Domme maandagvraag; neusbontje over sperriem lusje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Re: Domme maandagvraag; neusbontje over sperriem lusje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:14

Afbeelding
even een foto van internet geplukt. Wordt veel gebruikt in de ropingsport en dergelijke, omdat de ruiters daar ook zonder teugels moeten rijden.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 13:56

@sevke aah zoals ik al zij, heb ik geen ervaring met een tiedown. En als je die op google opzoekt krijg je hele andere hulpteugels te zien :)

Maar alsnog staat er specifiek in de regelementen van de KNHS dat het met een martingaal gereden moet worden, waarbij de ringetjes aan de neusriem moeten. Dus het heeft voor mij geen meerwaarde om een tie down te kopen. Aangezien dat niet het probleem was waarvoor ik dit topic opende haha.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:31

Haha, nee, das waar, maar een martingaal met de ringetjes aan de neusriem is dus eigenlijk een tie-down, maar dan zelfgemaakt. :)
Ik plaatste het hier omdat een neusriem eigenlijk niet gemaakt is om een tiedown van te maken, en een tiedown wel. Ze zijn veel steviger en je vindt ze ook met zacht gevoerde neusdelen, dus ik dacht dat het misschien iets was.
Anders gewoon sleufje knippen in het bontje, of met een scherp mesje het sperriemlusje eraf snijden.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 15:38

sevke schreef:
Haha, nee, das waar, maar een martingaal met de ringetjes aan de neusriem is dus eigenlijk een tie-down, maar dan zelfgemaakt. :)
Ik plaatste het hier omdat een neusriem eigenlijk niet gemaakt is om een tiedown van te maken, en een tiedown wel. Ze zijn veel steviger en je vindt ze ook met zacht gevoerde neusdelen, dus ik dacht dat het misschien iets was.
Anders gewoon sleufje knippen in het bontje, of met een scherp mesje het sperriemlusje eraf snijden.

Ik vraag het me eerlijk gezegd ook wel af hoor, sinds ik van die tie down weet. Waarom het dan zo met die martingaal in het KNHS regelement staat. Ik heb het zelfs nog even opgezocht omdat ik er zelf even aan twijfelde, maar het staat er echt. :Z

Heb inmiddels een gleufje in het bontje geknipt, kan er altijd nog een sperriem doorheen mocht dat nodig zijn :')

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:42

Ik had dit probleem ook, maar dan dubbel :+
Afbeelding

Twee knipjes deden de trick. En zo schoof hij ook niet, haha.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 16:10

Mariett schreef:
Ik had dit probleem ook, maar dan dubbel :+
[ Afbeelding ]

Twee knipjes deden de trick. En zo schoof hij ook niet, haha.

:') _/-\o_

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:30

@BlackShadowZ : omdat ze het waarschijnlijk niet kennen. Het is westerntuig. :D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:53

en een vaste martingaal?