Help! Welke sterke deken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:13

Anti bijtspul, ben ff de naam kwijt maar het is bruin en echt vies. Ze stinken dan ook enorm. Wel regelmatig herhalen want door de weersomstandigheden slijt het.
Bij de Paardenboulevard verkopen ze Silvanodekens. Deze schijnen ook erg sterk te zijn. Zelf geen ervaring mee

Saskia9

Re: Help! Welke sterke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:38

Hertshoornolie?

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:02

Ik had hertshoorn spray, werkte bij mij niet heel goed.. Mn paard likte zelfs aan de fles :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:04

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:42

Ik heb zo 2 paarden staan hier. Om hopenloos van te worden. Om die reden laat ik ook de allerduurste dekens links liggen. Ze krijgen toch alles een keer kapot. Dan vind ik een deken van boven de 200 euro echt te gek.

Je meet de dekensterkte in denier.
Hier zijn Rhino (1000d balistisch nylon) en Amigo Bravo (1200d) de beste kanshebbers om het zo lang mogelijk te overleven.
Nu liggen alleen de staartflap en bilriemen er nog vaak af. De dekens zelf hooguit kleine scheurtje.

Net een Masters besteld van hypostore. Die heeft 1680d en goede reviews. Nog niet in de praktijk kunnen testen. Ik ben hoopvol. Nu toevallig in de aanbieding en echt een leuke prijs.

Overigens lijkt het hier wel wat te helpen om ze regelmatig tijd samen zónder deken te geven. Ze lijken die dekens lastig te vinden bij het kroelen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:36

pol013 schreef:
Ik heb zo 2 paarden staan hier. Om hopenloos van te worden. Om die reden laat ik ook de allerduurste dekens links liggen. Ze krijgen toch alles een keer kapot. Dan vind ik een deken van boven de 200 euro echt te gek.

Je meet de dekensterkte in denier.
Hier zijn Rhino (1000d balistisch nylon) en Amigo Bravo (1200d) de beste kanshebbers om het zo lang mogelijk te overleven.
Nu liggen alleen de staartflap en bilriemen er nog vaak af. De dekens zelf hooguit kleine scheurtje.

Net een Masters besteld van hypostore. Die heeft 1680d en goede reviews. Nog niet in de praktijk kunnen testen. Ik ben hoopvol. Nu toevallig in de aanbieding en echt een leuke prijs.

Overigens lijkt het hier wel wat te helpen om ze regelmatig tijd samen zónder deken te geven. Ze lijken die dekens lastig te vinden bij het kroelen.

Ik weet niet of het wat is maar Epplejeck heeft een deken van 3600 denier? https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _2316.html Het is alleen denier nylon, ik weet niet meer welke dat het sterkste is.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 15:46

Ik heb een Rambo Duo aangeschaft, hoop dat deze het volhoudt. Ik ga hem wel inspuiten met dat anti-bijt spul. Op hoop van zegen dan maar...

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:31

Die deken van EJ, de Extreme, is echt loeisterk. Het lijkt wel of er een soort van ijzergaren in zit.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:40

Trust Tetris dekens! Oersterk en blijven altijd liggen. Vind alleen de nieuwe borstsluitingen niks. De oude hadden verstelbare borstsluitingen met musketonhaak en die zijn erg fijn. Worden helaas niet meer zo gemaakt, alleen nog met haaksluitingen op de borst. Maar de stof is onverminderd oersterk.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:20

Dit schijnen hele goede, sterke dekens te zijn. dus die moesten we even gaan testen..
we hebben ze zelf nu ook voor beide paarden. mijn paard sloopt alles!!! Pagony tot amigo noem het maar op. deze gaat nu het 2e seizoen mee en hij is nog aardig heel.. ze heeft een keer een buiksingel gesloopt tja daar krijg je extra ringen mee gestuurd, nu heeft ze een lus van de hals kapot en waar hij aan vast gemaakt word.. en de voorflappen heeft ze kapot gescheurd. ( Nja die reflectie stroken zitten een scheur in, maar niet door en door alleen door dat zilveren wat er op gestikt is) dus deze mag ik ondertussen 95 % hufterproof/sloopponyproof :=
zelfs de borst sluiting krijgt ze 2/3e open je hebt 2x klittenband sluiting en 1x met 2 klipjes
http://hypostore.nl/rambo-duo-turnout-w ... -400g.html

als je wilt ken ik wel foto's via pb sturen

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:36

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 05:49

Graasmasker op bij de sloper of apart zetten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 06:41

Idd graasmasker.