Dressuurzadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rubs

Re: Dressuurzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:11

Frank Baines Omni,
via MSFC gecert. zadelmaker, 2e hands, maar als nieuw. Paard ging direct met gemak lang en laag lopen, en de rugspieren kwamen er op binnen no-time. En wat een heerlijk diep en zacht zadel. Het gaat om veel geld, schakel een goede! zadelmaker in is mijn advies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:22

Ik heb een ideal Suzannah. Wil niet meer anders, wat een fijn zadel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:53

Dimphyvanoss schreef:
Ik heb sinds vorige week mijn Graziozo zadel (Model Milano) binnen. Ik merkte dat mijn paard met mijn vorige zadel zich niet kon los laten in de rug, waardoor de souplesse ook kwam te ontbreken. Tevens bleef zijn spierontwikkeling in de schouder achter omdat er niet genoeg bewegingsvrijheid was. Ik zelf ben fysiotherapeut dus ik weet hoe belangrijk het is om als ruiter zelf ook een goede zit te moeten hebben om je paard hiermee in het juiste ritme te krijgen, en consequente hulpen te geven. Sinds ik het graziozo zadel heb, ben ik me veel meer bewust van mijn eigen lichaam en sta ik beter in contact met mijn paard. Ik zit niet meer op mijn paard maar er in! *\o/* . Zadel is anatomisch opgemeten dus hij is precies aangepast op de bouw. Het zadel bied veel meer openheid, en vrijheid in de schouders waardoor mijn paard ook de mogelijkheid heeft om veel meer op zijn eigen benen te lopen.

Ik vind het echt prachtige zadels. Heb je toevallig een foto? Op hun FB zie ik zo weinig dat ik het een beetje spannend vind haha. Zijn de van kalfsleer?

Rispens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 08:04

bobje26 schreef:
Dimphyvanoss schreef:
Ik heb sinds vorige week mijn Graziozo zadel (Model Milano) binnen. Ik merkte dat mijn paard met mijn vorige zadel zich niet kon los laten in de rug, waardoor de souplesse ook kwam te ontbreken. Tevens bleef zijn spierontwikkeling in de schouder achter omdat er niet genoeg bewegingsvrijheid was. Ik zelf ben fysiotherapeut dus ik weet hoe belangrijk het is om als ruiter zelf ook een goede zit te moeten hebben om je paard hiermee in het juiste ritme te krijgen, en consequente hulpen te geven. Sinds ik het graziozo zadel heb, ben ik me veel meer bewust van mijn eigen lichaam en sta ik beter in contact met mijn paard. Ik zit niet meer op mijn paard maar er in! *\o/* . Zadel is anatomisch opgemeten dus hij is precies aangepast op de bouw. Het zadel bied veel meer openheid, en vrijheid in de schouders waardoor mijn paard ook de mogelijkheid heeft om veel meer op zijn eigen benen te lopen.

Ik vind het echt prachtige zadels. Heb je toevallig een foto? Op hun FB zie ik zo weinig dat ik het een beetje spannend vind haha. Zijn de van kalfsleer?

In mijn vlog kun je ze goed zien, dit zijn wel demo modellen met klittenband, de zadels komen wanneer ze aangemeten zijn zonder klittenband

https://youtu.be/uQxvrUZfg5s

FlySoHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:35

Ik heb sinds kort een Frank Baines type Adagio. Volledig op maat gemaakt voor mij en mijn paard. En ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n fijn zadel gehad. Ik zit er echt super fijn in, de wrongen zijn voor mij aangepast (iets korter en nóg zachter), en de stijgbeugelhaak is aangepast voor een haak welke verstelbaar is. Dit is echt ideaal!
Mijn paard liep er ook meteen veel fijner onder. Kon nét even wat fijner doorschakelen, iets fijner over de rug in de overgangen en in de schakelingen én de wissels springt hij nu fijner door.
Echt top. Zou niet anders willen!

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:54

Ik ben heeel blij met mijn kent en masters zadel. Is van de s-line met vaste kniewrong. 1400 euro
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:16

Ik heb een Albion SLK die perfect paste tweedehands over kunnen nemen. Dream come true.

Ooit ook veel plezier gehad van een nieuwe Massimo en zelfs een nieuwe Thorowgood, maar als het kan zou ik voor Albion gaan

Het belangrijkste is dat het op je paard goed ligt en dat het jouw zit in ieder geval niet verslechtert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:31

-