Opzoek naar een nieuw zadel lastig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Re: Opzoek naar een nieuw zadel lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:38

Waarom valt de Ruiz Diaz af?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:57

Julie zijn wel heel kortzichtig in het kijken naar een ander zadel.Kieffer is heeft juist een thermo aanpasbare boom,maar ook diverse type's zadel .Dus zadels die langer of korter zijn of breder met een diepe en minder diepe zit.

En idd de aantallen zadels op marktplaats zegt meer over de populariteit als over de kwaliteit.Het bedrag wat je te besteden hebt is mooi daar kan je bij diverse merken kijken.Maar bij ieder merk ga je mensen hebben die er tevreden over zijn of mensen die het niks vinden.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 22:59

Omdat we al een afspraak hadden gemaakt met die zadelpasser.

En konden volgens mij niet echt veel type zadels volgens mij over vinden op hun website (voorbeelden)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 23:02

beatje schreef:
Julie zijn wel heel kortzichtig in het kijken naar een ander zadel.Kieffer is heeft juist een thermo aanpasbare boom,maar ook diverse type's zadel .Dus zadels die langer of korter zijn of breder met een diepe en minder diepe zit.

En idd de aantallen zadels op marktplaats zegt meer over de populariteit als over de kwaliteit.Het bedrag wat je te besteden hebt is mooi daar kan je bij diverse merken kijken.Maar bij ieder merk ga je mensen hebben die er tevreden over zijn of mensen die het niks vinden.

Wij moeten er gewoon rekening mee houden dat wij een paard met een moeilijke en snel gevoelige rug daar door kijken wij d’r ook naar ect. En we kijken ook naar zadelpasser die een beetje de meeste zadels had die wij wouden maar dat hadden sommige niet(wij zochten dan via Google)

En 2e hands mogen wij niet van die gene waar wij het van krijgen wij moeten echt nieuw!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:11

Mijn broek zakt serieus af van de beredenatie ...die jullie/eigenaar erop na houden

Het kan ook zomaar zijn dat sommige zadels zo slecht dat er maar weinig van verkocht zijn en dus ook weinig op marktplaats staan....

En dat er bv veel kieffers te koop staan...dat merk kon je 30 jaar geleden al krijgen..dat is gewoon echt wel een A merk waar niets mis mee is. Wie kent er bv niet van 25 jaar geleden de Kieffer Aachen

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 23:20

Wij willen ook gewoon een zadel die goed opmaat is voor ons paard en niet dat we straks alleen maar gekloot hebben met een zadel die straks verkeerd is toch niet lekker zit ofzo.

Maar mijn discussie houdt hierbij mee op. Wij hebben onze beslissing genomen en volgende week komt er dan een zadelpasser een nieuw zadel opmeten.

En zoals ik al eerder zei ieder mening is gelukkig anders ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 09:07

studiemiep schreef:
Mijn broek zakt serieus af van de beredenatie ...die jullie/eigenaar erop na houden

Het kan ook zomaar zijn dat sommige zadels zo slecht dat er maar weinig van verkocht zijn en dus ook weinig op marktplaats staan....

En dat er bv veel kieffers te koop staan...dat merk kon je 30 jaar geleden al krijgen..dat is gewoon echt wel een A merk waar niets mis mee is. Wie kent er bv niet van 25 jaar geleden de Kieffer Aachen

Ik heb een hulsebos uit het jaar kruik, echt wel dik 25 jaar oud ook. Maar man wat een heerlijk zadel! Past op veel paarden, heerlijke zit en het leer is echt van mega goede kwaliteit! Ik denk dat ik zo'n zadel nooit meer tegen kom...

Betreft nieuwe zadels: volgens mij weten jullie zelf welk zadel wel of niet werkt, de meeste merken hier genoemd zijn te veel tweedehands, staan slechte ervaringen op etc. Misschien handig om een zadelmaker te laten komen die verschillende (nieuwe) zadels verkoopt qua merken. Dan kun je diverse dingen proberen en blijf je niet bij 1 merk.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:23

OlympicOrry schreef:
deuber? Die hebben naast barokke modellen om meer dressuurtypes van zadels en die zijn verstelbaar dmv een imbussleutel. Ik heb hem weliswaar inde barok versie en ben er helemaal verkocht aan :)

Wat ben ik blij met dit topic, ik had nog nooit gehoord van deuber zadels maar heb hopelijk nu ook mijn nieuwe zadel gevonden *D