Waar kan jij moeilijk aan komen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 08:57

NatasjavE schreef:
Zadel met voldoende ruimte voor ruggengraat . Breed kussenkanaal dus. En dan met een rechte boom.

En dekens die geschikt zijn voor brede schouders en een opstaande hals.

Zo'n zadel moet ik ook hebben :o dus als je een vindt? Ik ga nu thorrowgood proberen.

aishcream

Re: Waar kan jij moeilijk aan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:08

Een 16 of 17 inch dressuurzadel voor de pony..

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:16

Goede bitloze hoofdstellen (vooral sidepull) die een beetje passen :o .
Is voor mijn verzorgpaard dus wil er max 100 euro aan besteden, maar tot nu toe alleen gevonden waar de bakstukken ect perfect passen, maar de neusriem en keelriem of te klein of te groot zijn. Ondertussen toch al wat meer dan de 100 uitgegeven aan hoofdstellen :') .

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:30

No_No schreef:
NatasjavE schreef:
Zadel met voldoende ruimte voor ruggengraat . Breed kussenkanaal dus. En dan met een rechte boom.

Zo'n zadel moet ik ook hebben :o dus als je een vindt? Ik ga nu thorrowgood proberen.

Ik heb een Wow. Met een Wow prijs en lastig gedoe met onderhoud. :roll:

Wel een erg fijn zadel verder.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:33

Moossie90 schreef:
FelineNanet schreef:
Ik vind de ruitersportzaken te veel gericht op dressuur en springen.
Ik mis echt dingen voor andere takken van de sport.

Dit dus.

Ik ben op zoek naar een rijbroek voor in de endurance waar mijn mobiel in past (dus een zakje), compleet onvindbaar :(

Ik heb deze https://www.decathlon.nl/p/damesrijbroe ... 00&c=GRIJS
Zakje op je bovenbeen, telefoon blijft goed zitten, iPhone 5s. Groter weet ik niet of dat past. Maar stoort ook niet met rijden maar ik vind dit een fijne broek.[/quote]

Deze hebben ze alleen nog in maat 32, die ga ik niet passen :+ en nergens in de buurt op voorraad helaas.

Edit. Voor hierboven ik heb ook een wow. Met goed zoeken en weten wat je nodig hebt hoef je niet perse een wow prijs te betalen. Alles valt of staat wel met een fitter. Voor mijn paard zijn de meeste boomzadels te krap qua kussenkanaal dus heb nu een extra brede.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:48

Inderdaad hoofdstellen. Mijn paarden hebben echt het hoofd zoals de meeste stamboeken een hoofd omschrijven, maar zit er mooi mee dat keelriemen te krap zijn en neusriemen te groot. Heb nu Passier hoofdstellen, dan zitten de bakstukken gemiddeld, keelriem op het grootst en neusriem op het kleinst. Vind het een beetje vreemd dat hetgeen dus wenselijk is zo'n rare maat moet maargoed :')

Ben nu op zoek naar een hoofdstel bij het springtuig van m'n vos. Zonder sperriem, zonder sier stiksels, plattere neusriem en dan ook nog mooi en zacht.. Bijna niet te doen.

Gewoon glad leren teugels blijken ook uit de mode. Zie ze vooral van goedkope merken of achterlijk duur en dan wil ik ze toch wel even in handen hebben voor ik het koop.

Toen ik vorige week een rondje ruitersportwinkels ging doen voor bovenstaande kreeg ik te horen dat ik maar op internet moet kijken.. Vond dat best bijzonder en ik wil dat niet, als je de productomschrijving leest is altijd elk leer zacht. De praktijk is toch anders.

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:55

Nies_ schreef:
Inderdaad hoofdstellen. Mijn paarden hebben echt het hoofd zoals de meeste stamboeken een hoofd omschrijven, maar zit er mooi mee dat keelriemen te krap zijn en neusriemen te groot. Heb nu Passier hoofdstellen, dan zitten de bakstukken gemiddeld, keelriem op het grootst en neusriem op het kleinst. Vind het een beetje vreemd dat hetgeen dus wenselijk is zo'n rare maat moet maargoed :')

Ben nu op zoek naar een hoofdstel bij het springtuig van m'n vos. Zonder sperriem, zonder sier stiksels, plattere neusriem en dan ook nog mooi en zacht.. Bijna niet te doen.

