NatasjavE schreef:Zadel met voldoende ruimte voor ruggengraat . Breed kussenkanaal dus. En dan met een rechte boom.
En dekens die geschikt zijn voor brede schouders en een opstaande hals.
Zo'n zadel moet ik ook hebben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
No_No schreef:NatasjavE schreef:Zadel met voldoende ruimte voor ruggengraat . Breed kussenkanaal dus. En dan met een rechte boom.
Zo'n zadel moet ik ook hebbendus als je een vindt? Ik ga nu thorrowgood proberen.
Moossie90 schreef:FelineNanet schreef:Ik vind de ruitersportzaken te veel gericht op dressuur en springen.
Ik mis echt dingen voor andere takken van de sport.
Dit dus.
Ik ben op zoek naar een rijbroek voor in de endurance waar mijn mobiel in past (dus een zakje), compleet onvindbaar
Nies_ schreef:Inderdaad hoofdstellen. Mijn paarden hebben echt het hoofd zoals de meeste stamboeken een hoofd omschrijven, maar zit er mooi mee dat keelriemen te krap zijn en neusriemen te groot. Heb nu Passier hoofdstellen, dan zitten de bakstukken gemiddeld, keelriem op het grootst en neusriem op het kleinst. Vind het een beetje vreemd dat hetgeen dus wenselijk is zo'n rare maat moet maargoed
Ben nu op zoek naar een hoofdstel bij het springtuig van m'n vos. Zonder sperriem, zonder sier stiksels, plattere neusriem en dan ook nog mooi en zacht.. Bijna niet te doen.
Gewoon glad leren teugels blijken ook uit de mode. Zie ze vooral van goedkope merken of achterlijk duur en dan wil ik ze toch wel even in handen hebben voor ik het koop.
Toen ik vorige week een rondje ruitersportwinkels ging doen voor bovenstaande kreeg ik te horen dat ik maar op internet moet kijken.. Vond dat best bijzonder en ik wil dat niet, als je de productomschrijving leest is altijd elk leer zacht. De praktijk is toch anders.
Typhoon schreef:Dyon working collectie heeft denk ik wel wat je zoekt?
Nies_ schreef:Inderdaad hoofdstellen. Mijn paarden hebben echt het hoofd zoals de meeste stamboeken een hoofd omschrijven, maar zit er mooi mee dat keelriemen te krap zijn en neusriemen te groot. Heb nu Passier hoofdstellen, dan zitten de bakstukken gemiddeld, keelriem op het grootst en neusriem op het kleinst. Vind het een beetje vreemd dat hetgeen dus wenselijk is zo'n rare maat moet maargoed
Ben nu op zoek naar een hoofdstel bij het springtuig van m'n vos. Zonder sperriem, zonder sier stiksels, plattere neusriem en dan ook nog mooi en zacht.. Bijna niet te doen.
Gewoon glad leren teugels blijken ook uit de mode. Zie ze vooral van goedkope merken of achterlijk duur en dan wil ik ze toch wel even in handen hebben voor ik het koop.
Toen ik vorige week een rondje ruitersportwinkels ging doen voor bovenstaande kreeg ik te horen dat ik maar op internet moet kijken.. Vond dat best bijzonder en ik wil dat niet, als je de productomschrijving leest is altijd elk leer zacht. De praktijk is toch anders.
No_No schreef:NatasjavE schreef:Zadel met voldoende ruimte voor ruggengraat . Breed kussenkanaal dus. En dan met een rechte boom.
Zo'n zadel moet ik ook hebbendus als je een vindt? Ik ga nu thorrowgood proberen.
Goldie schreef:Een flexibel zweetmes. Je ziet ze of gewoon van platic met een handvat. Maar ik wil een rechte en die zie ik dan alleen weer van metaal...Mijn zus heeft er een gekocht, maar nu nergens meer te vinden.
Zo een, maar dan dus plastic....
http://www.dochorse.nl/zweetmes-metaal. ... gKajPD_BwE
Goldie schreef:Een flexibel zweetmes. Je ziet ze of gewoon van platic met een handvat. Maar ik wil een rechte en die zie ik dan alleen weer van metaal...Mijn zus heeft er een gekocht, maar nu nergens meer te vinden.
Zo een, maar dan dus plastic....
http://www.dochorse.nl/zweetmes-metaal. ... gKajPD_BwE
Daphne__ schreef:Hoofdstellen met een neusriem ZONDER sperriem!Wij gebruiken geen sperriemen... Nou kun je die er natuurlijk gewoon af laten, maar dat vind ik heel erg lelijk. Dus dan moet je dat lusje er af halen bij een tuigmaker oid. Of een S&T hoofdstel.. Nou vind ik dat hélemaal niet erg, want die vind ik vaak echt prachtig, maar dan moet je het geluk hebben dat het stang bakstuk er vanaf kan.. En met de kopstukken van tegenwoordig, waarbij alles aan het kopstuk vast zit, kan dat vaak niet.
Dus nu koop ik óf alle onderdelen los, maar heb je dan een apart stikseltje, past de rest er weer niet bij.. Óf ik koop een gewoon hoofdstel en zet er een S&T neusriem aan. Maarja dan heb je wel weer een neusriem met lusje over.