Springzadel. Ik zie de bomen het bos niet meer.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:50

Is Kent & Masters geen oplossing? Die klittebandwrongen kun je zo vervangen door iets groters. Past volgens mij ook goed in je budget.

Zelfde overigens bij Tekna, dat is wel kunststof maar mijn dressuurzadel zat super zacht.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:55

Afbeelding
Heb zelf Kentaur, heerlijk zadel. Mooi zacht en stevig, goeie wrongen ook! Echt een fijn zadel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FHS

Re: Springzadel. Ik zie de bomen het bos niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:00

Kent & Masters S-serie jump kost €1.350 nieuw. Heb je een zadel met een goed dik wolgevuld kussen en een verwisselbaar kopijzer. Er kunnen 7 verschillende boommaten in. Wordt in donkerbruin en zwart gemaakt. Prima zadel!
Zie hier: http://www.kentandmasters.co.uk/s-serie ... eries-jump

laetitia98

Re: Springzadel. Ik zie de bomen het bos niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 22:02

Ik ben vandaag bij het gareel geweest en op tich zadels gezeten :') ze hadden daar vooral prestige en passier en enkele kieffer. Dus ben weer een stapje wijzer. De prestige roma jump en elastic prof zitten beide erg fijn oof de eventing vind ik nog wel fijn. Allemaal boven budget.

Wil nog kentaurs en kieffers zitten kent master lijkt me ook wel wat. Welke winkel verkoopt deze?

Welk model kentaur is dat zwarte zadel van hierboven dat ziet er ook nog erg fijn uit.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 23:51

Ikonic zadels! Heerlijke zadels met goede wrong! Heb er zelf 2 van. Een classic en een pro versie. Voor veel goede steun zou ik echt de pro versie aanbevelen.

De bruine is een Pro versie. De zwarte een classic.
Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 07:45

Wij gaan nooit naar een winkel voor zadels. Laten een zadelpasser op stal komen. Of iets lekker zit vanaf een bok zegt niks over hoe het zit als het op je paard ligt. De zadelpasser die wij al jaren laten komen als er iets is heeft een vrachtwagen vol, verkoopt een aantal van de merken die jij zoekt (oa prestige, kentaur) en heeft veel keus in 2e hands. Als je zegt wat je zoekt en in welke prijsklasse zorgt hij dat hij het mee heeft. Kun je meteen zien of het op je paard past. Jij kan ermee rijden en ook gelijk zien of het jou past.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 08:18

SusanH schreef:
Wij gaan nooit naar een winkel voor zadels. Laten een zadelpasser op stal komen. Of iets lekker zit vanaf een bok zegt niks over hoe het zit als het op je paard ligt. De zadelpasser die wij al jaren laten komen als er iets is heeft een vrachtwagen vol, verkoopt een aantal van de merken die jij zoekt (oa prestige, kentaur) en heeft veel keus in 2e hands. Als je zegt wat je zoekt en in welke prijsklasse zorgt hij dat hij het mee heeft. Kun je meteen zien of het op je paard past. Jij kan ermee rijden en ook gelijk zien of het jou past.

Welke zadelmaker lieten jullie altijd komen? Het is sowieso de bedoeling dat tegen die tijd een zadelmaker komt met stel zadels kijken hoe dat zit en past maar wil me eerst goed orienteren

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 10:25

Ik stuur je even pb :)