Help nog geen passend zadel gevonden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:49

Ik ken Pfiff alleen van de goedkope zadels die ze oa bij Agradi verkopen (die kosten nieuw rond de 200 euro) vandaar mijn eerdere reactie. Wist niet dat ze ook dit soort zadels hadden. Ik vind dat hij vrij weinig ruimte geeft bij de schoft. Ook horen de kussens achter mooi aan te sluiten. Wat ik van de foto kan zien ligt hij dus niet goed. Het lijkt me wel lastig als je zo op zoek moet. Hier in NL is het maar makkelijk dan met alles dicht in de buurt.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:13

1 a 2 vingers is echt mega weinig en met een dekje erbij gaat het al knellen. Daar komt nog bij dat in de winter de meeste paarden iets minder vet hebben en het dus nog meer zakt. Je moet echt hoger uitkomen met de kamer. Jij voelt aan de voorkant, maar het probleem zit bij je paard meer naar achter, daar gaat het klemmen.
De vulling zakt nog met rijden binnen korte tijd. Of je je moet ruimte in de kussens hebben om nog heel wat op te vullen.

StephanyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 17:53

Bedankt Wiske . Ik kan wel mijn gehele hand (plat) tussen schoft en kanaal leggen en ik denk dus ook op de juiste plaats voelen. Maar dan blijft het dus zo dat 1,5 vinger te weinig is. Alleen naar mijn idee en volgens de zadel maker is dit dus goed op te lossen door een dekje MET kanaal.

Nu met proefrijden van de Pfiff amaretto schuift hij dus erg naar voren! Hij klappert niet achter wat ik in eerste instantie eerder verwachten aangezien hij niet perfect aansluit achter.

Maar ik wil zo graag weten WAAROM hij naar voren schuift?!
Boom te smal? Lijkt werkelijk goed te passen qua breedte!
Voorsingel heeft 't zadel al.
Idd zit singel groeve niet in 1 lijn met singel stoten maar kan dit het enige probleem zijn??
En zou in dat geval alleen een anatomische gordel het probleem oplossen?

Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat het zadel niet past, maar wil begrijpen waarom niet.

Afbeelding
Voor rijden

Afbeelding
Na rijden, stakker

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zweet plekken na rijden. Toch te smalle boom? Omdat er droge en natte plekken bij de boom / kopijzer te zien zijn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lijkt (na mijn idee) niet te smal, kan hand er prima onder door halen, knelt nergens ook niet na aansingelen.

Sorry zoveel vragen en foto's!