Gewoon glad leren teugels blijken ook uit de mode. Zie ze vooral van goedkope merken of achterlijk duur en dan wil ik ze toch wel even in handen hebben voor ik het koop.

Toen ik vorige week een rondje ruitersportwinkels ging doen voor bovenstaande kreeg ik te horen dat ik maar op internet moet kijken.. Vond dat best bijzonder en ik wil dat niet, als je de productomschrijving leest is altijd elk leer zacht. De praktijk is toch anders.

Dyon working collectie heeft denk ik wel wat je zoekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:03

Met stip op 1; een zadel zo flexibel als een barebackpad, met goede drukverdeling en een smalle zit.

Iets minder ambitieus; alle normale producten maar dan geproduceerd met respect voor mens/dier/milieu. Bijna alle leer wat in NL gebruikt wordt voor ruitersportproducten komt (voor zover ik het kon uitvinden) uit China en India, waar de regels voor gebruik van giftige stoffen, arbeidstijden en ook de slachtmethoden nog erg achterblijven bij (bijvoorbeeld) de EU regels. Kleding wordt ook vaak in lage-lonen-landen geproduceerd met alle nadelen daarvan.
Ik zou graag wat meer betalen als zeker is dat de producten bijvoorbeeld fair trade, milieuvriendelijk en kinderarbeid vrij geproduceerd zijn.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:08

Spullen zonder bling bling.
Als het al te vinden is, is het vaak erg duur of van slechte kwaliteit :(
Ook netjes uitziende dekjes zonder teveel poespas zijn bijna niet meer te vinden.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:12

Leren rijlaarzen/chaps in mijn maat. Ik weiger te betalen voor duur maatwerk. Terwijl de rest betaalbaar kan slagen voor simpele laarzen in de ruitersportzaak.

En spullen voor Shetlanders is inderdaad ook zo'n ramp. EJ heeft altijd maar heel weinig, en wat ze hebben vind ik niet leuk. Ik hoef geen glitter en bont.
Naturlijk kan ik bepaalde dingen ook online bestellen, maar vaak wil het gewoon graag meteen kunnen kopen wanneer ik het nodigheb en irl kunnen bekijken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:12

Een 2e hands Fra Pardoes.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:19

Typhoon schreef:
Dyon working collectie heeft denk ik wel wat je zoekt?

Komt wel in de buurt, maar bijna allemaal met een wit stiksel. De teugels hebben ze wel, maar voor 100 euro. Zo'n hekel heb ik nou ook weer niet aan wat stops :') Maargoed denk dat dat toch gewoon via internet moet en dan maar terug sturen als het niks is. Vind het alleen zo jammer dat je 5 toch wel grote zaken af gaat en je eigenlijk nog niks hebt.

Ook dat wat blijheid noemt. Het gaat mij eerlijk gezegd nog niet eens om het milieu of arbeidsomstandigheden, maar ik wil gewoon kwaliteit uit Nederland of buurlanden, niet die Aziatische prul.

Oja en beenbeschermers voor fjorden, haflingers etc. Dus cob hoogte en full omvang.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:39

Nies_ schreef:

Qua hoofdstel misschien hier wat tussen: https://www.equimatch.nl/jouw-paard/hoofdstellen-tuig/ ? Ik weet niet hoe de kwaliteit is maar iniedergeval genoeg simpele platte neusriemen zonder sperriem.

En leren teugels, marktplaats! Ik heb prachtig mooie bruine Stübben dressuurteugels voor €20, gebruik ze nu al een aantal jaar en nog steeds heel mooi en zacht.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:42

Leuk topic dit. Hier moeten producenten op inspringen!

Ik zoek gewoon normale spullen voor mini shetten, zonder dat het bling-bling, furrie, roze, poezelig of met strass altijd moet zijn. My little pony is wel heel erg aanwezig bij deze maat. Ik heb nu een normaal wit halster... maar dat is geen mini shetten halster, maar een veulenhalstertje.

