Welk hoofdstel voor paard met een fors hoofd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:18

Harry's Horse valt ook altijd groot en is ook betaalbaar!

Zelf heb ik een Groninger met een vrij fors hoofd, daar hebben we een Premiera hoofdstel van de Hypostore van. Bij hem zit veel wel op een van de kleinste gaatjes. Die kan je dus behoorlijk groot afstellen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:50

Kaatje schreef:
Ik heb een Miklem op mijn Irish Draught maat full en alles zit op het kleinste gat.

We hebben een volle boulonnais staan als je wil kan ik de Miklem wel eens passen en een foto maken?

Heel graag :j

Waar heb je de micklem gekocht?
Voor mijn friesje had ik het hoofdstel bij de paardendrogist gekocht.

Ze heeft denk ik een wat kleiner hoofd dan een volle boulonnais.
Ze is helemaal wat minder grof , een boulonnais is een buffel van een paard vind ik, heb er pas bij een stel gestaan die voor de keuring gegroomd werden.
Ik vond ze heel imposant. <3

Wij hebben een "kleintje"1.65 en vrij sjiek.

Mijn Micklem komt van EJ met 25 procent korting. En is heb de standaard versie. Alleen de frontriem vervangen. Die zijn echt heel klein.

IrishDraught

Re: Welk hoofdstel voor paard met een fors hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:53

Afbeelding
Afbeelding

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:09

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:19

Ik zou als ik jou was eens een hoofdstel wat haar past opmeten (als er er nu nog geen hebt dan eventueel 1 van een stalgenoot lenen). Als jouw bitringen bijvoorbeeld super groot zijn, dan kan je met een extra full hoofdstel wel eens last hebben van te lange bakstukken.

Meet met een meetlintje de afstand ene bitring naar andere bitring (via het kopstuk of course) van het passende hoofdstel. Meet de neus op, van mijn part ook hoe lang de keelriem zou moeten zijn. Dan kan je een keer naar een ruitersportzaak met je meetlintje en maten en gewoon exact kijken wat zou passen (en waarbij je ook nog wat gaatjes kleiner of groter kan maken voor het geval dat nodig is. Leer rekt meestal wel iets uit met de tijd).

Mijn paard heeft meestal een te dikke neus voor de hoge neusriem (moet dan gaatjes bij maken), maar de bakstukken zitten altijd op het hoogst.

Meten is weten =P

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:36

Bij Kramer kun je bijvoorbeeld ook mix en match hoofdstellen nemen. Kun je alles nemen op maat die je nodig bent.
Daarnaast heeft Horseboutique van volgens mij SD design mooie xfull hoofdstellen met een wat bredere neusriem (althans, breder dan wat je verder kunt vinden in xfull zonder dat het direct een trekpaardhoofdstel is).

En bij Bridle2Fit kun je alles op eigen maat laten samenstellen. Die hebben flink brede neusriemen wat ik bij hun stand zag.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 17:27

Wow friesam , die is toch wel een stuk groffer nog hoor. <3
bedankt voor de foto.
Ze had net lekker gerold natuurlijk :P , maar je ziet hier dat ze er tussenin zit qua postuur.

Afbeelding

Bedankt voor alle tips. _/-\o_

Het is een nieuw paard , ik heb niets passends .
Het mooie fijne lakleren hoofdstel met parelfrontriem van mijn andere paard ga ik niet eens proberen bij haar .
Ze staan altijd op de wei met schuilstal ,dat werkt wat minder makkelijk, ze is nog aan het wennen ,en
geen stalgenoten aanwezig.

EMD en Kramer ga ik zo naar kijken.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:51

Ik heb bij mijn paard gewoon een full van de micklem. Bij zijn kaken heb ik ruime gaatjes over, zijn mond minder. Maar dat is ook omdat hij zich strak zet met opzadelen terwijl als ik rij hij ruimte genoeg heeft zijn mond te openen en te doen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:05

Santos_05 schreef:
@Abbyblues, welke kleur?

Zwart, zelfde als op de foto.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:25

Ik heb idd een andere frontriem eraam gedaan kaatje!

De bakstukken zitten vrij kort maar de neus en keelriem bijna op de grootste maat, dit is ook een competitions maar vind er zelf niet veel verschil in maat zitten.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:14

Oh ik ben het vergeten gisteren.....sorry!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 12:44