Welke springschoenen voor in de wei?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VJRBO

Re: Welke springschoenen voor in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:00

rubber beschermt heel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:30

Afbeelding

Ik had rubberen springschoenen van Horka gevonden in de maat xxl die haar pasten, alleen is het klittenband nu al zo kapot dat ze de springschoenen verliest.. Is het klittenband te vervangen? Of kan ik beter een nieuwe set springschoenen halen? Of een ander merk?

Zowel de harde kant als de zachte kant zijn helemaal stuk. Van het harde ontbreken 80% van de pinnetjes, en het zachte is zo harig geworden als maar kan.

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:32

Ik heb voor in de wei gewoon deze simpele springschoenen:

https://www.agradi.nl/br-springschoen-b ... gKB5_D_BwE

Mijn paard heeft er nog nooit wondjes of schuurplekjes door gekregen! Zou er wel niet te veel geld aan uitgeven aangezien ze heel wat te lijden hebben in de wei en na een jaartje wel op zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:05

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:12

Ik had er overlaatst ook met iemand op stal een discussie over. Mijn paard trapt op de weide ook makkelijk ijzers af. Persoonlijk vind ik de eskadrons voor op de weide maar niets. Ik heb deze zelf voor de training en voor het longeren, maar ik merk dat de klittenband vrij snel niet meer werkt. Dit vooral in een natte bak. Plastieken springschoenen zou ik zelf niet doen omdat deze makkelijk schuren, heb ik gezien bij een pony die elke dag met plastieke springschoenen op de weide werd gezet. We waren het er wel over eens dat de springschoenen van br en lemieux beter bestendig zijn tegen de weide. Maar ik had ook gehoord dat degene van fouganza (decathlon) en EJ wel degelijk zijn. Ik ga binnenkort ook op zoek naar de juiste oplossing voor mijn paard, maar ik ben er nog niet uit welke ik eerst ga kopen.

Shanna, ik heb precies de indruk dat je springschoenen het hoefijzer niet volledig dekt? Of zie ik het fout?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:20

Ze dekken het ene ijzer net wel volledig, en de andere op het randje omdat die hoef ook stijler is. Maar groter dan xxl heb ik ze nog niet gevonden, dus voor merken die langer vallen houdt ik me ook aanbevolen! :D

Het rubber an sich bevalt me overigens prima, alleen dat het klittenband zo snel al zo kapot is valt me wel heel erg tegen.. Ik ben ook bang dat neoprene snel nat en vochtig is en blijft in de wei.. Ze staat er wel 12 uur mee buiten.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:20

Shanna schreef:
Ze dekken het ene ijzer net wel volledig, en de andere op het randje omdat die hoef ook stijler is. Maar groter dan xxl heb ik ze nog niet gevonden, dus voor merken die langer vallen houdt ik me ook aanbevolen! :D

Het rubber an sich bevalt me overigens prima, alleen dat het klittenband zo snel al zo kapot is valt me wel heel erg tegen.. Ik ben ook bang dat neoprene snel nat en vochtig is en blijft in de wei.. Ze staat er wel 12 uur mee buiten.

Is inderdaad een moeilijk vraagstuk. De plastieken springschoenen die ik ken qua merk hebben hetzelfde systeem als je springschoenen van de foto. Hier bij ons op stal staan er een aantal met neopreen om, dit ook voor langere tijd en zij hebben hier geen last van. Ze hebben wel 2 paar, zodat er elke dag kan omgewisseld worden en het ander paar dan kan drogen. Misschien is dat ook een optie om te proberen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:04

Oplossing voor mijn (vorige) paard was springschoenen zonder klitteband, maar met deze sluiting: Afbeelding

Zijn alleen niet erg makkelijk verkrijgbaar, even goed zoeken dus.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:05

Ik vind HH springschoenen ook altijd groot vallen... misschien nog een optie?

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:55

Ik heb van Lemieux de ringers. Springschoenen met een fleece rand. Voor op de wei heb ik het fleece eraf gehaald. Zijn van superzacht rubber. Erg fijn!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:06

https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... _3081.html

Ik heb deze altijd gehad in maat XL. Dat zijn de grootste die ik ooit gevonden heb. Vielen heel mooi over het ijzer heen. En ja het klittenband ging wel eens stuk, maar viel best mee terwijl die van mij vreemde sprongen maakte.

En de prijs is ook fijn. Ik kocht er gewoon minimaal 2 tegelijk. Zit je nooit zonder.

Sanne_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:52

Springschoenen zonder klittenband bestaan niet meer lijkt het? Die zou ik het liefste kopen nu..

Ik zit nu te dubben over de QHP luxe springschoenen, of toch weer de prijsgunstige rubberen springschoenen maar dan van een ander merk (die de helft goedkoper zijn dan mn huidige, dus veel vertrouwen heb ik daar niet in). Ik kan alleen nergens een om-het-paard foto vinden van de QHP luxe springschoenen..

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:58

Echt rubberen doen hoor, ik had een ijzer aftrap wonder in de wei.... maar neopreen etc blijft altijd te veel zand/modder tussen zitten en dit gaat gewoon echt irriteren. Tuurlijk verslijt je die goedkope rubberen ook maar die irriteren je paard tenminste niet als hij in de blubber staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:08

Ik vind elke 2/ 3 weken nieuwe springschoenen moeten kopen ook wel duur, dus vandaar dat ik ook naar duurdere (en dan hopelijk kwalitatief betere) zit te kijken. Mijn voorkeur heeft rubber zonder klittenband, maar gesloten springschoenen is weer geen optie. Dus als iemand rubberen met riempje's o.i.d. weet, ik houdt me aanbevolen!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:13

Misschien even op fb rondvragen inclusief voorbeeldfoto?

Ik weet dat ik ze gehad heb, maar ik heb ze (denk ik) al een keer weggedaan omdat ze voor mijn huidige paard te groot waren. Maar ik zal nog eens zoeken. Voor Bijke zouden ze qua maat denk ik perfect zijn...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:27

En dit Shanna? https://www.equimatch.nl/brands/westropp/

Losse blaadjes, dus je kunt ze zo lang/breed maken als je nodig hebt, en sluiting met een riempje. Ze lijken mij alleen wat kort, maar dat scheelt misschien al als je meer blaadjes neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:30

De maat is one size fits all, dus die zijn inderdaad meer voor de koot dan tegen het aftrappen vrees ik. Ik had deze soort ook al gezien maar omdat ze zo kort zijn is het geen optie.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:33

Ja, maar omdat het losse elementen zijn kun je de 'slinger' dus langer maken, en dan komt het automatisch lager (over het ijzer) heen te liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:36

Mijn springschoenen nu zijn 12,5 cm lang/ hoog en dat heb ik ook echt nodig bij haar stijle hoef, dus ik denk niet dat deze stukjes dat gaan halen zonder dat hij helemaal afzakt. Maar wel bedankt voor het meedenken!
Zou zo'n riempje ook door mn huidige springschoenen te weven zijn?