ik daar ook zeker even naar kijken :)

Frontriem is goed :) dat is een extra full en zit heel netjes. Hrt komt echt omdat de neusriem te kort is

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 11:22

Rena100 schreef:
Stalgenootje van mij kan alles bestellen bij Bridle2Fit, ze doet ook bitfitting en hoofdstellen aanmeten. Dan komt ze langs om alles op te meten en te passen, dan ben je zeker van een goed passend hoofdstel.

(PerfectBitFit heet ze op FB) Maar wellicht is er ook wel iemand bij jou in de buurt die langs kan komen

Dankjewel! Had idd al een website gevonden waar alles van bridle2fit los te krijgen is! Straks alles nog even een keer extra opmeten en even zien of ik daar alles los kan bestellen, en anders idd een hoofdstel passer laten komen

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 11:26

Heleennn schreef:
HKM neusriemen zijn langer dan de standaard. Mijn paard heeft best pony-achtige proporties en dus ook een vrij blokkig hoofd. HKM past duidelijk beter dan andere merken en is ruimer dus bovenstaande is zeker aan te raden!

Worden de bakstukken dan ook niet langer? Deze had ik al gezien ben alleen dan bang dat de bakstukken veel te lang zullen zijn. Mijn huidige hoofdstel is een full en heb bij de bakstukken 3 gaatjes bij moeten prikken, en korter kan niet meer wat dan zit je met de frontriem

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:48

Kort en breed heeft mijn paard ook, ik ken het probleem, dat hebben alle Spanjaarden overigens. In het verleden heb ik wel van 2 hoofdstellen 1 gemaakt maar nu ik wat meer gezocht heb: Zaldi past als een huis en onlangs van de andere merken ook een Dobert full gekocht die helemaal goed zit.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:50

FleurSandro schreef:
Heleennn schreef:
HKM neusriemen zijn langer dan de standaard. Mijn paard heeft best pony-achtige proporties en dus ook een vrij blokkig hoofd. HKM past duidelijk beter dan andere merken en is ruimer dus bovenstaande is zeker aan te raden!

Worden de bakstukken dan ook niet langer? Deze had ik al gezien ben alleen dan bang dat de bakstukken veel te lang zullen zijn. Mijn huidige hoofdstel is een full en heb bij de bakstukken 3 gaatjes bij moeten prikken, en korter kan niet meer wat dan zit je met de frontriem

Dat viel best mee bij mij, ik heb 2 gaatjes bij moeten maken denk ik. Maar dat is toch snel gefikst, en het stuk dat je over hebt was niet overdreven lang. Kon ik gewoon netjes wegstoppen bij het extra leren stoppertje/dingetje aan het bakstuk (hoe heet zoiets haha). Want die neusriemen van HKM kan je ook los kopen. En ik heb gewoon een losse neusriem gekocht en met mijn Anky hoofdstel gecombineerd. Op die manier heeft de neusriem een apart bakstuk die je gewoon onder het kopstuk schuift, zo hoef je niet op het hoofdstel zelf gaatjes te knippen maar enkel op de riem van de neusriem.

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:01

FleurSandro schreef:
JEvv schreef:
Ik heb een lage neusriem, bruin, maat full te koop. Kan de neus, van bakstuk tot bakstuk, morgen voor je opmeten.

Als je dat zou willen dorn, heel graag

Nagemeten: afstand over de neus van bakstuk tot bakstuk 27 en 28 cm

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 21:56

JEvv schreef:
Nagemeten: afstand over de neus van bakstuk tot bakstuk 27 en 28 cm

Ook te klein helaas! Ik heb nu bridle2fit een bericht gestuurd met wat de mogelijkheden zijn

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:37

Ik heb een hoofdstel van Bridl2Fit gehad, ik vond de kwaliteit niet al te best! Ik had een bruine lage neusriem met lak, dus bruin is gewoon te verkrijgen ;)
Ik vraag me alleen af of je ringetjes van de neusriem (bij de bakstukken zeg maar) niet gaan irriteren bij de mond.
Kan je niet beter kijken voor een anatomische lage neusriem. Ik heb er bijvoorbeeld 1 van PS of Sweden (de Pioneer Revolution) deze is vrij prijzig, maar ik heb ook lage neusriemen langs zien komen die anatomisch zijn en niet zo prijzig.

Deze bijvoorbeeld, dan komen de bakstukken niet zo in het oog van je paard ;)
https://www.equibling.nl/product/lequi- ... zwart-lak/

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:43

Laatst bijgewerkt door Yadano78 op 14-01-18 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 21:44

magootie schreef:
Ik heb een hoofdstel van Bridl2Fit gehad, ik vond de kwaliteit niet al te best! Ik had een bruine lage neusriem met lak, dus bruin is gewoon te verkrijgen ;)
Ik vraag me alleen af of je ringetjes van de neusriem (bij de bakstukken zeg maar) niet gaan irriteren bij de mond.
Kan je niet beter kijken voor een anatomische lage neusriem. Ik heb er bijvoorbeeld 1 van PS of Sweden (de Pioneer Revolution) deze is vrij prijzig, maar ik heb ook lage neusriemen langs zien komen die anatomisch zijn en niet zo prijzig.

De bruine ondelen had ik idd al gevonden! Niet bij bridle2fit zelf maar bij tweespan. Misschien dat ik ook van iemand een keertje een rambo micklem kan lenen. Alles van ps of sweden is meer gelijk aan de micklem dan een lage neusriem hoofdstel. Misschien is dat een betere optie voor ons, hoewel ik bang ben dat ook bij de micklem de full te lang gaat zijn, maar mits ik hem een keertje kan lenen is het misschien het proberen waard.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:50

FleurSandro schreef:
magootie schreef:

De bruine ondelen had ik idd al gevonden! Niet bij bridle2fit zelf maar bij tweespan. Misschien dat ik ook van iemand een keertje een rambo micklem kan lenen. Alles van ps of sweden is meer gelijk aan de micklem dan een lage neusriem hoofdstel. Misschien is dat een betere optie voor ons, hoewel ik bang ben dat ook bij de micklem de full te lang gaat zijn, maar mits ik hem een keertje kan lenen is het misschien het proberen waard.

Bij PS of Sweden kan je elk onderdeel opmeten en zo je hoofdstel op maat bestellen! Mocht je vragen hebben zijn ze heel behulpzaam via de mail! De kwaliteit van de hoofdstellen in ook fantastisch! Zeker een aanrader!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:58