Breekstukje voor halster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:34

pluisje88 schreef:
Zilfstar schreef:
En een bevestiging van klittenband? wat dus ook snel los schiet bij paniek?
Is zoiets niet te maken?
Of kijk eens in de dierenwinkel bij kattenhalsbandjes. Hoe ze dat daar opgelost hebben. vroeger was t altijd elastiek maar ik weet dat er inmiddels alternatieven bestaan. Miss doe je daar nog een idee op

https://www.kramer.nl/veiligheids-en-we ... &ci=257135

Ik heb deze maar die werkt erg goed. Dan heeft ze elke dag haar halster af en die ligt dan ergens in de wei. Kunnen mijn stalgenoten niet helemaal waarderen 8-)

LOL nee snap ik haha

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:37

Voor het halster is wellicht zelf iets te knutselen met klittenband; het ene deel (zachte) aan het kopstuk naaien (voor en achter), het andere deel (harde) om de gesp slaan en vaststikken. Het kopstuk doe je dan niet door de gesp, maar klit je tussen het klittenband. Moet wellicht wel ingekort worden, maar a la. Een schoenmaker kan dat vast.

Andere optie is een niet al te stevig tiewrapje. Vaak kun je verpakkingen kopen met meerdere lengtes en diktes. Zelf even testen bij hoeveel trek/ruk het breekt.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 18:38

Ik gebruik hem wel om haar vast te zetten op de wasplaats maar dan ben ik altijd in de buurt. Mocht ze loskomen dan kan ik haar zo weer pakken. Maar in de wei is het niet echt wat. Toen ik hem net nieuw had had ik haar er even 10 minuten mee in de bak gezet zodat ik de stal kon mesten. Ze had gerold en dus met dr hoofd over de grond geschuurd en toen was ie al af ;)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:42

Ik heb een vastzetclip; https://smarttieproducts.com/
Werkt echt ideaal en tot nu toe ieder paard mee leren vast staan zonder problemen. Bij angst krijgt hij meer touw dus er wordt niets kapot getrokken, maar de druk gaat er wel af. Sinds ik dit ding heb durf ik ook een paard aan de trailer vast te zetten op een evenement. :)

Anoniem

Re: Breekstukje voor halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:52

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:01

Heb niet alles gelezen dus misschien mosterd na de maaltijd maar ik had een tijd een paniekhaak die ook bij paniek van m'n paard vanzelf los ging en die je dus niet zelf los hoeft te trekken, daar heb je idd geen tijd voor, dat doet paard zelf dan bij genoeg druk.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:04

Een strotouwtje tussen het halster en de klip?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:08

Visitor schreef:
Heb niet alles gelezen dus misschien mosterd na de maaltijd maar ik had een tijd een paniekhaak die ook bij paniek van m'n paard vanzelf los ging en die je dus niet zelf los hoeft te trekken, daar heb je idd geen tijd voor, dat doet paard zelf dan bij genoeg druk.

Deze klikken ook los als het niet hoeft is mijn ervaring als ze eens hun hoofd snel omhoog doen issie ook los

TS kun je niets laten maken? Ik ken een hele goede leerwerker die dit vast samen met jou kan ontwerpen (indien interesse stuur maar even een pb)

Stukje strotouw is niet ideaal dit is leuk om tussen muur en vastzet lijn te doen op n poetsplaats in mijn ogen net als zn breek ding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 19:13

Gentlegiant schreef:
Visitor schreef:

Deze klikken ook los als het niet hoeft is mijn ervaring als ze eens hun hoofd snel omhoog doen issie ook los

TS kun je niets laten maken? Ik ken een hele goede leerwerker die dit vast samen met jou kan ontwerpen (indien interesse stuur maar even een pb)

Stukje strotouw is niet ideaal dit is leuk om tussen muur en vastzet lijn te doen op n poetsplaats in mijn ogen net als zn breek ding

Lijkt me een top oplossing maar momenteel heb ik helaas een heel erg klein budget :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:25

Dan is zo'n Engels breekstukje denk ik de goedkoopste optie.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:35

Die vastzet clip van boeflover gaat denk ik super werken. Het heeft dezelfde werking als een 8tje zekerapparaat bij klimmen

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:42

In de westernteugels heb je leren riempjes tussen de teugel en het bit, om te voorkomen dat je teugel breekt als je paard er op gaat staan. Dat is misschien een idee bij een leren halster?