Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dimphyvanoss schreef:Ik heb sinds vorige week mijn Graziozo zadel (Model Milano) binnen. Ik merkte dat mijn paard met mijn vorige zadel zich niet kon los laten in de rug, waardoor de souplesse ook kwam te ontbreken. Tevens bleef zijn spierontwikkeling in de schouder achter omdat er niet genoeg bewegingsvrijheid was. Ik zelf ben fysiotherapeut dus ik weet hoe belangrijk het is om als ruiter zelf ook een goede zit te moeten hebben om je paard hiermee in het juiste ritme te krijgen, en consequente hulpen te geven. Sinds ik het graziozo zadel heb, ben ik me veel meer bewust van mijn eigen lichaam en sta ik beter in contact met mijn paard. Ik zit niet meer op mijn paard maar er in!. Zadel is anatomisch opgemeten dus hij is precies aangepast op de bouw. Het zadel bied veel meer openheid, en vrijheid in de schouders waardoor mijn paard ook de mogelijkheid heeft om veel meer op zijn eigen benen te lopen.
bobje26 schreef:Dimphyvanoss schreef:Ik heb sinds vorige week mijn Graziozo zadel (Model Milano) binnen. Ik merkte dat mijn paard met mijn vorige zadel zich niet kon los laten in de rug, waardoor de souplesse ook kwam te ontbreken. Tevens bleef zijn spierontwikkeling in de schouder achter omdat er niet genoeg bewegingsvrijheid was. Ik zelf ben fysiotherapeut dus ik weet hoe belangrijk het is om als ruiter zelf ook een goede zit te moeten hebben om je paard hiermee in het juiste ritme te krijgen, en consequente hulpen te geven. Sinds ik het graziozo zadel heb, ben ik me veel meer bewust van mijn eigen lichaam en sta ik beter in contact met mijn paard. Ik zit niet meer op mijn paard maar er in!. Zadel is anatomisch opgemeten dus hij is precies aangepast op de bouw. Het zadel bied veel meer openheid, en vrijheid in de schouders waardoor mijn paard ook de mogelijkheid heeft om veel meer op zijn eigen benen te lopen.
Ik vind het echt prachtige zadels. Heb je toevallig een foto? Op hun FB zie ik zo weinig dat ik het een beetje spannend vind haha. Zijn de van kalfsleer?