Vergelijkbaar zadel als Passier Grand Gilbert

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Vergelijkbaar zadel als Passier Grand Gilbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:19

:o

De leren boom was bij de invoer ervan een doorbraak. Passier heeft dat ook enorm slim aangepakt en flexibele boom genoemd waar Deuber voor de naam boomloos ging wat minder populair is.

Ik krijg vaak verontruste mensen aan de telefoon die bang zijn dat hun passier een gebroken boom heeft omdat het zo buigbaar is. Als ik zeg dat dit zo hoort omdat het leer is geloven ze het vaak niet todat ze het zelf zien :D

Je kunt hem waarschijnlijk ook gewoon met kunststof bestellen :j

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:21

Oh, dat heb ik ook gehad! Dacht idd dat ie gebroken was!

Misschien Stephen Walter even proberen (Enschede). Die heeft goede ervaringen met dat merk en verkoopt ze ook nog regelmatig volgens mij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 21:04

Krijg nu allemaal pb's van mensen die een passier aanbieden. Lief bedoeld maar heb al eerder aangegeven dat ik niet bij een particulier wil kopen.

Die leren boom is wel heel bijzonder trouwens. Stephen Walter is wel erg uit de richting voor ons. Gaan eerst eens kijken waar de zadelpasser morgen mee komt.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 23:24

Sizzle schreef:
:o

De leren boom was bij de invoer ervan een doorbraak. Passier heeft dat ook enorm slim aangepakt en flexibele boom genoemd waar Deuber voor de naam boomloos ging wat minder populair is.

Ik krijg vaak verontruste mensen aan de telefoon die bang zijn dat hun passier een gebroken boom heeft omdat het zo buigbaar is. Als ik zeg dat dit zo hoort omdat het leer is geloven ze het vaak niet todat ze het zelf zien :D

Je kunt hem waarschijnlijk ook gewoon met kunststof bestellen :j

Ahhhhh zo zit die vork dus in de steel. Maar maakt Passier ze dan nog wel, omdat er echt op de site staat PS boom, en PS boom die in de lengterichting kan bewegen. Of noemen zij hun leren boom PS boom flexibel in de lengterichting.

Bij Deuber kwam ik er ook pas later achter dat die 1 maakten met een leren boom. Toen had ik mijn normale al. En TS die is nieuw ook niet goedkoop. Gaat richting de 2200 euro. Deuber heeft het imo idd ook niet echt handig gedaan toen. Ze hadden al de Startrekk-lijn die boomloos is. En een stuk goedkoper. En dan die leren boom boomloos noemen was denk ik niet de slimste zet. Gooi je je eigen glazen in omdat er al een goedkopere Startrekk was.
Moet wel zeggen, ik vind de Maxima erg lekker zitten. Niet te gedwongen kwa zit en de kniewrongen kan je zelf daar zetten waar je ze het prettigste vind. Die zitten met klitteband aan het zadel. En dat was ook waarom ik toen geen GG had. Grinnik die vond ik zelfs nog te gedwongen.

Nielojram schreef:
Overigens kan je, vwb de antwoorden van SIzzle, over lig zadels, wel aannemen dat zij de waarheid spreekt.

En overigens trek ik niemand zomaar in twijfel. Maar ik heb zelf jarenlang Passier gereden, en op de site staat er dus ook niks over een leren boom. Vandaar dus ook de vraag. Maw niet direct zo tikken over de vingers uitdelen.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 23:35

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:37

Laat je zadelpasser toch een tweedehands regelen?

Ik heb jarenlang gereden op de gg. Kocht ze altijd tweedehands en liet ze op maat maken. Prima zadels!

Heb er nog 1 liggen, hele goede conditie. Is eventueel wel te koop.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 13:51

Volgens onze zadelpasser was er veel meer mogelijk als alleen passier. Over een uurtje komt hij op stal dus ben benieuwd.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:59

Tuurlijk is er veel meer mogelijk dan alleen passier!

Al zijn er weinig zadels die zoveel kwaliteit hebben en zo lang meegaan. Maar per saldo gaat het natuurlijk om het plezier van nu. Succes met passen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:25

Voor de mensen die een Passier particulier aanbieden: Vaak nemen zadelmakers of ruitershops jouw zadel wel aan om te verkopen als ze er een klant voor hebben. Ik heb mijn zadel toen meegegeven aan een zadelmaker en een maand later had hij hem verkocht. Je geeft een richtprijs aan (niet de hoofdprijs natuurlijk want de zadelmaker moet er ook iets op verdienen) en dan verkoopt hij het zadel voor je.
Mensen kopen vaak toch liever bij iemand die het zadel kan aanpassen en op maat kan maken, logisch natuurlijk.

Ik heb beiden gehad, een Passier GG en een KN symphonie. Passier is wel een klasse apart maar geen heel zacht zadel. En geen gedwongen zit. Wat ik wel fijn vind want die zadels waar je geen kant opkan is niets voor mij. Word je in een houding gedwongen, op de voorkant en als je korte beentjes hebt dan kan je die niet kwijt, dan ligt je knie tegen de wrong aan ipv je bovenbeen.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 14-09-17 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:27

Ik weet niet of het al is genoemd en of je in de regio woont, maar bij Van Rijs hebben ze veel tweedehands passiers. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 17:26

Wij zijn geslaagd. Hebben idd een GG geprobeerd maar het is een Kentaur Electra geworden. Vonden we beiden het fijnste zitten en ons paard liep er ook heel mooi onder. Ik ben er heel blij mee.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:02

Oei, Kentaur. Een vriendin van mij heeft er eens 1 besteld, scheef in de boom, terug, nr2 scheef, nr 3 scheef en bij nr 4 heeft ze geld maar teruggevraagd. Ik vertrouw kentaur die niet zomaar.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:11

Kentaur zou ook niet mijn keuze zijn, maar doorgaans zijn de gebruikers ervan best enthousiast en wellicht dat die van TS ook gewoon een mooie lange tijd goed is en blijft.

Kwa kwaliteit mag je het niet vergelijken met Passier, maar TS zal vast ook niet een Passier-prijs hebben betaald voor de Kentaur (hoop ik dan maar :D )

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:15

Ik hoop voor de TS dat die wel een goede getroffen heeft ja. Ze gaan overigens best lang mee, ik denk dat je zeker wel 15j aar intensief er mee kunt r ijden. Maar ze moeten wel goed zijn qua boom.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:16

Voor een Passier is 30 jaar prima te doen. Je kunt daarvan prima een versie van 15 jaar oud kopen, die zijn dan nog als nieuw :D
Daar kunnen maar heel weinig andere merken aan tippen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 20:07

Snap ook wel dat je voor het geld dat wij betaald hebben niet dezelfde kwaliteit als passier kan verwachten. Maar wij zaten beiden veel beter in de kentaur en ons paard liep er ook veel fijner onder. Dan is de keus snel gemaakt. En we hebben er goede garantie op. Ik ben niet bang voor een miskoop.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:20

Ik heb een kentauer Artemis en daar ben ik heel tevreden over. Zadel past goed bij mij en mijn paard! ik heb geen last van een scheve boom oid