O en dat kleine voorwerpen zoals hoevenkrabbers en manenkammen fluoriserend zijn of fluorbanden hebben, ik ben altijd alles kwijt als de poetsmeisjes geweest zijn.

En een fluoriserende heel dunne uitrijdeken voor veilig in het verkeer.

charysaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:45

No_No schreef:
NatasjavE schreef:

Probeer eens een Kingsley. Dit was een van de weinige zadels wat op mijn breed gebouwde andalusier eindelijk goed lag.

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:59

Goedpassende laarzen. Kleine voet. Behoorlijke kuiten :)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:04

Peesbeschermers maat pony met extra lange klittebandjes. Mijn Fjord heef korte pootjes, maar wel behoorlijk grof, niks past dus zonder dat ik het moet vermaken.

En betaalbare cross beschermers maat pony in een hippe kleur (blauw of rood)

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:08

Natasjave, dit zadel hebben wij gevonden in een Fairfax :j 2 jaar op zoek naar geweest, maar eindelijk gevonden!

Judithgigi, de cottons van Eskadron? Fijne prijs, geen poespas en te vinden in alle kleuren. :)

Ik zoek leren laarzen.. maat 41, kuit 34 en hoogte 52.. zie dat maar eens te vinden zonder maatwerk := ohja, en kleur moet heel donkerbruin zijn. :')
En een adresje waar ze frontriemen maken op een basis van heel donkerbruin leer. En.. rijbroeken in maat 34/xs die lang genoeg zijn :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:12

Rijbroeken van ribstof! Ik vind andere stof totaal niet zitten...

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:28

No_No schreef:
NatasjavE schreef:

Tekna S-Line... Ik wil niet meer anders :)
Laatst bijgewerkt door Women2 op 25-09-17 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:31

Dekens die niet verschuiven en goed zitten op de borst, maar wel in een voldoende grote maat.

Ik zag nu laatst iets bij Kramer met een zijsluiting op de borst, die wil ik gaan proberen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:35

pol1 schreef:
Halster met vaste ring is te koop bij decathlon!

Léúke halsters zei ik. En ik ga natuurlijk niet 1 halster online bestellen, dat snap je zelf ook wel neem ik aan :+ Daarnaast heb ik bij Decathlon nog nooit iets in maat shet gevonden?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:38

Goldie schreef:
Een flexibel zweetmes. Je ziet ze of gewoon van platic met een handvat. Maar ik wil een rechte en die zie ik dan alleen weer van metaal... := Mijn zus heeft er een gekocht, maar nu nergens meer te vinden. :(

Zo een, maar dan dus plastic....
http://www.dochorse.nl/zweetmes-metaal. ... gKajPD_BwE

Wist je dat je dit ook met een zweep kan doen? Een springzweepje kan uitkomst bieden, ruimt ook makkelijk op.

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:41

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:45

Daphne__ schreef:
Hoofdstellen met een neusriem ZONDER sperriem! :j Wij gebruiken geen sperriemen... Nou kun je die er natuurlijk gewoon af laten, maar dat vind ik heel erg lelijk. Dus dan moet je dat lusje er af halen bij een tuigmaker oid. Of een S&T hoofdstel.. Nou vind ik dat hélemaal niet erg, want die vind ik vaak echt prachtig, maar dan moet je het geluk hebben dat het stang bakstuk er vanaf kan.. En met de kopstukken van tegenwoordig, waarbij alles aan het kopstuk vast zit, kan dat vaak niet.

Dus nu koop ik óf alle onderdelen los, maar heb je dan een apart stikseltje, past de rest er weer niet bij.. Óf ik koop een gewoon hoofdstel en zet er een S&T neusriem aan. Maarja dan heb je wel weer een neusriem met lusje over.

Misschien dit iets? Je kan de sperriem er vanaf halen zonder dat je er iets van ziet.
https://www.horseshopinternational.nl/h ... clips.html

Of dit? Maar deze is wel tobacco kleur.. Moet je van houden en passen bij de rest natuurlijk :+
https://www.agradi.nl/br-hoofdstel-oxfo ... zilver.htm